سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار برگزیده

 

روایت "مشرق" از گوشه و کنار سیاست؛
خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می‌شود"هایی برمی‌خورند که میهمان‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.
*جامعه روحانیت مبارز در حال بررسی کاندیداهای ریاست جمهوری است. در لیست جامعه روحانیت نام تعدادی از اعضای این جامعه به چشم می خورد. برخی اعضا معتقدند آقایان پورمحمدی، تقوی و ابوترابی ظرفیت لازم را برای کاندیداتوری دارا هستند.

*محمد خاتمی در جلسه اصلاح طلبان گفته است:" بر خلاف تصور ما، حاکمیت بر مشکلات فائق آمده است و در چنین وضعیتی به سادگی اجازه حضور حداکثری را در انتخابات به ما نخواهد داد." بر اساس تحلیل خاتمی، نظام تنها اجازه حضور حداقلی را به اصلاح طلبان خواهد داد و گزینه هایی چون عارف، جهانگیری، کواکبیان و مهرعلیزاده هویت واقعی و حداکثری جبهه دوم خرداد نخواهند بود.

*مصطفی پورمحمدی در جلسه ای گفته است:" هنوز تصمیم قطعی برای آمدن نگرفته ام. یکی از انگیزه های من برای کاندیداتوری آن است که احساس می کنم اگر مردم مشکلات کشور را از زبان روحانیت بشنوند به آرامش جامعه کمک می کند." پور محمدی این را هم گفته که از تخریب ها و حملات جریان فتنه و انحراف باکی ندارم و پاشنه ها را بر کشیده و آماده خدمت به مردم هستم."

*حسین – م از زندانیان آزاد شده فتنه 88، ماموریت یافته تا خانواده زندانیان این جریان را ساماندهی و ماهیانه حقوقی به حساب آنها واریز نماید. جریان فتنه در صدد است درآستانه انتخابات از خانواده زندانیان سوء استفاده نماید.

*شنیده ایم حلقه انحرافی اقدام به تهیه لیست 47 نفره ای از فعالان رسانه های اصولگرا و برخی منتقدان این حلقه در مجلس نموده تا با طرح شکایت از آنان در محاکم قضایی، موج افشاگری ها علیه خود را کنترل و مهار نمایند.

*جمعی از مدیران دولت اصلاحات در حال جمع آوری امضا برای دعوت از محمد خاتمی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری هستند. در این نامه خطاب به خاتمی آمده است" در این برهه حساس و سرنوشت سازشما به عنوان پرچمدار اصلاحات باید به وظیفه تاریخی خود عمل کنید و با تمام قوا وارد صحنه سیاسی کشور شوید."

* اعضای خانواده برخی زندانیان فتنه که با همکاری سفارت فرانسه به پاریس سفر کرده بودند، از بازگشت به کشور امتناع کرده و در این کشور مانده اند. دختر یکی از این زندانیان جذب تشکل های بهاییت در فرانسه شده است.

*شنیده ایم بازیگر یک سریال مطرح تلویزیونی که برای یک سفارتخانه اروپایی کار می کند چندی قبل مدتی را در بازداشت به سر برده است. وی که از کارمندان محلی این سفارت است ماموریت دارد ضمن برقراری ارتباط با هنرمندان و برپایی مهمانی، آنان را برای حضور در جشنواره های هنری و دریافت مدال و جایزه از کشورهای غربی و مجامع اروپایی سازماندهی کند.

*شنیده ایم خانم ها سلطانخواه و طبیب زاده پیشنهاد رئیس جمهور برای قبولی سرپرستی وزارت بهداشت و درمان را نپذیرفتند. احمدی نژاد در صدد بود یک خانم را جایگزین خانم دستجردی در وزارت بهداشت نماید.

*یکی از نمایندگان زن مجلس هشتم اخیرا به ستاد انتخاباتی حلقه انحراف پیوسته است. وی قرار است به عنوان سخنران به شهرستان ها سفر کند. بخشی از جلسات انتخاباتی این جریان در ساختمانی حوالی میدان ونک برگزار می شود.

*یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی اش از اجاره 70 روزنامه و نشریه استانی خبر داده و گفته است:" از دهه فجر رسما کارهای انتخاباتی خود را کلید خواهد زد."

*سران جبهه اصلاحات از خبر کاندیداتوری محمد شریعتمداری به شدت احساس نگرانی و ناراحتی کرده اند. تعدادی از اصلاح طلبان از وی خواسته اند تمام فعالیت های خود را در چارچوب اجماع اصلاح طلبان متمرکز کند و در صورت توافق اصلاح طلبان روی کاندیدای واحد، وی به نفع این نامزد انتخاباتی کناره گیری کند. شریعتمداری در پاسخ گفته است:" من یک اصلاح طلب اصولگرایم و مستقل آمده ام و تا آخر هم در صحنه رقابت باقی خواهم ماند."

*5 تن از اعضای گروهک نفاق از کمپ تی تی ال بغداد فرار کرده و از دولت عراق درخواست پناهندگی کرده اند. در میان این افراد یک پدر و دو پسر دیده می شوند که سال 82 از کشور خارج و به منافقین پیوسته بودند اما هم اکنون درخواست بازگشت به ایران را دارند.اعضای فرار کرده در حال حاضر درهتل مهاجر بغداد ساکن هستند.

*با تجهیز ارتش سوریه به دستگاه های مکان یاب تک تیراندازان ، معادله نبرد در سوریه به ویژه در مناطق مسکونی تا حدود زیادی به نفع ارتش و نیروهای مردمی تغییر یافته است. تنها در جبهه داریا 80 تک تیرانداز ظرف یک روز توسط نیروهای ارتش شکار شدند.

*به دستور محمد مرسی هدایای امیر قطر به مسوولان این کشور بازگردانده شد. وزارت خارجه مصر این هدایا را که در میان آنها یک شمشیر طلای مرصع ویژه مرسی و ساعت های رولکس دیده می شود به قطر بازگردانده است . نمایندگانی از دولت و مجلس از دریافت کنندگان این هدایا بودند.

*دولت اردن از ترس به قدرت رسیدن سلفی ها و اخوانی ها در سوریه، از محور ترکیه، قطر و عربستان خارج شده و همکاری های خوب و موثری را با دولت سوریه آغاز کرده است. سازمان امنیت اردن اطلاعات ذیقیمتی از هویت افراد معارض، محل تردد و مکان های استقرار تروریست ها و برنامه های نظامی آنان در اختیار ارتش سوریه قرار داده است. نیمی از ساکنین اردن را فلسطینی های طرفدار اخوان المسلمین تشکیل می دهند که در صورت به قدرت رسیدن اخوان در سوریه، مقصد بعدی آنان سرنگونی دولت اردن خواهد بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد