سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک تحلیل سیاسی

 

علاءالدین بروجردی:برگزاری اجلاسی ضد ایرانی تحت عنوان "عرب های اهواز " در مصر همزمان با سفر دکتر صالحی وزیر امور خارجه به این کشور، از چند بعد قابل ملاحظه و تامل است که در زیر به آن اشاره می شود:

1- این همزمانی نمی تواند تصادفی باشد و به نظر می رسد عناصر تند سلفی که معمولاٌ جیره خوار عربستان سعودی هستند و در دوران حسنی مبارک در مصر رشد نمودند، با هدف تخریب دستاوردهای این سفر و یا جلوگیری از انجام آن، صحنه گردان این اجلاس بوده اند، سخنان عمار عبدالغفور مشاور محمد مرسی رئیس جمهور کنونی مصر که یک عنصر تند سلفی است دلیل بارزی بر این مدعاست.

2- عربستان در بسیاری از صحنه های تحولات منطقه شکست سیاسی خورده است، لذا با بهره گیری از اهرم اقتصادی و نیاز مصر به کمک های مالی در تلاش است که رابطه دو کشور مصر و جمهوری اسلامی ایران پیشرفتی نداشته باشد، زیرا گسترش این روابط را بر خلاف منافع خود در منطقه می داند.

3- از سوی دیگر ایالات متحده آمریکا با توجه به گسترش روز افزون نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه از مخالفان جدی برقراری رابطه رسمی ایران با مصر است.

4- جبهه به اصطلاح آزادی الاهواز یک تشکل انگلیسی است که مرکزیت آن در لندن بوده و عناصر آن به عنوان مزدوران سیاست های انگلستان عمل می نماید.

5- عرب های ایران و یا به عبارت بهتر ایرانیان عرب زبان از بهترین، مومن ترین شهروندان این سرزمین بوده و از باوفاترین مردمان نسبت به نظام جمهوری اسلامی و جایگاه مقدس و والای ولایت هستند.

6- ادب و سنت احترام به مهمان حکم می کرد که دولت مصر اجازه برگزاری این اجلاس را به ویژه همزمان با سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به قاهره نمی داد.

7- آقای محمد مرسی که امروز سکان دار کشتی مصر است، حتماٌ به این نکته توجه دارد که پایه گذاری مصر جدید فقط با اتکال به ذات اقدس الهی و تکیه بر مردم و توانمندی های ملی این کشور می تواند صورت گیرد و تمکین در برابر قدرتهای استکباری و تکیه بر کفار، علاوه بر اینکه بر خلاف دستورات الهی است از بعد سیاسی و مادی هم نتیجه ای برای مصر در بر نخواهد داشت.

8- پاکستان تجربه تلخی را در رابطه با وهابیت در طول چند دهه گذشته آزموده است و محصول این تجربه فجایعی است که هر چند وقت یکبار در این کشور اتفاق می افتد. در این زمینه به مصرِ مرسی باید گفت: " فاعتبروا یا اولو الابصار لعلکم ترحمون "

9- نکته آخر اینکه برقراری رابطه رسمی با جمهوری اسلامی ایران آزمونی است در برابر انقلابیون مصر که نشان دهند به چه میزان می توانند خارج از فشارهای پیدا و پنهان داخلی و خارجی در جهت منافع ملی مصر تصمیم گیری کرده و این کشور را در مسیر درست و اصولی هدایت و رهبری نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد