سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرکز استان - اهواز

 

فرماندار اهواز: مشکل تصرفات در حاشیه شهر هنوز وجود دارد
اجتماعی  11:56:39 1391/10/27

9110-24014-5 کد خبر

 

فرماندار اهواز با بیان این‌که 17 منطقه حاشیه‌نشین در شهر اهواز وجود دارد، گفت: حدود 150 میلیارد تومان در مناطق حاشیه شهر هزینه و حریم شهر نیز به طریقی بسته شده است ولی مشکلات تصرفات هنوز وجود دارد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ـ منطقه خوزستان ـ عبدالعزیز فدعمی در چهاردهمین نشست  چهاردهمین نشست مشترک حقوقی قضات دیوان عدالت اداری و نمایندگان قوه قضائیه با مدیران حقوقی کلان‌شهرهای کشور که شب گذشته در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان با جمعیتی در حدود پنج میلیون و 600 هزار نفر، حدود چهار درصد جمعیت کشور را در بردارد و اهواز با حدود یک میلیون و 400 هزار نفر 30 درصد جمیعت استان را شامل می‌شود.

 وی افزود: خوزستان و شهر اهواز به دلیل قابلیت‌ها و توانمندی‌ها نقش‌ موثری در توسعه کشور دارند. بیش از 80 درصد منابع نفتی از خوزستان استحصال می‌شود که حدود 51 درصد آن مربوط به شهر اهواز است. همچنین وجود رودخانه‌های متعدد در استان و رودخانه  کارون در اهواز در بخش کشاورزی تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد؛ حدود 35 درصد زمین‌های کشاورزی آبی استان در اهواز واقع است.  فدعمی گفت: متاسفانه شورای شهر موجب عقب‌ماندگی‌هایی در شهر اهواز شد و از عمر مفید آن آن‌گونه که باید استفاده نشد.  وی ادامه داد: اهواز سومین شهر از لحاظ حاشیه‌نشینی است که حدود 350 هزار نفر از جمعیت شهر اهواز، حاشیه‌نشین‌ هستند. این امر ناشی از تبعات جنگ است که موجب شد مهاجرت از روستاها به شهر بیشتر شود.

 

شهردار اهواز: روزانه با تصرف غیرقانونی زمین‌ها مواجه هستیماجتماعی  11:47:56 1391/10/27

9110-23814-5 کد خبر
 

شهردار اهواز با تصریح این‌که زمین‌های اهواز به شدت قیمتی و با ارزش هستند و مورد طمع کسانی که با گریز از قانون قصد سوءاستفاده دارند، قرار می‌گیرند، گفت: در این شهر روزانه با تصرفات مواجه هستیم و این مساله در بیش از 100 نقطه شهر وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ـ منطقه خوزستان ـ منصور کتانباف در چهاردهمین نشست مشترک حقوقی قضات دیوان عدالت اداری و نمایندگان قوه قضائیه با مدیران حقوقی کلان‌شهرهای کشور که دیشب در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اختلاف سلایق در دوره شورای سوم منجر به تعویض پی‌درپی شهرداران در شهرداری‌ اهواز شد و در دوره‌ای چهار ساله 9 شهردار و سرپرست تعویض شد که با توجه به مدت کم مدیریت‌ها، مشکلاتی برای شهر ایجاد شد. وی با بیان این که پس از انحلال شورای شهر، قائم مقام شورا تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کند، افزود: سند چشم‌انداز پنج ساله شهر در شهرداری اهواز تدوین شده و هم اکنون براساس این چشم‌انداز در حال حرکت هستیم.

 کتانباف ادامه داد: شهر اهواز در دوران دفاع مقدس به عنوان مرکز پشتیبانی، به صورت مکرر هدف حمله دشمنان قرار می‌گرفت و بمباران می‌شد و در ایامی که شهرهای دیگر مشغول ساخت و ساز بودند این شهر نه تنها توقف بلکه تخریب هم داشته است. وی گفت: بر این اساس، عقب‌ماندگی امروز شهر اهواز بیشتر از دیگر شهرها است است و شهروندان نیز توقع دارند که چنین شرایطی نباشد. بنابراین بر اساس برنامه پنج ساله توسعه که زمان‌بندی سال 90 و 91 آن در حال پایان است، سه هزار میلیارد تومان تنها باید در زمینه توسعه و عمران شهر هزینه شود که با در نظر گرفتن هزینه‌های جاری، باید حدود چهار هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه شود.کتانباف گفت: در شهر اهواز با توجه به نوع حریم شهر، توسعه شهری محدود است. همچنین قرار دادن منافع شهر در اختیار دیگران، سیستمی است که در بسیاری از دستگاه‌ها وجود دارد که با عدم رعایت موازین و قوانین انجام می‌شود و باید با این موضوع برخورد شود.  شهردار اهواز تصریح کرد: در شهرداری اهواز رقم بسیار درشتی از بدهی‌های انباشته شده وجود دارد و درآمد هم به دلایلی نسبت به هزینه‌ها پایین است و در این بین باید به سمتی پیش رفت که با توسعه مشارکت‌ها شهر را ساخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد