سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بررسی مشکلات تولیدی و کشاورزی استان

صنعت صادرات خرما، نیازمند حمایت دولت
اقتصادی 11:38:44 1391/10/28

9110-17474-5 کد خبر

RSS :: پرینت

یک صادرکننده خرما با بیان این‌که در حال حاضر صنعت صادرات خرما مشکلات زیادی دارد، از دولت خواست که از این صنعت حمایت کند.

وحید میرهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد: مشکلاتی در خصوص حمل و نقل، حامل‌های انرژی و بنادر برای صنعت خرما وجود دارد و انتظار داریم که حمایت بیشتری از این صنعت صورت گیرد.

وی افزود: کارخانجات بسته‌بندی خرما باید بهینه‌سازی شوند. متاسفانه هم‌چنان این کارخانجات سنتی هستند که نیاز است به‌روز و بازار پسند شوند. جایگاه ایران در بین صادرکنندگان عمده خرما گاها در نوسان است که گاهی در رتبه اول و گاهی در رتبه دوم قرار داریم.

این صادرکننده خرما عنوان‌کرد: علاوه بر ایران در حال حاضر بازار صادرات خرما در اختیار دیگر کشورها هم‌چون مصر، عربستان و امارات قرار دارد که گاهی کشور عربستان رتبه اول را به خود اختصاص می‌دهد. البته موقعیت صادرکنندگان و جایگاه کشورها در بازار جهانی، بستگی به میزان محصولات سالانه دارد.

میرهاشمی گفت: متاسفانه ما هنوز در بخش کاشت، داشت و برداشت خرما مشکل داریم. در مصر در هر هکتار 30 تا 35 تن خرما تولید می‌شود اما هر هکتار از نخلستان‌های ایران 4 تا 4.5 تن بار خرما برداشت می‌شود. در حال حاضر 35 تا 40 درصد صادرات خرمای ایران متعلق به خوزستان است که بعضی از مواقع این شاخص به 42 درصد می‌رسد.

وی پیشنهاد داد: دولت با بخش‌های خصوصی همکاری بیشتری داشته باشد تا صادرکنندگان با وجود مشکلاتی که دارند بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد