سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مجموعه اخبار ورزشی خوزستان

 

زیردریایی سرخ فولاد آرام در حرکت/ نفت در پی ریسمان پیروزی

اهواز - خبرگزاری مهر: در حالی که فولاد فرکی که هنوز بعد از هفته نهم در رقابت های لیگ برتر باخت نداشته این هفته یک بازی نسبتا راحت با آلومینیوم هرمزگان در اهواز دارد، نفت آبادان برای فرار از جایگاه هفدهمی خود باید در تهران به جدال برادر ناتنی اش نفت تهران برود.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور در هفته بیست و یکم، فردا با هشت دیدار برگزار می شود. در اهواز سرخ پوشان اهواز به مصاف آلومینیوم هرمزگان می رود و نفت آبادان در یک دیدار خارج از خانه با نفت تهران بازی می کند. هرچه از رقابت می گذرد حساسیت بازی ها و فشار هر بازی بر بازیکنان بیشتر می شود. این را هم، فولاد که مثل زیردریایی آرام آرام بالا آمد، متوجه شده و هم نفت که در ته چاه دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد می داند.

فولاد با 13 بازی بدون شکست

در حالی که سه بازی از نیم فصل دوم بازی های لیگ برتر فوتبال انجام شده فولاد همچنان، داغ یک برد خانگی را بر دل حریفان خود گذاشته و بیش از یک امتیاز در مقابل هیچ تیمی از دست نداده است. با بازگشت آرش افشین هم تیم در خط حمله کمبودی احساس نمی کند. این را در هر سه بازی نشان داد. هم در بازی با ملوان بعد از تعویض در اواسط نیمه دوم و هم در بازی با سپاهان که یک بر صفر با گل دقیقه 71 پریرا به برتری رسید همین ترکیب خطرناک خط حمله بود که باعث برد سرخ پوشان اهوازی شد. در بازی با سایپا هم که بسیاری فکر می کردند فولاد برنده میدان خواهد بود سایپا با یک نمایش خوب توانست تنها یک امتیاز از این بازی خانگی کسب کند.

حالا که فولاد سیزدهمین بازی خود را هم بدون شکست در مقابل سایپا به پایان برده است، از این پس هر بازی به مثابه یک فینال است. نزدیکی تیم ها به هم در بالای جدول آنقدر زیاد است که کافی است تیمی در یک بازی بلغزد تا جایش را به تیمی دیگر بدهد. همان اتفاقی که فولاد را در یک بازی از رده دوم به رده سوم جدول تنزل داد.
 

سال گذشته نفت آبادان در مقابل تیمهای بزرگ خیلی خوب ظاهر شد همین کاری را که حالا فولاد با بازیکنان جوان خود انجام می دهد اما با این تفاوت که فولاد خود یکی از تیم های مدعی این فصل است. اما تنها برد مقابل تیم های بزرگی چون استقلال، سپاهان، تراکتور و ملوان کافی نیست. باید مقابل تیم های پایین جدول امتیازی از دست ندهد. همان کاری را که در بازی با گهر در نیم فصل اول و داماش در نیم فصل دوم انجام داد و در سینی زر یک امتیاز تقدیمشان کرد.

فرکی؛ مربی کارکشته یا مدیر قوی؟

در لابه لای همه این بایدها و نباید ها یک سوال پیش می آید. چه شد که فولاد این فصل و آن هم از بازی نهم به بعد دیگر در هیچ بازی ای شکست نخورد و تیم اینچنین دگرگون شد؟

از نظر منطقی دو عامل بیش از بقیه در این مسئله دخالت دارد. یکی قدرت مربیگری سرمربی سرخ پوشان است. فرکی به فولاد آمد و چند بازیکن به جمع سرخ پوشان اضافه کرد. او تیم جوان و خام فصل های گذشته را با آوردن چند بازیکن با تجربه به یک مدعی تبدیل کرد که در هر بازی پختگی اش پشت دست خیلی از مربی ها داغ گذاشت. تمرینات منظم، برنامه ریزی دقیق در هفته های تعطیلی لیگ و انتخاب دستیاران خوب و به دور از تعصبات و حلقه های دوستی می تواند از علل موفقیت این تیم باشد.

اما مگر هیچ سرمربی دیگری این مسئله را انجام نداده است که فرکی با همین چند کار ساده و بدیهی تغییر بزرگی در روند تیم ایجاد کرد؟ و چرا این تغییر از ابتدای فصل اتفاق نیافتاد؟

اینجاست که پای مسئله ای مهمتر به میان می آید. آن هم قدرت مدیریت فرکی است. فرکی یک شخصیت در فوتبال کشور است که با بخشی از تاریخ فوتبال کشور گره خورده است. کاراکتری مشخص دارد که با دو عامل جدیت و واقع گرایی گره خورده است. این را در گفته های این فصلش کاملا می توان حس کرد. در جایی که بعد از بازی های آخر نیم فصل اول بسیاری منتظر خط و نشان کشیدن وی برای تیمهایی چون استقلال و سپاهان بودند اما او با زیرکی خاص خود از این جنجال دوری کرد. همه حواس خود را روی زمان حال متمرکز کرد و بازی به بازی پیش رفت. آرمان گرایی ای که در بسیاری از سرمربیان کشور وجود دارد در این مربی جای خود را به واقع گرایی داده. صفت «جنجالی» که پسوند اسم بسیاری از مربیان هست در کنار نام او جایی ندارد.

از طرفی دو عامل شخصیت قوی و انعطاف پذیری فرکی، جوانان فولاد را وادار کرد که حرفهای او را که دست آن ها را هم برای نشان دادن توانایی هایشان باز می گذاشت، گوش کنند و تیمی کم حاشیه را بسازند. فرکی در ابتدای فصل با بازی ندادن به بازیکنی مانند افشین نشان داد که در کار خود جدی است و به نامها اهمیتی نمی‌دهد و این مسئله باعث شد که تیم خود به خود از حاشیه فاصله بگیرد و به بازی بپردازد. از طرفی بین فولادی ها که کم حرف می زنند و بیشتر گل می زنند، رفاقتی ایجاد شد که این مسئله را در حین بگو مگو های بازیکنان در طول بازی می توان متوجه شد. هر دو بازیکن بعد از اینکه کمی به هم غر می زنند که از حالت چهره ها مشخص است که از روی ناراحتی است نه عصبانیت، چنان به پستهای خود بر می گردند و در هر گل همدیگر را در آغوش می کشند که انگار بحثی میان آنها نبوده. این نشان از همدلی‌ای دارد که از نظر فرکی در تیم ملی وجود ندارد.

نفت در چاه با تنها یک چاره
 
وضعیت نفت اما در ذهن سئوالی ایجاد نمی کند. نفت با این چاهی که دلال بازیها در ابتدای فصل و برنامه ریزی ضعیف کاستا برایش کنده، برای فرار از سقوط هیچ راه چاره ای جز کسب هر چه بیشتر امتیازهای 14 بازی آخر است.
 

نفت از ابتدای فصل با تغییر و تحولات زیادی رو به رو بوده. دلال بازیهای یک دلال اهوازی که صدای خیلی ها از جمله تماشاچی های زرد پوشان را در آورد، رمقی برای این تیم باقی نگذاشت. کاستا هم که به نظر می رسد در فصل گذشته بسیاری از نقشه هایش تنها روی محور کلید طلایی اش که همان فونیکه سی بود کشیده می شد، با از دست دادن او برای این فصل حرفی برای گفتن نداشت.
کاسیمیرو به نفت آمد با هزار امید و آرزو تا شاید دوباره منجی نفت شود. اما با وجود اینکه بازی های نفت از نظر کیفی نسبت به ابتدای فصل خیلی بهتر شده اما هنوز نتیجه نگرفتن تیم حتی در آبادان یک معضل است که فرصتها یکی پس از دیگری از دست می روند و وقت در رو به اتمام است.
تنها راه چاره کسب حداکثر امتیاز در هر بازی است. دیگر وقت آن نیست که به عقب نگاه کرد یا ترکیبهای جدید را امتحان کرد. دیگر برای تعویض هیئت رئیسه و مدیرعامل وقتی نمانده. فقط همه باید با یکدلی به یک چیز فکر کنند و آن ماندن نفت در لیگ برتر است.
 
 

خاطرات فراوانی در اهواز دارم/فولاد یک باشگاه بدون حاشیه است

اهواز - خبرگزاری مهر: سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان گفت: خاطرات زیادی را به واسطه هدایت تیم استقلال اهواز در این شهر دارم و به خوبی با مردم استان خوزستان آشنا هستم.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر میثاقیان عصر یکشنبه در نشست خبری پیش از بازی فولاد خوزستان و آلومینیوم هرمزگان اظهار کرد: خاطرات زیادی در اهواز دارم و به واسطه مربیگری در تیم استقلال اهواز به نوعی این استان را استان خود می دانم.وی افزود: قطعا فولاد خوزستان جزو برترین باشگاه های فوتبالی کشورمان است که از مجموعه ای بدون حاشیه و دارای سرمربی بزرگ برخوردار است. فرکی توان خود را به خوبی در این تیم به نمایش عموم گذاشته است. در مقابل تیم ما با توجه به سابقه کمی که در لیگ برتر دارد در این دیدار یک بازی سخت را در پیش رو خواهد داشت اما این بازی از زیبایی های خاص خود نیز بهره می برد.سرمربی تیم آلومینیوم هرمزگان وضعیت تیم خود را رو به بهبود دانست و اظهار کرد: در بین تعطیلات نیم فصل سعی خودمان را بر جذب بازیکن با تجربه گذاشته ایم و در این بین سه بازیکن به تیم جذب کرده ایم و امیدواریم که از آنها در بازی های آینده بهترین استفاده را ببریم.
میثاقیان عنوان کرد: آلومینیوم یک تیم جوان است و شاید یکی از دلایل کم امتیاز بودن تیم ما نیز همین موضوع باشد. در حال حاضر تیم ما به یک روند خوب رسیده است و امیدواریم در بازی مقابل فولاد نیز آن را ادامه بدهیم.از سری رقابتهای هفته بیست و یکم لیگ برتر باشگاه های کشور تیم های فولاد خوزستان و آلومینیوم هرمزگان ساعت 15 و 30 دقیقه  روز یکشنبه در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف هم می روند.

شطرنج بازان خوزستانی به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می شوند

اهواز - خبرگزاری مهر: رئیس اجرایی مسابقات هیئت شطرنج استان خوزستان گفت: شطرنج بازان نوجوان و جوان خوزستانی در حال آماده شدن برای مسابقات قهرمانی کشور هستند.

مزدک ارزانی پور  در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان در چهار شهر به طور همزمان برگزار می شود و شطرنج بازان خوزستانی در حال آماده سازی خود برای مسابقات هستند.وی ادامه داد: شطرنج بازان در این مسابقات که از سوم تا نهم بهمن ماه برگزار می شود به چهار گروه تقسیم می شوند که هر گروه در یک شهر با هم رقابت می کنند.ارزانی پور تصریح کرد: رده های سنی 8، 10 و 12 سال پسرها در رشت و دختر ها در همین رده سنی در ساری مسابقه می دهند. همچنین 14، 16 و 18 ساله های  پسر در مشهد و دختران این رده های سنی در زنجان رقابت می کنند.در ابتدای دی ماه مسابقات انتخابی برای مشخص شدن نفرات اعزامی به رقابتهای کشوری برگزار شد که در پایان نفرات برتر هر رده به این ترتیب بودند:در رده های سنی 8، 10 و 12 سال در پسران به ترتیب، رضا قندعلی، پویان باغبان و شهریار کازرونی و در قسمت دختران، هرانوش موسوی، آرمیتا معصومی و عسل رحمانیان به ترتیب نفرات برتر مسابقات شدند. همچنین در رده های سنی 14، 16 و 18 سال پسران، به ترتیب پارسا رادش، مهدی شریفی و محمد کرار و در قسمت دختران حاجر عابدی، راحیل کیانی و زهرا کشاورز نفرات برتر شدند.

 

تقدیر از اقدام جوانمردانه دروزاه بان فولاد
اهواز - خبرگزاری مهر: سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: در آخرین تمرین این تیم قبل از دیدار با آلومینیوم هرمزگان از اقدام جوانمردانه علیرضا سلیمی دروازبان فولاد تقدیر شد.

حسین ابن قاسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از سه اخطاره شدن ارشاد یوسفی در جریان بازی با داماش گیلان که با تساوی 2 بر 2 پایان یافته بود، فولاد یک بازی حساس با سپاهان در اصفهان داشت و در این بین قرعه به نام علیرضا سلیمی افتاد تا در این دیدار حساس از دروازه فولاد دفاع کند.

وی افزود: علیرضا در این دیدار عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و با توپ گیری های بدون عیب او با سه امتیاز از اصفهان برگشتیم. پس از آن بود که برای بازی با سایپا تصمیم بر حضور دوباره او گرفته شد اما علیرضا با مراجعه به مربیان و همچنین اجازه گرفتن از سرمربی خود از حضور در این دیدار انصراف داد و درخواست کرد که برای تداوم رفاقتها و رقابتهای بازیکنان و همچنین دستیابی به هدف نهایی باشگاه این اتفاق رخ ندهد.

سرپرست فولاد خوزستان عنوان کرد: این رفتار وی باعث شد که مدیریت باشگاه فولاد خوزستان از این عملکرد وی با اهدای لوحی تقدیر به عمل آید تا رفاقت و صمیمیت تیم همچنان حفظ شود.

از سری رقابتهای هفته بیستم و یکم لیگ برتر باشگاه های کشور امروز تیم های فولاد خوزستان و آلومینیوم هرمزگان در اهواز به مصاف هم می روند.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان:به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان، فرزاد حافظی در حاشیه دیدار کادر فنی و بازیکنان تیم نفت مسجدسلیمان با امام جمعه این شهرستان اظهار داشت: هدف ما حضور در لیگ برتر است و در این راستا گام بر می‌داریم.وی افزود: با تلاش همه دست اندرکاران به لیگ برتر صعود می‌کنیم و موجبات خوشحالی هر چه بیشتر شهروندان فوتبال دوست مسجدسلیمانی را فراهم می‌سازیم.این سرمربی فوتبال در مورد وضعیت تیم نفت مسجدسلیمان نیز تصریح کرد: هم‌اکنون در وضعیت خوبی به سر می‌بریم و بازی قبلی را با موفقیت و کسب سه امتیاز پشت سر گذاشته‌ایم.وی ادامه داد: امیدواریم که با شکست تیم ابومسلم در مشهد با دست پر به مسجدسلیمان برگردیم و با پیروزی‌هایی که در آینده به دست می‌آوریم به لیگ برتر صعود کنیم.حافظی حضور در بین تیم‌های لیگ برتر را بهترین هدیه به همه شهروندان به‌ویژه هواداران تیم نفت عنوان کرد و گفت: ما هم تمام تلاش‌مان را برای تحقق این مهم انجام می‌دهیم.وی از خبرنگاران خواست در کنار تیم نفت باشند و این تیم مسجدسلیمانی را بیش از پیش حمایت کنند تا موفقیت‌های بهتر و بیشتری کسب کند.

نفت به عشق لیگ برتر شعله می‌کشد

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: تمام تلاش کادر فنی و بازیکنان را برای صعود به لیگ برتر فوتبال به کار می‌بندیم.

 

نبرد متالیک‌ها؛ فولاد ـ آلومینیوم / جنگ نفت‌کش‌ها در تهران

خبرگزاری فارس: در هفته بیست و یکم رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس نبرد فولاد و آلومینیوم در خوزستان و داربی نفتی‌ها در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس امروز با برگزاری هشت دیدار آغاز خواهد شد.

تیم‌های فولاد خوزستان و نفت آبادان نمایندگان خوزستان در این هفته از رقابت‌ها بازی‌هایی حساسی را برای صدرنشینی و دیگری برای فرار از سقوط در پیش رو دارند.

در یکی از بازی‌های این هفته تیم فوتبال فولاد خوزستان میزبان آلومینیوم هرمزگان خواهد بود.

فولادی‌ها که در ابتدای فصل نتایج جالبی را با فرکی نگرفته و موجبات اعتراض زودهنگام برخی تماشاگران خود را فراهم کرده بودند رفته رفته خود را پیدا کردند و روند نتیجه‌گیری این تیم آغاز شد.

فولاد اهواز با تداوم نتایج خوب خود در این فصل هم‌اکنون چهره یک مدعی را به خود گرفته و به تیمی تبدیل شده است که گرفتن امتیاز از آن کاری بسیار دشوار است.

نماینده خوزستان برای کاهش فاصله خود با تیم صدرنشین استقلال چاره‌ای جز کسب هر سه امتیاز این بازی خانگی ندارد.

شاگردان حسین فرکی در صورت کسب هر سه امتیاز این دیدار می‌توانند خود را به فاصله یک امتیازی صدرنشین جدول برسانند.

در سوی دیگر نیز آلومینیوم هرمزگانی قرار دارد که در این فصل نخستین حضور خود را لیگ برتر پشت‌سر می‌گذارد.

این تیم که سال گذشته با هدایت اکبر میثاقیان به راحتی به لیگ برتر صعود کرد برای بقاء در رقابت‌های این فصل کاری دشوار دارد.

شاگردان میثاقیان که در نیم فصل دوم رقابت‌ها با تقویت تیم خود نتایج بهتری را کسب کرده‌اند، با حداقل امتیاز نیز این بازی خارج از خانه می‌توانند به بقاء امیدوار باشند هرچند کسب امتیاز از تیم آماده این روزهای فولاد کاری بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

این دیدار جدال یکی از بهترین خطوط حمله لیگ برتر با یکی از ضعیف‌ترین خط حمله‌ها نیز محسوب می‌شود.

فولاد خوزستان که با 33 گل همراه با تراکتورسازی تبریز بهترین خط حمله لیگ را دارد در برابر آلومینیومی قرار می‌گیرد که با 14 گل زده در کنار تیم‌های گهردرود و مس کرمان جزو ضعیف‌ترین‌های این فصل هستند.

این دیدار جدال دو مربی با اندیشه‌ها و کاراکترهای شخصیتی متفاوت نیز هست.

در یک سو حسین فرکی آرام و بی حاشیه قرار دارد و در سوی دیگر اکبر میثاقیان پر جنب و جوشی که با اظهارنظرهای بعضاً عجیب و جالب توجه خود نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند.

در جدول رده‌بندی رقابت‌های هم‌اکنون با گذشت 20 هفته فولاد خوزستان با 34 امتیاز در رده سوم جای دارد و آلومینیوم هرمزگان نیز با 21 امتیاز چهاردهم است.

*داربی نفتی‌ها در تهران

در یکی دیگر بازی‌های این هفته و در تهران تیم‌های نفتی لیگ برتر به مصاف یکدیگر می‌روند.

در این دیدار که به نوعی داربی نفتی لیگ محسوب می‌شود دو تیم با انگیزه‌هایی متفاوت در اندیشه کسب هرسه امتیاز هستند.

نفت آبادان که در این فصل و به ویژه از زمان حضور آلفردو کاسیمیرو به تیم تساوی‌ها تبدیل و اکنون با 11 مساوی و تنها یک برد در قعر جدول قرار دارد چاره‌ای جز پیروزی در این این بازی خارج از خانه ندارد تا امیدهایش برای بقاء را زنده نگاه دارد.

از سوی دیگر آلفردو کاسیمیرو نیز در پی پایان دادن به تساوی‌های پی‌درپی خود با نفت آبادان و کسب نخستین برد خود با این تیم در رقابت‌های این فصل است.

نفتی‌های شهر آبادان که در دو بازی خانگی خود در هفته‌های نوزدهم و بیستم مقابل فجر شیراز و ملوان انزلی با کسب نتیجه مساوی امیدهای خود برای بقاء را کمرنگ کردند قطعا در این دیدار به هر نتیجه‌ای جز تساوی می‌اندیشند.

طلایی‌پوشان آبادانی به دلیل حساسیت این دیدار، حتی در مرحله یک چهارم جام حذفی مقابل سپاهان نیز با تیم دوم خود به میدان رفتند تا بازیکنان اصلی با استراحت بیشتر بتوانند عملکرد مناسبی را از خود در این دیدار مهم نمایش دهند.

در سوی دیگر نفت تهرانی قرار دارد که رقابت‌های لیگ را بسیار خوب آغاز کرد و حتی در هفته‌های نخست جزو بالانشینان جدول بود اما روند عدم نتیجه‌گیری این تیم در ادامه رقابت‌ها موجب تنزل جایگاه شاگردان ابراهیم‌زاده تا رده دهمی جدول نیز شد.

این تیم که در رقابت‌های جام حذفی در برابر پرسپولیس با شکست غیر منتظره چهار بر یک حذف شد در پی اعاده حیثیت در این دیدار است.

نفت تهران باتوجه به فاصله کم تیم‌ها از یکدیگر می‌تواند با بهبود نتایج خود به قرار گرفتن در جمع بالانشینان و کسب سهمیه‌ آسیایی نیز بیاندیشد.

به هر حال باید دید که در این دیدار اندیشه آلفرو کهنه‌کار خواهد توانست دومین پیروزی نفت آبادان در این فصل را رقم بزند یا ابراهیم‌زاده با تفکرات خود موفق به کسب امتیازات این بازی خانگی می‌شود.

دیدار رفت دو تیم در آبادان در حالی که تا دقایق پایانی دو بر یک به سود نفت آبادان ادامه داشت در نهایت با حساب شش بر دو به سود نفت تهران پایان یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد