سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار استانداری خوزستان

 

استاندار خوزستان:
13 درصد از محصولات کشاورزی کشور را خوزستان تامین می‌کند 

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر استان خوزستان بیش از 13 درصد محصولات کشاورزی کشور را تامین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی ظهر امروز در جلسه کار گروه کشاورزی استان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: موضوع توسعه بخش کشاورزی در جهت ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان کشاورزی و افراد جویای کار ساکن در روستاها و شهرهای فاقد صنعت و بندر می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: توسعه کشاورزی در شهرها و روستاهایی که فاقد درآمدهایی غیر از کشاورزی هستند باعث می‌شود مهاجرت از شهر به روستا کاهش یابد و نیز تولید افزایش یابد و وابستگی به استان‌های دیگر به حداقل ممکن برسد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: زمانی که کشاورزی توسعه یابد مازاد محصول را به استان‌های دیگر و کشورهای همجوار صادر خواهیم کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه استان خوزستان 13 درصد از سهمیه کشاورزی کشور را تامین می‌کند اعتباراتی که به این استان تعلق گرفته بود کم بود که خوشبختانه تا چند روز آینده مبلغ 140 میلیارد تومان از اعتبارات هفت درصدی به سقف اعتبارات استان اضافه می‌شود.

حجازی تاکید کرد: برای راه‌اندازی شیلات هندیجان، آبادان و خرمشهر باید تلاش بیشتری شود و با توجه به این‌که امکانات و منابع شیلاتی در خوزستان خیلی زیاد است، اداره‌کل شیلات باید در اجرای طرح‌های شیلاتی سریع‌تر اقدام کند.

وی در ادامه اظهار داشت: جهاد کشاورزی باید طرح‌هایی را که در بانک عامل، انعقاد قرارداد شده و هنوز پرداخت نشده را پی‌گیری و مشکلات آن را حل کند، زیرا درصد زیادی از آن‌ها نزد بانک‌های عامل راکد مانده است و باید به آنها رسیدگی شود.

استاندار خوزستان در پایان تاکید کرد: در جلسات بعدی نمایندگانی از منابع طبیعی حضور داشته باشند تا مشکلات توسعه اراضی و باغات حل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد