سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مجموعه اخبار فرهنگی - هنری و میراث استان

 


«کافه هنر اهواز» کار رسمی خود را به زودی با برپایی آیین گشایش آغاز می‌کند.

این کافه هنر هر هفته به اجرای برنامه‌هایی مانند شب شعر،شاهنامه‌خوانی، اجرای نمایش، جلسات نقد فیلم، نقاشی، معرق‌کاری،اجرای موسیقی زنده و دعوت از هنرمندان برجسته این عرصه‌ها اهتمام می‌ورزد.

از دیگر برنامه‌های «کافه هنر اهواز» می‌توان از راه‌اندازی باشگاه هنرمندان و عضوگیری در سامانه اطلاع‌رسانی، فعالیت هنری (شامل همایش، گردهمایی، کنسرت‌ها،جشن‌ها، جنگ‌ها و نمایش ها) درسطح استان خوزستان نام برد.

از مهم‌ترین رشته‌های مورد توجه در این کافه هنر می‌توان به هنرهای تجسمی (نقاشی، طراحی،تندیس‌گری، عکاسی و چاپ)، هنرهای نمایشی (تئاتر)، موسیقی و ادبیات (شعر و داستان)، سینما و معماری اشاره کرد.

این کافه هنر در اهواز ـ کیانپارس ـ بین خیابان‌های 18 و 19 شرقی ـ طبقه فوقانی هایدا ـ مجتمع دنیا واقع شده است.

مرجع / ایسنا 
 

«پژوهش در شروه خوانی جنوب» امروز جمعه 29 دی‌ماه با حضور جمعی از شروه خوانان آبادان و استان بوشهر ساعت 19 در تالار مهر این شهرستان برگزار می‌شود.

این برنامه در راستای تقدیر از استاد مصیب کمیزی و با حضور جمعی از شروه‌خوانان مطرح این عرصه حسین کشتکار بوشهری، علی خدری، احمد ابتدایی و رشیدی برگزار می‌شود.

شروه واژه‌ای ناب و ایرانیست که به صدای پا و هر صدای آهسته تعبیر می‌شود و در یک جمله مهمترین آهنگ و سوز و ساز جنوب است.

این سروده از دل برخاسته، بیشتر مواقع در مایه دشتی، شوشتری، ترک و نوا خوانده می‌شود.

شروه به صورت منفرد و تک نفری با نوایی سوزناک اجرا می‌شود که البته باید آن را با مرثیه خوانی متفاوت دانست زیرا این آوای جنوبی در قالب دو بیتی‌هاییست که محتوای این دو بیتی‌ها بسیار از غم دور می‌باشد اما شکل و شیوه قرائت و خواندن آنها به صورت شروه خواه ناخواه با ریتمی غم‌آلوده همراه است.

مرجع / فـارس 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد