سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مجموعه اخبار شهرستانهای خوزستان

 
رئیس اداره دامپزشکی آبادان خبر داد
انهدام بیش از یک تن مرغ آلوده به میکروب سالمونلا در آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره دامپزشکی آبادان از انهدام بیش از یک تن مرغ آلوده به میکروب سالمونلا در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: انهدام بیش از یک تن مرغ آلوده به میکروب سالمونلا در آبادان

مهدی آقالر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در روزهای گذشته دو محموله فاسد غذایی در شهرستان کشف و با همکاری دادستانی شهرستان منهدم شد.وی افزود: محموله نخست مربوط به مرغ بود که از نوع مرغ شنسل یا به اصطلاح بدون استخوان است که به دلیل عدم رعایت ضوابط مربوط به قرنطینه فاسد شده بود.رئیس اداره دامپزشکی آبادان ادامه داد: این محموله شامل یک هزار و 210 کیلوگرم مرغ بود که به به میکروب سالمونلا آلوده شده بود.

وی تصریح‌ کرد: بر این اساس پس از کشف محموله مذکور نسبت به نمونه‌گیری آزمایشگاهی اقدام و مشخص شد مرغ‌ها آلوده به این میکروب و فاسد هستند.آقالر اضافه کرد: با هماهنگی با دادستانی شهرستان اقدام به امحاء این مرغ‌های فاسد شد.وی از کشف محموله گوشت فاسد چرخ‌کرده در این شهرستان نیز خبر داد و خاطرنشان‌ کرد: این محوله نیز با نام جعلی یک شرکت تولید فرآورده‌های گوشتی قصد ورود به بازار را داشت.آقالر افزود: پس از انجام استعلام از دامپزشکی استان و همچنین شرکتی که مارک‌ها به نام آن زده شده بود مشخص شد لیبل‌های مورد استفاده در این گوشت‌ها جعلی بوده است.وی گفت: این محموله نیز پس از انجام نمونه‌گیری مشخص شد که به میکروب سالمونلا آلوده و فاسد شده است.رئیس اداره دامپزشکی آبادان افزود: گوشت‌های فاسد کشف شده به تعداد 13 کارتن بود که با هماهنگی مقامات قضایی منهدم شد. 

 

ظرف 3 سال آینده

سرانه فاضلاب خوزستان به 2 برابر کشوری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: ظرف سه سال آینده با اجرای کامل شبکه فاضلاب در 16 شهر اول استان سرانه زیر پوشش شبکه فاضلاب استان از 32 درصد به 85 درصد که بیش از دو برابر متوسط کشوری است، می‌رسد.

خبرگزاری فارس: سرانه فاضلاب خوزستان به 2 برابر کشوری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد در جلسه پیگیری وضعیت طرح‌های فاضلاب 16 شهر استان با بیان این مطلب اظهار کرد: اکثر افراد به خدمت گرفته شده بومی بوده که هم‌اکنون در بیش از 150 جبهه کاری پروژه‌های فاضلاب مشغول به کار هستند.وی افزود: همچنین 874 دستگاه ماشین‌آلات برای اجرای 4 هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه اصلی و فرعی فاضلاب در شهرهای استان به کار گرفته شده که تاکنون ظرف چند ماه اخیر از آغاز طرح‌ها 160 کیلومتر آن اجرا شده است.

* تاکنون 160 میلیارد تومان از کل اعتبار سال اول جذب شده است

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفای استان خوزستان حجم اعتبارات سال اول اوراق مشارکت را 270 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: تاکنون 160 میلیارد تومان از کل اعتبار سال اول جذب شده است.وی با بیان اینکه به‌زودی فروش مرحله دوم اوراق مشارکت نیز انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: ظرف سه سال آینده با اجرای کامل شبکه فاضلاب در 16 شهر اول استان سرانه تحت پوشش شبکه فاضلاب استان از 32 درصد به 85 درصد که بیش از دو برابر متوسط کشوری است، می‌رسد.

 
 
مدیر ارتباطات راه دور خوزستان عنوان کرد
کلنگ پیمانکاران فاضلاب بر سر فیبر نوری شوشتر/ اهمال‌کاری پذیرفته نیست

خبرگزاری فارس: مدیر ارتباطات راه دور خوزستان گفت: قطع فیبر نوری از سوی پیمانکاران طرح فاضلاب شوشتر پذیرفته نیست و باید به صفر برسد.

خبرگزاری فارس: کلنگ پیمانکاران فاضلاب بر سر فیبر نوری شوشتر/ اهمال‌کاری پذیرفته نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، امیر فیلوان ‌ترکمن ظهر امروز در جلسه کمیسیون حفاری شوشتر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در روزهای گذشته دو بار فیبر نوری شهرستان شوشتر توسط پیمانکاران فاضلاب قطع شده که در هر بار خسارت‌های کلانی به شبکه مخابرات وارد شده است.

وی با گلایه از پیمانکاران بخش فاضلاب شوشتر افزود: در این دو مورد قطعی پیمانکار پس از قطع فیبر نوری و انجام عملیات مورد نظر خود ترانشه حفاری شده را پرکرده و محل را ترک کرده است و این اقدام طبق ضوابط موجود قطع عمدی شمرده می‌شود و باید با آن برخورد قانونی شود.

مدیر ارتباطات راه دور استان خوزستان با اشاره به اهمیت فیبرنوری در استان و کشور تاکید کرد: در شرایط کنونی در صورتی که فیبرنوری در استان و کشور قطع شود مشکلات زیادی به وجود می‌آید و به این دلیل با هرگونه قطعی عمدی، اشتباهی و ... برخورد می‌شود.

*16 مورد قطعی فیبرنوری در هفته‌های گذشته

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی قطعی فیبرنوری در خوزستان زیاد شده است و در هفته‌های گذشته 16 مورد قطعی گزارش شده است که همگی برطرف شده‌اند.فیلوان‌ ترکمن خاطرنشان کرد: از این 16 مورد قطعی هشت مورد عوامل قطع ناشناس و هشت مورد دیگر شناسایی شده و در تلاش هستیم تا این موارد به صفر برسد.وی با اشاره به هزینه‌های بسیار زیادی که برای رفع قطعی فیبرنوری صرف می‌شود بیان کرد: برای قطعی در فیبر نوری بیش از 30 میلیون تومان هزینه می‌شود.

*فیبرنوری بسیار حساس است

مدیر ارتباطات راه دور استان خوزستان تصریح کرد: فیبرنوری بسیار حساس است و کابلی نرم و دارای رشته‌های شیشه‌ای است که این رشته‌ها وظیفه انتقال داده‌ها را بر عهده دارند.وی با اشاره به اهمیت فیبر نوری گفت: هر یک رشته فیبر نوری در هر منطقه وظیفه اشتراک یک‌هزار و 800 مشترک را بر عهده دارد و باید در این باره بسیار توجه داشت.فیلوان ترکمن افزود: حفاری، اعمال ضربه، ایجاد فشار بر سطح زمین با دستگاه‌های کمپکت و... باعث شکستن تارهای ظریف و گران قیمت فیبرنوری می‌شود و باید در اینباره توجه ویژه‌ای داشت.وی در پایان خاطرنشان کرد: حتی یک مورد قطعی دیگر در فیبرنوری شوشتر از سوی پیمانکاران فاضلاب پذیرفته نیست و به این دلیل باید در این باره حساسیت ویژه‌ای به کار گرفته شود. 

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی بهبهان خبر داد
رنج صنایع دستی بهبهان از نبود بازارچه‌ای برای فروش

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان گفت: صنایع دستی بهبهان از نبود بازارچه‌ای برای فروش در این شهرستان رنج فراوانی را متحمل شده است.

خبرگزاری فارس: رنج صنایع دستی بهبهان از نبود بازارچه‌ای برای فروش

علی کارگرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در این شهر اظهار کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان با همکاری اداره ارشاد، صنایع دستی جمعی از مربیان خود را از 24 تا 30 دی‌ماه در این شهرستان به معرض نمایش و فروش گذاشته است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بهبهان خبر داد
برپایی نمایشگاه مبلمان و لوستر در بهبهان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بهبهان گفت: نمایشگاه مبلمان، لوستر و سرویس خواب از امروز در این شهر برپا می‌شود.

خبرگزاری فارس: برپایی نمایشگاه مبلمان و لوستر در بهبهان

علی اسفندیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: تلاش اداره صنعت، معدن و تجارت فراهم کردن زمینه لازم برای عرضه انواع کالاهای مورد نیاز به مردم با قیمت مناسب است.وی افزود: از همین رو تصمیم گرفتیم نمایشگاهی در خصوص مبلمان، لوستر و سرویس خواب در بهبهان برگزار کرده تا مردم این شهر فرصتی برای خرید این نوع کالا با کیفیت بالا و قیمت مناسب پیدا کنند.سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت بهبهان در خصوص این نمایشگاه گفت: نمایشگاه مبلمان، لوستر و سرویس خواب از امروز برپا شده و به مدت پنج روز در فضایی بالغ بر یک‌هزار و 500 متر مربع میزبان علاقمندان است.وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 17 تا 22 به ورزشگاه شهید بقایی واقع در میدان شهدای شیمیایی بهبهان(میدان لاله) مراجعه کنند.اسفندیاری از حضور 53 شرکت داخلی در 106 غرفه این نمایشگاه خبر داد و افزود: بیش از 95 درصد اجناس عرضه شده در این نمایشگاه، ایرانی با کیفیت درجه یک بوده و همه کالاها با قیمتی قریب به 20 درصد زیر قیمت بازار به فروش می‌رسد.وی در پایان تصریح کرد: کارشناسان ما اجناس درون نمایشگاه را قیمت‌گذاری کرده و در طول برگزاری نیز بازرسان و ماموران اداره صنعت، معدن و تجارت بر نحوه فروش غرفه‌داران نظارت کامل داشته و با تخلفات احتمالی برخورد خواهند کرد. 

 

در مراسمی
مرکز فرهنگی - قرآنی علی‌ابن مهزیار اهوازی افتتاح شد 

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مسئولان استانی مرکز فرهنگی - قرآنی واقع در صحن علی‌ابن مهزیار اهوازی افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: مرکز فرهنگی - قرآنی علی‌ابن مهزیار اهوازی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، صبح امروز با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان مرکز فرهنگی- مذهبی واقع در صحن حرم علی‌ابن مهزیار اهوازی افتتاح شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی میرمحمدی در این مراسم اظهار داشت: مسائل فرهنگی و مذهبی به ویژه فعالیت‌های قرآنی در صدر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اوقاف خوزستان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در خوزستان رونق زیادی دارد، افزود: در سال‌جاری تلاش کرده‌ایم تا حفظ قرآن در دستور کار قرار گیرد و در اینباره برنامه‌ریزی جامعی انجام شده است.این مقام مسئول خاطر نشان کرد: حفظ قرآن در جزء یک و 30 یکی از اهدافی است که در سال‌جاری دنبال می‌کنیم و در راستای اجرای این هدف برنامه‌ریزی زیربنایی انجام شده است. 

*غبار روبی مرقد مطهر علی‌ابن مهزیار اهوازی

در پنجمین روز از هفته وقف مرقد مطهر علی‌ابن مهزیار اهوازی با حضور مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان غبار روبی و عطر افشانی شد.پس از اجرای برنامه غبار روبی و عطر افشانی این مرقد مطهر مراسم زیارت عاشورا با حضور کارمندان و پرسنل این اداره کل در این مرقد مطهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه نگارخانه میرزاشوقی را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان برای برپایی این نمایشگاه اجاره کرده است، افزود: در این نمایشگاه آثاری از نسترن موسوی‌پور، نسرین شفیعی، نرگس ابوعلی، مهردخت مصحفی، فاطمه حسن‌زاده و آزیتا عدلی مربیان صنایع دستی در رشته‌های معرق چوب، مس و سنگ، گلیم، کپو، اسکراچ بورد، جواهر با سنگ‌های برنجی، سفال، نقاشی روی پارچه و چرم عرضه بوده که علاقمندان می‌توانند هر کدام را که تمایل داشتند خریداری کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از مربیان و هنرمندان صنایع دستی، معرفی این صنعت بهبهان و جبران اثرات نبود بازارچه فروش این صنایع در سطح شهرستان است.وی با بیان اینکه بهبهان مهد صنایع دستی بوده اما حمایت‌های لازم از این حوزه نمی‌شود، تصریح کرد: به منظور معرفی و عرضه صنایع‌ دستی بهبهان به دیگر نقاط استان و کشور در حال تلاش برای برقراری ارتباط با دیگر شهرها بوده و در ماه آینده این نمایشگاه را در اهواز نیز برپا خواهیم کرد.کارگرزاده از نبود بازارچه صنایع دستی در بهبهان خبر داد و گفت: صنایع دستی بهبهان از نبود بازارچه در این شهرستان رنج بسیاری را متحمل شده و ما برای جبران نبود این بازارچه‌ها مجبور به برپایی نمایشگاه هستیم که باز هم جوابگوی همه نیازها نیست.وی با بیان اینکه وجود بازارچه باعث اشتغال‌زایی می‌شود، افزود: با وجود بازارچه صنایع دستی در شهر، کارآموز ما با امید به آینده دوره خود را گذرانیده و با کار در این حوزه و فروش صنایع دستی خود در بازارچه مخصوص به آن درآمد لازم را کسب می‌کند.سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان تاکید کرد: در حال حاضر مربی ما پنج ماه وقت و هزینه خود را صرف تولید صنایع دستی کرده و حاصل آن را در یک نمایشگاه یک هفته‌ای به معرض نمایش و فروش می‌گذارد و پس از آن دوباره باید پنج تا شش ماه دیگر صبر کند که این موضوع به هیچ‌وجه جوابگوی نیاز آنها نیست.وی خاطرنشان کرد: ما اگر با تلاش و پیگیری فراوان دو نمایشگاه را نیز در طول سال در سطح شهرستان برپا کنیم باز هم نمی‌توانیم نقشی را که بازارچه فروش صنایع دستی در اشتغال‌زایی و ایجاد امید در هنرمندان و مربیان ایفا می‌کند، داشته باشیم.کارگرزاده بیان کرد: در حال حاضر دو محل را برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در بهبهان در نظر گرفته شده و به فرمانداری اعلام کرده‌ایم که در انتظار تایید یکی از آنها از سوی مسئولان هستیم.وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف و تلاش ما ایجاد بازارچه برای فعالان حوزه صنایع دستی بوده تا علاوه بر اشتغال‌زایی و ایجاد امید برای آنان، صنایع دستی بهبهان به مسافران و مهمانان این شهرستان عرضه، معرفی و شناسانده شود. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد