سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مجموعه اخبار حوادث و اجتماعی شهرستانهای استان خوزستان

 

ارتفاعات دهدز مناسب برای ایجاد پیست اسکی
ورزشی  8:14:25 1391/10/24

9110-20181-5 کد خبر

 

رییس اداره ورزش و جوانان دهدز گفت: ارتفاعات دهدز باتوجه به بارش برف زیاد در این منطقه، شرایط طبیعی مناسبی برای تبدیل شدن به پیست اسکی را دارد.نور‌الله داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار کرد:‌ ‌اگر مسوولان کمک کنند و این پیست راه‌اندازی شود، در جذب مردم به ورزش و همچنین از نظر اقتصادی برای دهدز مناسب خواهد بود.

 وی در ادامه با بیان این که اداره ورزش و جوانان دهدز، اداره نوپایی است که در این دو سال توانسته تا حد توانش موفق ظاهر شود، گفت: والیبال، فوتبال، کوهنوردی، شطرنج، تنیس روی میز و ورزش‌های رزمی ازجمله هیات های فعال دهدز می باشند. رییس اداره ورزش و جوانان دهدز تصریح کرد: همچنین باتوجه به علاقه‌مندان زیاد به رشته بسکتبال، در صورت کمک مسوولان، راه‌اندازی این هیات در دستور کار قرار می‌گیرد. وی با بیان این که 450 ورزشکار در دو سالن تمرین می‌کنند، گفت: تمام هر هشت هیات ما به صورت مشترک در دو سالن تمرین می‌کنند و با برنامه‌ریزی ای که انجام داده‌ایم، هیچ تداخل و یا مشکلی در زمان تمرین هیات‌ها وجود ندارد.  داوودی در پایان درباره تعامل اداره ورزش و جوانان دهدز با آموزش و پرورش عنوان کرد: مسوولان آموزش و پرورش تعامل خوب و سازنده‌ای با ما دارند که این تعامل باعث شد با برگزاری کلاس‌های استعدادیابی به خصوص کشتی که در این جا علاقه‌مندان و استعدادهای فراوانی دارد، امیدوار بشویم که در آینده در استان حرف اول را بزنیم.

 

انهدام باند سارقان حرفه‌ای در آبادان

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از دستگیری 7 نفر سارق و کشف 10 فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _منطقه خوزستان_ احمد چنداز گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با سارقان حرفه ای موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت. وی افزود: ماموران پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و پس از شناسایی سارقان و هماهنگی با مقام قضایی در چند عملیات جداگانه تعداد 7 نفر را در مخفیگاهشان دستگیر کردند. چنداز ادامه داد: متهمان در بازجویی فنی و پلیسی به 10 فقره سرقت شامل سرقت سیم برق و سرقت منزل در این شهرستان اعترف کردند. فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان، اموالی از قبیل رایانه - لب تاپ - ماشین لباسشویی - کولر گازی- دی وی دی – یک رشته زنجیر طلا مقداری انگشتر و گوشواره نقره – تعدادی اسپیکر کامپیوتر را کشف و ضبط کردند که همگی سرقتی و توسط مالباختگان شناسایی شدند. چنداز عنوان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی راهی مراجع قضایی شدند.

 

 بیش از 30 میلیارد تومان به جاده‌های خوزستان خسارت وارد شد

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در 2 ماه اخیر بیش از 30 میلیارد تومان بر اثر بارندگی به جاده‌های استان خسارت وارد شده است.

جهانبخش امانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد: در هر مرحله از بارندگی‌ها اداره راه وضعیت جاده‌ای و خسارات وارده را به مرکز مدیریت بحران استانداری خوزستان و مرکز اطلاعات راه‌های وزارتخانه راه و شهرسازی اعلام می‌کند.

وی افزود: در زمان وقوع سیل و بارندگی‌ها که تخریب پل‌ها و تاسیسات جاده‌ای را به دنبال دارد، ما باید هزینه‌هایی را برای ترمیم جاده‌ها و پل‌ها به منظور تردد و دوباره مردم و خودروها متحمل شویم.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح‌کرد: وزارت راه و شهرسازی تحت عنوان راهداری زمستان 350 میلیون تومان اعتبار در یک ماه و نیم گذشته به استان ابلاغ کرد که این مبلغ در حال جذب شدن است.امانی عنوان‌کرد: در حال حاضر 52 اکیپ راهداری در استان فعال هستند، تعداد نیروهای راهدار استان 520 نفر است که در صورت وقوع وضعیت عمرانی در استان، 100 تا 200 نیروی دیگر به این نیروها اضافه می‌شود. نیروهای راهدار در ادارات راه شهرستان‌ها و یا در راهدارخانه‌ها به صورت ثابت و سایر خدمات‌رسانی می‌کنند.وی گفت: به جاده‌های شمالی و جاده‌های خروجی به سمت شهرکرد و اصفهان که همواره بیشترین راه‌بندان و خسارات را دارند توجه خاصی داریم، به طوری که 10 اکیپ‌ ما در این 2 محور مستقر هستند.امانی با بیان این‌که فعالیت‌های راهداری در 2 ماه گذشته بیشتر در محورهای لالی، گتوند، مسجدسلیمان، ایذه، بهبهان، دزفول و اندیمشک متمرکز بوده است، بر لزوم تسریع پرداخت خسارات جاده‌ای زمستان امسال تاکید کرد.

 

 

دومین نمایشگاه مد و لباس اواخر دی‌ماه در اهواز برپا می‌شود
اقتصادی  8:27:42 1391/10/24

9110-13374-5 کد خبر
 

رییس اتحادیه تعاونی پوشاک خوزستان گفت: دومین نمایشگاه مد و لباس با محوریت پوشاک مدارس اواخر دی‌ماه در اهواز برگزار می‌شود.

فرامرز احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌خوزستان، اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود این نمایشگاه با حضور بیش از 150 واحد تولیدی پوشاک برپا شود. در نمایشگاه مد و لباس که سال‌گذشته برگزار شده بود، 105 واحد تولیدی پوشاک از سراسر استان حضور داشتند.وی افزود: در حال حاضر اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق خوشه صنعتی پوشاک، اتحادیه و انجمن صنایع نساجی استان صورت گرفته است و واحدهای تولیدی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه امسال اقدام کنند.

رییس اتحادیه تعاونی پوشاک خوزستان عنوان‌کرد: مهمترین هدف این نمایشگاه تقویت تولیدکنندگان و تحقق شعار حمایت از تولید ملی و تمرکز سفارشات تولید پوشاک در استان است.احمدی‌نژاد ادامه‌داد: ارایه طرح‌های جدید در زمینه تولید پوشاک مدارس، شناسایی ظرفیت‌های واحدهای تولیدی در زمینه طراحی، تولید و دوخت و توجه به نیازهای تولیدکننده و مصرف‌کننده از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.وی اظهارکرد: این نمایشگاه با همکاری اتحادیه پوشاک، صنایع نساجی، اعضای کمیته ساماندهی پوشاک و سازمان آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود. تولیدکنندگان دارای مجوز کار از وزارت صنعت و تجارت و تعاونی‌های پوشاک می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد