سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شوشتر

 

با سه روز تاخیر
جشنواره غذاهای شوشتر برگزار شد + تصاویر

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر گفت: استقبال از جشنواره غذاها و حلواهای سنتی شوشتر بسیار خوب بوده است.

خبرگزاری فارس: جشنواره غذاهای شوشتر برگزار شد + تصاویر 

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، سید حسین موسوی‌نسب پیش از ظهر امروز در حاشیه جشنواره غذاها و حلواهای سنتی شوشتر که در خانه تاریخی مستوفی شوشتر برگزار شد، اظهار داشت: استقبال عموم از برگزاری جشنواره غذاهای سنتی شوشتر بسیار خوب بوده است و این برنامه‌ها باید ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه داشته‌های سنتی خود را باید حفظ کنیم، افزود: در شوشتر غذاهای لذیذ و مقوی پخته می‌شود که باید برای حفظ آن‌ها برگزاری چنین برنامه‌هایی را با دوره‌های منظم در دستور کار قرار داد.

 

موسوی نسب خاطر نشان کرد: حفظ داشته‌های تاریخی و فرهنگی به نحوی وظیفه همه مردم جامعه است و دستگاه‌های متولی در عرصه فرهنگ و تاریخ در این باره پیشگام هستند و میراث فرهنگی شوشتر نیز در این باره اقدام کرده و چنین جشنواره‌ای را برگزار کرده است.

*شمار غذاهای سنتی شرکت کننده بیشتر بود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوشتر اظهار داشت: در این برنامه بیش از 60 نوع غذا و حلوا شرکت کرده بود.

وی با اشاره به تعداد غذاهای سنتی شرکت داده شده در این جشنواره افزود: از شمار شرکت کنندگان در این جشنواره بیش 45 غذا و 15 حلوا و ترشی سنتی شرکت کرده بود.

موسوی‌نسب خاطر نشان کرد: بیش از 75 درصد از شرکت کنندگان در این جشنواره غذاهای سنتی را برای شرکت در بخش مسابقه برگزیده بودند که از این میان 10 غذا و حلوای برتر جایزه کسب کردند.

 

*برگزاری با سه روز تاخیر

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوشتر اظهار داشت: ابتدا قرار بود این جشنواره در روز چهارشنبه در خانه مستوفی شوشتر برگزار شود ولی به دلیل بدی شرایط جوی این مسابقه به امروز موکول شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با استقبال زیادی که مردم از برگزاری این جشنواره انجام داده‌اند تلاش می‌کنیم تا دوره برگزاری این جشنواره در شوشتر کوتاه‌تر و منظم‌تر شود.

وی تاکید کرد: همکاری مدیریت خانه مستوفی برای برگزاری این جشنواره بسیار خوب بوده است و از زحمات این مجموعه نیز تشکر می‌کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد