سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش آسیب های اجتماعی

 

یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری گفت: براساس تحقیقات انجام شده ۸۵ درصد اسباب بازیهای موجود در کشور از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.
به گزارش مشرق، دکتر مجید ابهری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: مطالعاتی که توسط بنیاد علوم رفتاری در ۳ سال گذشته انجام شده نشان می دهد که اغلب اسباب بازیهای کودکان استاندارد نیست.

وی گفت: با توجه به اینکه اسباب بازی ابزار کار کودکان است و دقت در انتخاب آن توسط والدین ضروری می باشد اما متاسفانه اسباب بازیهای موجود در بازار از نظر عدم رعایت برچسب طیف سنی باعث می شود که بسیاری از والدین اسباب بازیهایی را تهیه کنند که با سن کودکان هماهنگی ندارد و همین موضوع باعث بروز از مشکلات ذهنی و رفتاری در کودکان می شود.

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: جدا شدن قطعات ، جنس اسباب بازی ، رنگ و کیفیت آن بعد از تطبیق سنی لازم ترین عوامل در اسباب بازی برای استفاده کودکان می باشند.

به گفته ابهری، با آنکه سالیانه ۴ هزار میلیارد تومان صرف وارد کردن اسباب بازی می شود و بیش از ۷۰ درصد اسباب بازیهای موجود وارداتی هستند، حتی در اسباب بازیهای وارداتی نیز این شرایط در نظر گرفته نشده است و تنها اسباب بازیهایی که توسط آموزش و پرورش تائید یا عرضه می شود دارای اطلاعیه سنی هستند .

وی به والدین توصیه کرد که هنگام تهیه اسباب بازی باید به اصول ذکر شده توجه کاملا داشته و دقت کنند تا سلامتی فرزندان از نظر جسمی و فکری دچار مخاطره نشود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد