سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

 
حضور رئیس جمهور، توفیق اجباری مجلسی‌ها
سادات ابراهیمی: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها قابل قبول نیست 

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در کشور غیرقابل قبول است.

خبرگزاری فارس: سادات ابراهیمی: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها قابل قبول نیست

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در کشور غیرقابل قبول است و مجلس در این شرایط با آن موافقت نمی‌کند.وی افزود: در شرایط کنونی باید برای ایجاد آرامش در بازار و اقتصاد کشور تلاش کرد و اجرای این طرح تنها باعث می‌شود که تنش‌های جدیدی به بازار کشور وارد شود.وی با اشاره به اینکه مردم از مشکلات اقتصادی به ستوه آمده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم در شرایط کنونی با مشکلات زیادی مواجه هستند و به این دلیل باید کوشید تا مشکلی از مشکلات مردم را برداشت نه باری به دوش آن‌ها اضافه کرد.
*فضای حضور رئیس جمهور نباید یکطرفه باشد

دبیر مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید حضور رئیس جمهور در مجلس یکطرفه باشد و ایشان باید سخنان نمایندگان مجلس را نیز بشنوند و در این باره باید همه تلاش کنند تا فضای جلسه صمیمانه باشد.سادات ابراهیمی خاطرنشان کرد: مجلس درباره شرایط اقتصادی کشور نگرانی دارد و به این دلیل باید کوشید تا نگرانی‌ها برطرف شود و مردم نیز از زیر فشار خارج شوند.وی با اشاره به اینکه باید برای مشکلات بازار در شرایط کنونی چاره‌ای اندیشید، افزود: باید برای رفع مشکلات بازار در شرایط کنونی چاره‌اندیشی شود تا بر اساس مسائل کارشناسی شده اقداماتی را در دستور کار قرار دهیم.به گزارش خبرگزاری فارس، فردا صبح ساعت 8:30 رئیس جمهور برای سخنرانی در صحن علنی مجلس به خانه ملت می‌رود تا درباره موضوعاتی در این باره صحبت کند؛ جلسه فردا به درخواست رئیس جمهور منعقد شده است. 

 

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس:
نقدینگی اصلی‌ترین عامل تورم موجود در کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقدینگی عامل اصلی تورم در جامعه است و باید با رشد آن مقابله کرد.

خبرگزاری فارس: نقدینگی اصلی‌ترین عامل تورم موجود در کشور است

اسماعیل جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان اظهار داشت: رشد نقدینگی در شرایط کنونی در کشور بسیار زیاد شده و تورم افسار گسیخته در جامعه باعث اعمال فشار بر دهک‌های پایین شده است، به این دلیل باید در اسرع وقت با این مشکلات برخورد کرد.

وی با اشاره به اینکه عوامل دیگری نیز در افزایش نرخ تورم در کشور تاثیر دارد، خاطرنشان کرد: عوامل دیگری نیز بر رشد تورم در جامعه تاثیر دارد و یکی از این عوامل رشد قیمت‌های جهانی است اما این عامل آنقدر در تورم ایران اثر نداشته که در شرایط کنونی به عنوان اصلی‌ترین دلیل معرفی شود.

 
*تورم بر مردم فشار می‌آورد

وی تاکید کرد: تورم بر مردم فشار می‌آورد، تنظیم بازار با مشکل مواجه است و مردم در تامین کالاهای اساسی خود مشکل دارند و باید در اینباره تصمیم‌گیری سریعی در دستور کار باشد.جلیلی با اشاره به اینکه باید همه این مسائل با برنامه‌ریزی کارشناسی کنترل شود، گفت: در شرایط کنونی با مشکلات زیادی مواجه هستیم و به این دلیل باید با همدلی و به دور از تنش آفرینی در راستای کاهش مشکلات و رفع موانع موجود بر سر راه تولید و اشتغال برنامه‌ریزی کنیم.جلیلی در پایان اظهار کرد: نقدینگی در شرایط کنونی در کشور مشکل آفریده است و این نقدینگی سرگردان باعث شده تا هر روز در بازار التهابی جدید ایجاد کند و باید با آن مقابله شود. 

 

 

 

شریعتی در نطق میان دستور:

خوزستان به کارگاه مشکلات لاینحل تبدیل شده است

خوزستان تابلوی تمام نمای محرومیت ها در قاب استعداد است.در سایه بی توجهی مسئولان به این استان، خوزستان کارگاه مشکلات لاینحل و پروژه های ملی پراشتباه شده است.دلار نفتی و سرمایه گذاری دولتی درخصوص نفت و گاز توانست آبادانی را به این استان هدیه دهد.عقب ماندگی های موجود در استان خوزستان و همچنین محرومیت های آن نیازمند اقدامی جهادی برای آبادانی است.استان خوزستان در زمینه پرورش نخبگان به ویژه در عرصه تکنولوژی و فناوری قابلیت های خوبی دارد.خواستار ایجاد خانه نخبگان در بهبهان هستم.

مشروح نطق میان دستور محمدباقر شریعتی نماینده مردم شریف بهبهان که صبح امروز قرائت شد:

با سلام و عرض ادب به پیشگاه ملت شریف ایران و همکاران گرامی

سلام و عرض ادب به جایگاه شامخ روحانیت

سلام به مردم خوزستان علی الخصوص مردم شهید پرور بهبهان,آغاجاری,زیدون ،تشان،حومه و منصوریه

و اما خوزستان قهرمان:

-تابلوی تمام نمای محرومیت در قاب استعداد

-محاکمه تلخ غزل در قافیه تنگ مشکلات.

-بزرگ طنز تلخ تاریخ معاصر:خوزستان زرخیر اما سرخ از داغ نداری و تبعیض و تبعیض و تبعیض .

-خوزستان کارگاه مشکلات لاینحل و پروژه های ملی پراشتباه .

خوزستان قطار از ریل خارج شده توسعه،کشتی به گل نشسته ی رفاه و سرو خمیده قامت ایثار.

این همان خوزستانی است که 90 درصد نفت و گاز و پتروشیمی کشور در آن قرار دارد.

این همان خوزستانی است که ماشین جنگ را هشت سال بر دوش کشید و خانه ی مردمانش سنگر مردم ایران بود.

این همان خوزستانی است که دروازه تشیع و خواستگاه عاشقان ولایت است.

این همه داشتن در برابر این همه نداری.چگونه باید این تناقض بزرگ تاریخ را به تصویر کشاند.

خوزستان قربانی بی گناه توسعه نامتوازنی است که محصول بی تدبیری ،بی برنامه گی و حرکت غیر علمی است.

خوزستان گله مند از گذشته ، ناامید از امروز و نگران از آینده.

دولت های سازندگی ،اصلاحات و مهرورز در قبال این همه ناکامی و ضعف در آماده سازی زیرساخت ها،در برابر تاریخ این سرزمین و مردم اسطوره ای آن مسئولند.

دلار نفتی و سرمایه گذاری دولتی ،خوزستان را آباد نکرد .با توسعه کشاورزی و دامپروری در این استان می توان بخشی از عقب ماندگی موجود را جبران کرد.

برای رفع محرومیت خوزستان تنها و تنها باید اعلام جهاد ساختن و آبادانی کرد.

در همین جا از نماینده محترم ولی فقیه ،نمایندگان مجلس خبرگان در استان و همکاران عزیز مجمع نمایندگان مردم و مدیران دلسوز استانی و مردم نجیب خوزستان ،تقاضا دارم با هماهنگی ،هم اندیشی و دلسوزی بیشتر در توسعه استان گام بردارند.

و اما تذکرات مربوط به حوزه انتخابیه :

وزرای محترم نفت و دارایی

-متاسفانه پروژه پالایشگاه بیدبلند چندی است معطل ماندهو علیرغم همه رایزنی ها تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

-شناسنامه نفتی زیدون خواسته بحق مردم آگاه زیدون است.

وزیر محترم کشور:

-کارگران زحمت کش شهرداری بهبهان قریب به 7 ماه حقوق دریافت ننموده اند اقدام عاجل در رسیدگی به وضعیت کارگران شهرداری به عمل آورید.

-مصوبه شورای شهر بهبهان در خصوص انتخاب شهردار جدید با توجه به مشکلات کارگران و کارمندان عزیز شهرداری اجرایی نشده و این مصوبه در بین شهر بهبهان و اهواز سرگردان است.

- در ارتقا زیدون از بخش به شهرستان تسریع نمایید.

-از وزیر محترم آموزش و پرورش می خواهم مطالبات فرهنگیان عزیز علی الخصوص فرهنگیان بازنشسته را عملیاتی نماید.

-وزریر محترم علوم و رییس دانشگاه آزاد اسلامی

جایگاه علمی و نخبه پروری بهبهان بر کسی پوشیده نیست .علمای دینی برجسته،دانشمندان عرصه های فناوری و نانو،کسب رتبه های برتر کنکور،تربیت پزشکان متخصص و... می طلبد بیش از پیش به این منطقه توجه شود و خواستار تاسیس خانه نخبگان در این شهرستان می باشم.

- -طرح توسعه دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص)

-توسعه ی رشته های تحصیلات تکمیلی در مقاطع ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد

-ایجاد شهرک دانشگاهی و کشاورزی در منطقه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد