سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجدسلیمان

تجمع اعتراضی آوارگان سد گتوند در مسجدسلیمان + عکس

تجمع اعتراضی آوارگان سد گتوند در مسجدسلیمان + عکس

ایبنانیوز / گزارش / سرویس اجتماعی / امین کاشانی بیرگانی

دهها نفر از سرپرستان خانوارهای روستائی و عشایری بختیاری منطقه آبماهیک شهرستان لالی که در جریان تملک اراضی سد گتوند علیا از خانه ها و روستاهایشان رانده شده اند، روبروی دفتر نماینده مسجدسلیمان در محله "باغ ملی" این شهرستان،‌ تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش آژانس خبری بختیاری (ایبنانیوز)، حدود 50 نفر از سرپرستان خانوارهای روستایی و عشایری منطقه آبماهیک شهرستان لالی، ساعت 16 روز پنجشنبه مورخ 23/09/1391 با حضور در محله "باغ ملی" در مقابل دفتر اسماعیل جلیلی نماینده شهرستانهای مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراضی بر پا کردند و خواستار رسیدگی به حقوق پایمال شده ی خود شدند.

یوسفی از اهالی منطقه آبماهیک، به خبرنگار ایبنانیوز گفت: بیش از 70 خانوار از اهالی آبماهیک شهرستان لالی از روستاها و سکونتگاه های عشایری خود آواره شده اند و بدون اینکه ریالی پول دریافت کنند، شغل و زمین های اجدادی خود را از دست داده اند و در سرمای زمستان برای تهیه یک سرپناه به روستاهای حاشیه شوشتر و مسجدسلیمان پناه برده اند.
وی افزود: مسئولین سد گتوند علیا هنوز به هیچ یک از وعده های خود عمل نکرده اند و با ارائه آمارهای عجیب و غریب به تهران، مسئولین مرکز را به انفعال کشیده اند. تجمع امروز در مقابل دفتر نماینده مجلس، آخرین امید ما برای رساندن صدایمان به تهران است.یوسفی گفت: از دکتر محمود احمدی نژاد که همواره خود را حامی اقشار پائیدن جامعه می دانند، می خواهیم که به فریاد روستائیان و عشایر مظلوم بختیاری در شهرستان لالی توجه کند و نگذارد حق ما در دولتی که شعارش عدالتخواهی است، پایمال شود.
گفتنی است در پی بازدید خبرنگاران از منطقه آبماهیک لالی که انعکاس گسترده ای در رسانه های پایتخت داشت، اسماعیل جلیلی نماینده مسجدسلیمان در تذکر کتبی به مجید نامجو وزیر نیرو خواستار حل این مشکل شده بود ولی تا این لحظه، نتیجه ی تلاش های نماینده مسجدسلیمان به اطلاع افکارعمومی رسانده نشده است.

عکسها: اختصاصی ایبنانیوز / حسین سریعکار:


تصویر: تجمع اهالی آبماهیک لالی در مقابل دفتر نماینده مجلس، مورخ 23/09/1391

تصویر: حضور چمشگیر سالخوردگان و معتمدان محلی آبماهیک در تجمع اعتراضی

تصویر: زن سرپرست خانوار، با حضور در تجمع بدنبال دفاع از حق خانواده خود است

تصویر: نمایی از تجمع اعتراضی اهالی آبماهیک در "باغ ملی" مقابل دفتر نماینده مجلس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد