سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اعجاز خوراکی ها

 

دلیل خوب برای مصرف بیشتر روغن زیتون

مصرف این روغن برای تسکین سردرد، دردهای عضلانی و غیره مفید است.
 

عصرایران-  همه‌ افرادی که مشتری دائم روغن زیتون هستند کمابیش با خواص آن نیز آشنا هستند. این مطلب بیشتر برای افرادی است که لب به این روغن نمی‌زنند و یا این که تازه شروع به مصرف آن کرده‌اند.برای اینکه بدانید چرا باید روغن زیتون بیشتری مصرف کنید با ما همراه باشید.

1. روغن زیتون: ضددرد طبیعی

محققان آمریکایی ثابت کرده‌اند که روغن زیتون صد در صد طبیعی دارای خواص ضدالتهابی مشابه ایبوپروفن است. برای همین اگر سردرد شدید و طولانی مدت رهایتان نمی‌کند روغن زیتون بخورید. این خاصیت روغن زیتون مدیون ترکیبات ضدالتهابی آن است.برای تسکین دردهای مزمن، روزانه به طور مرتب روغن زیتون مصرف کنید. مصرف این روغن برای تسکین سردرد، دردهای عضلانی و غیره مفید است.

2. روغن زیتون مفید برای مغز

روغن زیتون قدرت درک ذهنی افراد را بالا می‌برد. بر اساس نتایج یک پژوهش ایتالیایی، این خاصیت روغن زیتون به دلیل وجود 80 درصد اسیدهای چرب اشباع نشده ی موجود در آن است.اگر می‌خواهید آلزایمر و مشکلات مغزی دیگر را از خود دور کنید به غذاهای روزانه‌تان روغن زیتون اضافه کنید و بازی‌های فکری انجام دهید.

3. روغن زیتون از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری می‌کند

پولیفنول‌های موجود در روغن زیتون مانند هورمون‌های واقعی عمل می‌کنند برای همین باعث تقویت استخوان‌ها می‌شوند. در واقع در جریان هضم غذا پولیفنول های روغن زیتون، کلسیم و ویتامین D را جذب می‌کنند و سپس آن‌ها را به استخوان‌های ما می‌رسانند. برای همین توصیه می‌کنیم زنان بالای 45 سال که بیشتر در معرض پوکی و شکستگی استخوان قرار دارند حتماً از این روغن استفاده کنند.روی برنج و غذاهای دیگر و سالادهایتان روغن زیتون بریزید و تا جایی که می‌توانید از خواص آن بهره‌مند شوید.

4. روغن زیتون باعث دفع راحت می‌شود

اگر مشکل هضم غذا و یبوست دارید به سراغ روغن زیتون بروید. روغن زیتون همچنین از تشکیل سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می‌کند. بر خلاف روغن پارافین که گاهی برای مقابله با یبوست تجویز می‌شود این روغن جذب ویتامین‌هایی مثل ویتامین A، E، K، D حلال در چربی را کاهش نمی‌دهد.اگر دچار یبوست شده‌اید ناشتا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بخورید.این روغن نیز مانند روغن‌های دیگر از 100 درصد مواد چرب تشکیل شده است و هر قاشق غذاخوری از آن حاوی 90 کالری است.

5. آیا روغن زیتون باعث لاغری می‌شود؟

برخی‌ها معتقدند که روغن زیتون باعث لاغری می‌شود. اما توجه داشته باشید که این روغن نیز مانند روغن‌های دیگر از 100 درصد مواد چرب تشکیل شده است و هر قاشق غذاخوری از آن حاوی 90 کالری است. روغن زیتون زمانی باعث لاغری می‌شود که رژیم غذایی شما سرشار از سبزیجات و ماهی باشد. نباید در مصرف روغن زیتون اسراف کنید و از آن برای سرخ کردن استفاده نکنید. با وجود اینکه روغن زیتون در مقایسه با روغن‌های دیگر مقاومت بیشتری در برابر گرما دارد اما با این وجود گرمای زیاد و طولانی مدت ویتامین‌های آن‌را از بین می‌برد.

6. روغن زیتون: راز جوانی

روغن زیتون پیری سلول‌ها به ویژه سلول‌های پوستی را به تعویق می‌اندازد. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه این روغن سرشار از پولیفنول‌ها است. علاوه بر این روغن زیتون حاوی امگا 9 ها نیز است که فعالیت سلول‌ها را بالا می‌برد و از پیری آن‌ها جلوگیری می‌کند.لازم است که به همراه روغن زیتون مواد غذایی دیگری مثل روغن گردو و یا ماهی‌های چرب (ماهی آزاد، تن) که سرشار از امگا 3 ها هستند میل کنید. در این صورت خواص ضد پیری آن چند برابر می‌شود.

7. روغن زیتون ضد سرطان سینه و سرطان پروستات

روغن زیتون از ابتلا به سرطان سینه و سرطان پروستات پیشگیری می‌کند. باز هم به دلیل وجود پولیفنول‌های آن. این ترکیبات آنتی اکسیدانی از تشکیل رادیکال‌های آزاد که مسئول ابتلا به سرطان هستند جلوگیری می‌کند. روغن زیتون همچنین سرشار از اسید اولئیک است. نتایج یک پژوهش آمریکایی که در سال 2005 انجام شده است نشان می‌دهد که این اسید چرب با ژن عامل سرطان سینه مبارزه می‌کند.

8. روغن زیتون ضد کلسترول

روغن زیتون میزان کلسترول بد خون LDL را پایین می‌آورد. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه سرشار از اسید اولئیک از خانواده‌ی امگا 9 ها است. امگا 9 نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی ایفا می‌کند به خاطر اینکه باعث افزایش میزان کلسترول مفید HDL و کاهش کلسترول بد خون می‌شود.توصیه می‌کنیم روغن زیتون را به همراه روغن کلزا، روغن گردو، روغن انگور که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند مصرف کنید. در این صورت خواص ضدکلسترولی آن بیشتر می‌شود.

9. روغن زیتون برای مقابله فشار خون بالا

از آنجایی که روغن زیتون سرشار از پولیفنول است برای همین در مقابله با فشار خون بالا موثر عمل می‌کند. این ترکیبات نمی‌گذارد که چربی‌ها رگ‌های خونی را مسدود کنند. در این صورت رگ‌ها انعطاف بیشتری دارند، خون بهتر جریان پیدا می‌کند و فشار خون تنظیم می‌شود. روغن زیتون همچنین حاوی ویتامین E است که خواص آنتی اکسیدانی‌اش خطر فشار خون بالا را محدودتر می‌کند.اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید روغن زیتون بیشتری مصرف کنید و همچنین مصرف ماهی‌های چرب را در الویت قرار بدهید. مصرف چربی‌های اشباع شده مثل کره، پنیر، سرخ کردنی‌ها و همچنین نمک را محدود کنید.

 

26 خاصیت کشمش
عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.
 

انگور خشک شده که همه به نام کشمش می شناسند، قرن ها پیش به وجود آمده است.
1- کشمش، میوه خشک مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش بسیار مفید می باشد.
2- کشمش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند.
3- کشمش برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است.
4- منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می باشد.
5- کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند... کشمش برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد.
6- کشمش منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است
7- کشمش محتوی مقدار زیادی آهن می باشد. 100 گرم کشمش در حدود 88/1میلی گرم آهن دارد، در حالیکه 100 گرم گوشت گاو بین 4-2 میلی گرم آهن دارد.
8- کشمش، منبع خوب فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین منبع خوب انرژی می باشد.
9- فیبر باعث جلوگیری از سرطان کولون، کمک در جلوگیری از رشد غیر معمول سلول ها، بیماری ها و همچنین کنترل قند خون را می شود.
10- کشمش را به گوشت اضافه کنید تا مقدار چربی غذا را کم کند و مقدار فیبر و آهن را افزایش و مقدار سدیم را کاهش دهد.
11- آنتی اکسیدان از پیری و بیماری های حاصله از آن می کاهد.
12- کشمش از سرطان جلوگیری می کند.
13- کشمش میزان LDL یا کلسترول بد را در خون کم می کند و باعث کاهش بیماری قلبی می گردد.
14- اگر به مدت 4 هفته هر روز کشمش مصرف کنید، آنتی اکسیدان در خون افزایش و کلسترول بد( LDL) کاهش می یابد.
15- کشمش موجب کاهش استرس می گردد.
16- این میوه خشک باعث عملکرد صحیح رگ های بدن می شود.
17- کشمش برای درمان بی نظمی معده و یبوست مصرف می شود. برای جلوگیری از این ناخوشی ها می توانید، 6-5 عدد کشمش را خیس کنید و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشید...
18- تحقیقات نشان داده است که ورزشکارانی که قبل و در حین ورزش، حدود یک فنجان کشمش مصرف می کنند، بهتر از بقیه سلول های بدن را از آسیب حفظ می کنند.
19- کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی و کاهش وزن نیز می باشد.
20- کشمش مانند هویج، برای سلامتی چشم نیز خوب است.
21- کشمش باعث تقویت اعصاب می شود.
22- کشمش، سستی و رخوت را از بدن دور می کند.
23- با خوردن کشمش، غضب را از خود دور کنید..
24- کشمش موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می گردد.
25- کشمش، دهان را خوشبو می کند.
26- کشمش، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی را کم می کند.
پس از همین حالا، کشمش را به ماست یا سالاد خود اضافه کنید و از خوردن آن لذت برید.

 

چند دلیل خوب برای مصرف بیشتر سیر
این ماده‌ی غذایی مفید باعث می‌شود خون به راحتی در رگ‌ها در جریان باشد.
 

سیر برای پیشگیری از دیابت نوع 2 نیز موثر است. به خاطر این که ترکیبات آن به کبد کمک می‌کند تا مازاد قند خون را دفع کند.فرق زیادی نمی‌کند سیر تازه میل کنید یا سیر ترشی. سیر شهرت زیادی برای حفظ سلامت بدن به خصوص قلب دارد. این ماده‌ی غذایی مفید باعث می‌شود خون به راحتی در رگ‌ها در جریان باشد. مسئله ای که برای سلامت قلب لازم است. از این گذشته سیر می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را نیز کاهش دهد. با ما همراه باشید تا سیری هر چند کوتاه در دنیای سیر داشته باشیم.

 بدانید و آگاه باشید که...

 بدانید و آگاه باشید که سیر با عوامل بروز بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 مقابله می‌کند. عواملی مانند فشار خون، کلسترول و قند خون بالا و غیره. تأثیر سیر در مقابله با سرطان‌ها نیز قابل ستایش است.اما امان از معده های حساس. افرادی که معده‌ی حساسی دارند با خوردن سیر دچار سوزش معده می‌شوند. برای همین نمی‌توانند آن طور که باید از این ماده‌ی غذایی مفید استفاده کنند. یادتان باشد که سیر برای کاهش و بهبود میخچه‌ی پا هم موثر است. مشکل دیگر بوی سیر است که باعث می‌شود خیلی‌ها از خوردن آن منصرف شوند. می‌توانید با جویدن جعفری این مشکل را تا حد زیادی برطرف کنید. باید بدانید با مصرف منظم و طولانی مدت سیر می‌توانید از خواص بی‌شمار آن، آن طور که باید و شاید بهره‌مند شوید.

 سیر و فشار خون بالا

 برای مقابله با فشار خون بالا از سیر تازه یا سیر ترشی استفاده کنید. زمانی که سیر خرد یا کوبیده می‌شود آنزیمی به نام «آلیسین» تولید می‌کند که برای کنترل فشار خون بالا بسیار موثر است. در واقع این ماده باعث افزایش قطر رگ‌های خونی می‌شود و به این ترتیب خون به راحتی در آن به جریان در می‌آید و فشار خون نیز پایین می‌آید.باید بدانید که سیر همچنین یک ماده‌ی غذایی ادرار آور است و برای همین حجم آب بدن را کاهش می‌دهد به این ترتیب هم حجم و فشار خون را کاهش می‌دهد.

 سیر، کلسترول و قند خون بالا

 تشکیل جرم در رگ‌های خونی به اکسید شدن کلسترول بد خون مربوط می‌شود. سپس پلاکت‌های خون به هم وصل می‌شوند و به این ترتیب خطر مسدود شدن رگ‌های خونی بالا می‌رود. سیر تازه یا سیر ترشی مانع اکسید شدن کلسترول می‌شود و جریان خون را روان‌تر می‌سازد. به همین خاطر هم امکان تجمع پلاکت‌ها و تشکیل لخته‌های خونی را کاهش می‌دهد.توجه داشته باشید که سیر برای پیشگیری از دیابت نوع 2 نیز موثر است. به خاطر این که ترکیبات آن به کبد کمک می‌کند تا مازاد قند خون را دفع کند.

 سیر و انواع سرطان‌ها

 ترکیبات سیر تازه یا سیر ترشی روی برخی از آنزیم‌ها تأثیر می‌گذارد و به این ترتیب مولکول‌های سرطان زا را در ناحیه‌ی کولون و کبد از بین می‌برد. به این مولکول‌ها که به DNA سلول‌ها آسیب می‌رسانند سلول‌های سرطان‌زا می‌گویند.سیر همچنین از تشکیل تومورهایی در معده، گردنه رحم و غیره نیز پیشگیری می‌کند به خاطر این که به کبد کمک می‌کند تا مولکول‌های سرطان زا را تشخیص داده و آن‌ها را دفع کند.

 سیر و سیستم ایمنی بدن

 اگر در فصل سرما و زمانی که بیماری‌های زمستانی همه گیر می‌شوند به طور مرتب سیر میل کنید از آنفلوانزا و سرماخوردگی در امان خواهید بود. این ماده‌ی غذایی مفید سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به همین دلیل نمی‌گذارد شما دچار بیماری‌های فصل سرما بشوید.

  سیر و میخچه

 زمانی که پوست پا سابیده می‌شود میل به ضخیم شدن پیدا می‌کند و به این ترتیب سرو کله‌ی پینه ها نیز پیدا می‌شود. برای مقابله با این پدیده باید هر هفته پوست‌های اضافه را جدا کنید. برای این کار در حمام زمانی که پوست پاها نرم می‌شوند با سنگ پا پوست قسمت‌هایی که ضخیم شده است را بسابید.یک روش سنتی و طبیعی برای مقابله با این مزاحم‌های دردناک استفاده از سیر است. هر روز دو تا سه مرتبه چند حبه سیر را در پانسمان پیچیده و روی میخچه ببندید. بعد از 3 هفته خواهید دید که سیر، میخچه و پینه را از بین می‌برد.

 سیر و انگل

 در طب سنتی برای دفع کرم کودکان بالای 3 سال از سیر استفاده می‌کردند. البته باید به میزان و مدت زمان استفاده از آن دقت شود.سیر همچنین برای دفع انگل‌های روده موثر است. توجه داشته باشید که شش تا دوازده حبه سیر معادل یک عدد قرص آنتی‌بیوتیک عمل می‌کند. این ماده‌ی غذایی به درمان اسهال خونی ناشی از مصرف آب راکد نیز کمک می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد