سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک نقد فرهنگی

 

 

 
یکی از فعالان فرهنگی و دانشگاهی اصولگرا:
مردم‌ایران تلویزیون داخلی را در روز دو دقیقه می‌بینند
کد مطلب : 8137 
گروه فرهنگی: یکی از فعالان فرهنگی و دانشگاهی اصولگرا با اعلام اینکه صدا و سیما به بن‌بست رسیده و دچار انحطاط شده٬ گفت مردم ایران روزانه به طور متوسط دو دقیقه تلویزیون جمهوری اسلامی را نگاه می‌کنند چون قد و قامت صدا و سیما در ایران «کوتاه» است! 
مردم‌ایران تلویزیون داخلی را در روز دو دقیقه می‌بینند
به گزارش بهارنیوز، ابراهیم فیاض اظهار داشت: صدا و سیما قد و قامتش کوتاه است و برای همین است که دارد از میان مردم حذف می‌شود. طبق نظرسنجی هایی که منتشر شده، مردم الآن بطور متوسط ۲ دقیقه تلویزیون جمهوری اسلامی را تماشا می‌کنند. وی در گفتگو با سایت «۵۹۸» گفته است: من حتی اگر ممنوع التصویر هم نمی‌شدم، دیگر رغبتی نداشتم که به تلویزیون بروم. آقای ضرغامی بنده را به خاطر انتقاداتی که کردم و گفتم صدا و سیما مغز ندارد، ممنوع التصویر کرد. الآن دیگر من را هم که دعوت می‌کنند، خودم رغبتی به رفتن ندارم. الان آنقدر سطح صدا و سیما پایین آمده است که دیگر هیچ گونه مرجعیتی ندارد. از آنسو اتفاق دیگر اینکه اصلاً تلویزیون دارد بکلی مرجعیتش را در جهان از دست می‌دهد و اینترنت جای آن را می‌گیرد. جوامع دیگر باسواد شده‌اند و به دنبال رسانه‌های «متعامل» می گردند نه یکطرفه.

وی با بیان اینکه صدا و سیما «بریده» و «بن‌بست» رسیده است افزود: «این حاصل بریدگی و به
رسانه ملی تا زمانی که مغز ندارد، به هیچ جا نخواهد رسید. فقط پول نفت را دارد مصرف می کند و هرچه هم بیشتر دست و پا می زند، مشکلات بیشتری ایجاد می کند
بن بست رسیدن صدا و سیماست. در نماز جمعه پسران و دختران خوشگل و خوش تیپ را نشان می‌دهد، می‌رود با کسانی مصاحبه میکنند که قیافه شان عجیب و غریب است! چون دیگر از محتوا به فرم رسیده؛ چون محتوا ندارد، دنبال فرم است و دچار فرمالیست شده است. چون نمی‌تواند از لحاظ محتوایی آن قشر را پوشش دهد و تحلیل کند، در ظاهر با آنها مصاحبه می‌کند تا بگوید من متعلق به همه هستم. درحالی که اینطور نیست. و این صورت گرایی بدون محتواست که انحطاط صدا و سیما را رقم می‌زند. فیاض افزوده است: تا مشکل فرهنگی اصلاح نشود و آدم مختصص در جایگاهش قرار نگیرد، و تا آن شورا و دبیرخانه اش اصلاح نشود، امیدی به رسانه ملی هم نیست و از طرف دیگر آن رسانه ملی تا زمانی که مغز ندارد، به هیچ جا نخواهد رسید. فقط پول نفت را دارد مصرف می‌کند و هرچه هم بیشتر دست و پا می‌زند، مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند. یعنی انحطاط فکری ایجاد می‌کند. وی ادامه داد: شما اگر راهبرد کلان تئوریک داشته باشید، حتی آمریکایی را هم می‌توانید بیاورید با او مباحثه کنید. الآن اساتیدی هستند که کتابهای خارجی را میخوانند، ولی محتوای بومی تولید می‌کنند. چرا؟ چون درس خواندند، سواد دارند، آدم تئوریک هستند. وقتی شما ضعیف باشید حتما غربگرا خواهید شد.

وی با بیان اینکه وقتی شما حتی یک مجری متخصص مناظره ندارید چه کار می‌خواهید بکنید؟ عنوان کرد: فضا بسته است، نمی‌شود فکر کرد. نمی‌شود در یک فضای بسته‌ای که رسانه از لحاظ فکری و مغزی ضعیف است، شما تحلیل کنید که فلان کار درست یا غلط است. من می‌گویم اگر یک فضای فکری وجود داشته باشد، مثل رسانه‌های خارجی که مغز پشت آن است، دشمنش را هم بیاورد، به نفع خودش تمام می‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد