سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرستان شوشتر

 

نماینده مردم شوشتر در مجلس:
آثار تاریخی شوشتر در حال تخریب هستند 

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: آثار تاریخی شهرستان شوشتر در حال تخریب هستند و به این دلیل باید برای جلوگیری از این اتفاقات به طور سریع اقدام کرد.

خبرگزاری فارس: آثار تاریخی شوشتر در حال تخریب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌‏الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی عصر امروز در جلسه مشترکی با حضور معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: آثار تاریخی شوشتر در حال حاضر به دلیل عدم توجه و تخصیص اعتبار در حال نابودی هستند.وی افزود: بسیاری از آثار تاریخی سال‏‏‌ها بوده که مشکل دارند و حتی اعتباری برای مطالعه این آثار در نظر گرفته نشده است و به این دلیل باید کوشید تا در این باره اقدامی عاجل انجام شود.

*پل بالادست پل‏‏‌بند گرگر مصوب شود

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی افزود: در اسرع وقت باید در راستای تصویب پل بالادست پل بند گرگر شوشتر اقدام شود و میراث فرهنگی نیز در این باره باید مجوزهای لازم را صادر کند.

وی خاطر نشان کرد: برای رفع موانع در این باره نیازمند مطالعه هستیم و باید طرحی هم‌خوان با منطقه و آثار تاریخی شوشتر برای ساخت پیشنهاد کرد.سادات ابراهیمی افزود: بیشتر اعتبارات هزینه شده در آثار تاریخی شوشتر از محل اعتبارات استانی تامین شده و باید اعتبارات ملی در این باره تقویت شود.

*دفتر یونسکو در شوشتر افتتاح شود

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دفتر یونسکو از نیازهای ضروری شهرستان شوشتر بوده و با ثبت جهانی آثار تاریخی شوشتر ضرورت افتتاح این دفتر بیشتر است.وی خاطر نشان کرد: مسئولان شهرستان شوشتر در راستای تامین امکانات این دفتر همکاری لازم را انجام دهند و در این باره باید تلاش کنند تا در اسرع وقت این دفتر افتتاح شود.

*طرح جامع شوشتر بازنگری شود

سادات ابراهیمی بیان کرد: طرح جامع شوشتر به صورت کاملا ناقص تدوین شده و باید برای رفع مشکلات مردم نقایص این طرح برطرف شود.وی افزود: اشتباهات زیادی در طرح جامع شوشتر وجود دارد که برای تسهیل امر شهرسازی در این شهر تاریخی باید این مشکلات برطرف شود.

عصر امروز
معاون سازمان میراث فرهنگی از آثار تاریخی شوشتر بازدید کرد

خبرگزاری فارس: عصر امروز معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از آثار تاریخی شوشتر بازدید کرد.

خبرگزاری فارس: معاون سازمان میراث فرهنگی از آثار تاریخی شوشتر بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، مسعود علویان‏‏‏‏صدر عصر امروز در بازدید از آثار تاریخی شوشتر از خانه مرعشی، پل‏‏‏بند شادروان، بند میزان، کلاه فرنگی و قلعه سلاسل شوشتر بازدید کرد.وی در بازدید از این آثار تاریخی در جمع دوستداران میراث فرهنگی حاضر شد و از نزدیک در جریان دغدغه‏‌های آنها قرار گرفت و برای رفع مشکلات آنها قول مساعد داد.

در این بازدید نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، مدیر پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر، علویان‏‏‏صدر را همراهی می‏‏کردند.علویان‏‏‏صدر در جریان این بازدید بر پروژه‏‏های در حال اجرای اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان نظارت کرده و از نزدیک در جریان اجرای این پروژه‏‏‏ها قرار گرفت.به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان شوشتر با داشتن بیش از 300 اثر ثبت ملی شده در حوزه میراث فرهنگی بیش از 45 درصد آثار ثبت شده خوزستان را در خود جای داده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد