سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

 

روایت "مشرق" از گوشه و کنار سیاست؛
خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می‌شود"هایی برمی‌خورند که میهمان‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.
*آیت الله سیستانی در دیدار تعدادی از روحانیون ایرانی از آنها پرسیده است شغل شما در ایران چیست؟ این افراد در پاسخ گفته اند نماز اقامه می کنیم و منبر داریم. ایشان در واکنش گفته اند:" مگر نماز خواندن و منبر رفتن شغل است؟ مگر می شود شما در نظام اسلامی باشید و مشغله ای نداشته باشید؟ شما باید شغل در نظام داشته باشید و با نظام همکاری داشته باشید."

*محمد خاتمی در دیدار اعضای تحریریه یکی از سایت های خبری گفته است: "من جلسه ای دو ساعته با آقای عارف داشتم. به او گفتم چرا می خواهی کاندید شوی؟ بر فرض که رئیس جمهور شوی چکار می توانی بکنی؟هر چه گفتم نتوانستم وی را برای نیامدن متقاعد کنم."

*اعلام خبر کاندیداتوری حسن روحانی در محافل سیاسی و رسانه ها باعث ایجاد اختلاف در میان اعضای حزب کارگزاران سازندگی شده است . برخی اعضا معتقدند چون حسن روحانی نامزد مورد نظر هاشمی است باید از وی حمایت کنیم و برخی دیگر می گویند روحانی هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد و گزینه مطلوب ما نجفی و یا جهانگیری است.

*برخی نزدیکان مشایی می گویند ما به دنبال ضرورت سازی برای کاندیداتوری و تایید صلاحیت مشایی هستیم. به اعتقاد این افراد برای تداوم خدمات دولت احمدی نژاد حتما باید مشایی کاندیدا و تایید شود.

*شنیده ایم در روزهای اخیر دکتر احمدی نژاد اقدام به برگزاری جلساتی با حضور مدیران شرکت های خودرو سازی و مسوولان بخش صنایع برای مهار و کاهش قیمت خودرو نموده است. کارشناسان معتقدند اجرای مصوبات این جلسات می تواند در آینده نزدیک به مهار قیمت خودرو کمک موثری نماید.

*عبدالله نوری در جلسه شورای اصلاحات گفته است :"حضور ما در انتخابات ریاست جمهوری از نان شب هم واجب تر است. اگر در این انتخابات شرکت نکنیم انتخابات مجلس دهم را هم از دست می دهیم چرا که تمام ستادها و بدنه اجتماعی را از دست داده ایم و باید سال ها از صحنه سیاسی غایب بمانیم."

*رسانه های بیگانه که از دو هفته قبل حجم قابل توجهی گزارش و تحلیل درباره مفقود شدن پدر یک وبلاگ نویس فوت شده منتشر کرده بودند در روزهای اخیر سکوتی مرگبار گرفته اند چرا که معلوم شده این فرد دچار آلزایمر بوده و پس از گم شدن در یکی از گرمخانه های اسلامشهر شب ها را سپری کرده است.

*عزت الله ضرغامی در جلسه مدیران صداوسیما گفته است در طول 9 سالی که در صدا و سیما هستم از هیچ رسانه ای شکایت نکرده ایم و همه فشارها و انتقادها را علیرغم آنکه در برخی موارد به حق  و درست نبوده را هضم و تحمل کرده ایم.
  این در حالی است که حجم روز افزون شکایات معاونت حقوقی ریاست جمهوری از رسانه ها و منتقدان دولت باعث برجای گذاشتن یک رکورد تاریخی شده است به گونه ای که شکایت معاونت حقوقی از رسانه ها و منتقدان در طول همه دوره های ریاست جمهوری بی سابقه بوده است. این اقدام نامعقول باعث متهم شدن ایشان به اتهامات ناروایی چون عدم سعه صدر و تحمل و مدارا شده است. دکتر احمدی نژاد دو سال قبل دستور داده بود همه شکایت ها از رسانه ها پس گرفته شود اما عملا چنین اتفاقی نیفتاد.   

*یکی از مدیران رسانه ای جریان انحرافی اقدام به برپایی جلسات هم اندیشی با جریان های رسانه ای اصلاح طلب کرده و با پیشنهادات هنگفت مالی از آنان خواسته است به این جریان در انتقاد از حاکمیت کمک کنند. یکی از سردبیران نشریات جریان اصلاحات در پاسخ گفته حتی اگر با حقوق خوب هم حاضر به همکاری با شما شوم اما سبک نگارش من باعث لو رفتن و آبروریزی ام می شود.

*شنیده ایم که اکثر دبیران جامعه اسلامی مهندسین در استان ها با کاندیداتوری باهنر ابراز مخالفت کرده و گفته اند جهت حفظ وحدت اصولگرایان، باید از ائتلاف سه گانه حمایت نماییم.

*فروش نفت ایران در دی ماه به رکورد بی سابقه ای در سال جاری رسید. کارشناسان اقتصادی معتقدند علیرغم تبلیغات غرب، حلقه های تحریم روز به روز در حال گسسته شدن است.

*برخی نمایندگان مجلس درصددند تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را به دلیل تاثیرات منفی آن بر قیمت ارز و سکه آن را متوقف کرده و به صورت موقت از دستور کار مجلس حذف نمایند.

*برخی اطرافیان هاشمی از احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست جمهوری خبر می دهند و می گویند هاشمی می خواهد حقانیت خود را به اثبات برساند. حامیان دولت نیز از کاندیداتوری هاشمی حمایت کرده و معتقدند در یک فضای دو قطبی شانس پیروزی آنها بیشتر می شود.

*در جلسه شورای اصلاحات برخی حاضران نسبت به برنامه ریزی و حضور در انتخابات شوراها اظهار ناامیدی کرده و گفته اند:" ما باید تمام توان خود را صرف حضور در انتخابات ریاست جمهوری کنیم چرا که با افزایش تعداد اعضای شورای شهر تهران به 31 نفر، دیگر شانسی برای در اختیار داشتن اکثریت در شورای شهر نداریم و با چند عضو هم نمی شود در شورا کاری از پیش برد."

*در دربی هفته گذشته ، صد روحانی از قم به تهران اعزام شدند تا در ورزشگاه آزادی و در میان تماشاگران دربی را به تماشا بنشینند. مسوولان برگزار کننده می گویند سال به سال وضعیت فرهنگی ورزشگاه ها بهبود یافته است.

*یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری که پس از فتنه 88 در جلسات جامعه روحانیت مبارز تهران شرکت نکرده بود اخیرا با ارسال نامه ای به جامعه روحانیت خواستار دعوت از وی برای شرکت در جلسات شده است. جامعه روحانیت هم در پاسخ گفته شما هنوز عضو جامعه هستی و نیاز به دعوت از شما نیست.

* جریان های سلفی و تکفیری در عراق که از سوی عربستان و قطر حمایت می شوند اخیرا از دولت مالکی خواسته اند از پخش اذان که در آن "اشهد ان امیر المومنین علیا ولی الله" گفته می شود در اماکن عمومی خودداری نماید و گرنه دست به اقدامات انتحاری خواهند زد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد