سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

قابل توجه خوزستانیهای محترم

 

اسراف روزانه 100 لیتر آب توسط هر ایرانی!  

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تهران حدود دو میلیون واحد آلاینده مسکونی، تجاری، اداری و ... دارد که باید کالیبره شود، زیرا به صورت جدی آلودگی ایجاد می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد محمدی‌زاده در «پانزدهمین همایش واحدهای صنعتی و خدماتی سبز»، افزود: با شروع فصل سرما، مصرف این واحدها افزایش می‌یابد و اگرچه مصرف گاز، آلودگی کمتری دارد؛ اما از آنجایی که بخشی از این واحدها از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، آلودگی آنها بیشتر می‌شود.

وی افزود: با وجود آنکه یک درصد جمعیت دنیا را داریم، سومین مصرف‌کننده گاز جهان هستیم و مصرف سرانه ما 1700 مترمکعب است؛ در صورتی که میزان استاندارد آن 1100 مترمکعب است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: همچنین با مصرف سرانه 2900 کیلووات برق، در مقابل 900 کیلووات استاندارد جهانی، جزو اسراف‌کننده‌های مصرف انرژی و برق هستیم.

به گفته محمدی‌زاده، سرانه مصرف آب در کلانشهرهای ایران، 250 لیتر در روز است و این در حالیست که استاندارد جهانی 150 لیتر است؛ به عبارتی هر نفر در ایران 100 لیتر آب به صورت روزانه اسراف می‌کند.

وی با بیان اینکه در زمینه پسماند و تولید زباله، سرانه ایران 800 کیلوگرم در سال است، افزود: این سرانه در جهان 299 کیلوگرم است که نشان می‌دهد در استفاده بهینه از منابع طبیعی، مدیریت درستی نداریم و این دقیقا در حالیست که کشور ما روی کمربند خشک و نیمه خشک جهان قرار داشته و از نظر منابع تحت فشار هستیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بارندگی در کشور ما 250 میلی‌متر است، راندمان کشاورزی ما 35 تا 45 درصد است و این در حالیست که کشورهای اروپایی که 10 برابر ما بارندگی دارند، راندمان کشاورزی‌شان 80 تا 85 درصد است.

محمدی‌زاده تاکید کرد: مسئله اساسی در اسراف منابع، هم به حوزه‌ شخصی و هم به خانواده‌ها مربوط است و هم به حوزه کلان مجموعه مدیریتی کشور که باید برای آن فکری کنیم.

وی ادامه داد: باید توجه کنیم برای کشوری که محدودیت منابع دارد و باید از منابع آبی‌اش خوب استفاده کنند، راهکار احداث سد بهتر است یا اصلاح آبیاری و ذخیره‌سازی آب و لایه‌های زیرین! که مدیران باید با بهره‌گیری از تجربیات جهانی، پاسخی مناسب برای این گونه سوالات بیابند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پایش محیطی و مدیریت فرآیندهای توسعه‌ای، یک ضرورت است، افزود: امروز باید به این مساله توجه کرده و برای دستیابی به آن، فرهنگ محیط زیست را ارتقا داده و نظام‌های محیط زیستی را پیاده کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد