سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار و گزارشات سیاسی و اقتصادی و تحلیل

 

کانادا نام منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کرد، سپاه پاسداران را اضافه کرد!

دولت محافظه‌کار کانادا نیز در حذف نام سازمان مجاهدین خلق از فهرست تروریستی، از ایالات متحده و اتحادیه اروپا پیروی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کانادا روز پنجشنبه اعلام کرد که سازمان مجاهدین خلق، از گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران را از فهرست رسمی سازمان‌های تروریستی خود خارج کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ ظاهراً کانادا قصد دارد با چنین اقداماتی که مسبوق به سابقه است، بیش از پیش برای خود در عرصه بین الملل، نقشی پررنگ تعریف کند.

پیش از این ، ایالات متحده در جریان حذف نام مجاهدین خلق از فهرست خود، مدعی شده بود که این گروه بیش از یک دهه است که در اقدامات تروریستی مشارکت نداشته است.

کانادا اما پا را فراتر گذاشته و نیروی قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به این فهرست خود افزوده است.

منابع غربی خود اذعان می کنند که «این گروهک که از جمله در دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق هم‌پیمان صدام حسین، حاکم پیشین عراق بود، به دلیل مشارکت در بمب‌گذاری‌های مختلف در ایران، پیش و پس از انقلاب بهمن ۵۷، از سوی ایران و ایالات متحده به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شد»

اموال گروه‌هایی که در فهرست تروریستی دولت کانادا قرار داشته باشند در این کشور مسدود شده و برای کسانی که به آنها در اقدامات افراط‌گرایانه کمک کرده باشند، جرایمی درنظر گرفته می‌شود

  در دادگاه "بمب گذاری دو ایرانی در تایلند" چه گذشت؟ + تصویر

دو ایرانی متهم به بمب‌گذاری در تایلند، روز جمعه، در دادگاهی در بانکوک حاضر شده و ابراز بی‌گناهی کردند. ۲۵ بهمن‌ماه، یک رشته انفجار در بانکوک رخ داد که به دنبال آن سه ایرانی به دست داشتن در این بمب‌گذاری متهم شدند.

به گزارش انتخاب؛ سعید مرادی ۲۸ ساله و مهدی خزایی ۴۲ ساله، روز جمعه، اول دی‌ماه، در جلسه دادگاه در بانکوک، پایتخت تایلند، اعلام کردند که از وجود بمب در خانه‌ای که در بانکوک اجاره کرده بودند، بی‌خبر بودند و غافلگیر شده‌اند.

وکیل مدافع این دو نفر در دادگاه گفت که سعید مرادی، متهمی که در اثر انفجار بمب دو پای خود را از دست داده است، پس از ورود به خانه متوجه وجود «چهار بمب» در کابینت شده و فورا از دو همخانه ایرانی دیگرش، مهدی خزایی و مسعود صداقت‌زاده، خواسته است تا برای دور ماندن از خطر، خانه را ترک کنند.

 تصاویری که ۲۵ بهمن‌ماه توسط دوربین‌های مداربسته در بانکوک ثبت شده است، نشان می‌دهد که مهدی خزایی و مسعود صداقت زاده به نوبت از خانه خود خارج شده‌اند و در آخر، سعید مرادی در حالی که صورتش خونین بوده و یک کوله پشتی را حمل می‌کرده، خانه را ترک کرده است.

سعید مرادی در دادگاه مدعی شد که پس از «کشف» بمب‌ها در منزل، قصد داشته تا آن‌ها را در کانالی در همان نزدیکی پرتاب کند که در میانه راه، از فرط خستگی بر زمین افتاده و به دنبال آن انفجار صورت گرفته است.

این در حالی است که شاهدان عینی، روایات دیگری از آن روز در دادگاه مطرح کرده‌اند.

یکی از شاهدان می‌گوید سعید مرادی در خیابان دیده است که دولا شده و یکی از چند جعبه سیاهی را که در دست داشته، وسط خیابان گذاشته است. این شاهد افزوده است: «حدود ۳۰ ثانیه بعد یک تاکسی که از آن‌جا رد می‌شد، منفجر شد.»

در اثر انفجار بهمن‌ماه در بانکوک، چهار تن، از جمله یک راننده تاکسی زخمی شدند.

شاهد دیگری می‌گوید پس از آن‌که تاکسی مزبور به درخواست توقف سعید مرادی پاسخ نداده است، آقای مرادی به سمت تاکسی مواد منفجره پرتاب کرده است.
پلیس تایلند آن زمان اعلام کرد که پس از وقوع انفجار در نزدیکی یک تاکسی، به محل انفجار رفته و سعید مرادی را تعقیب کرده است که در این هنگام، آقای مرادی یک بمب از کوله پشتی خود در آورده و قصد داشته است بمب را به سمت پلیس پرتاب کند، اما بمب به مانعی برخورد کرده و در نزدیکی سعید مرادی به زمین خورده و منفجر شده است.به گفته وکیل این دو متهم،‌ سعید مرادی پرتاب بمب را رد کرده است.به گزارش آسوشیتد پرس، انتظار می‌رود دادگاه دو متهم حاضر در تایلند، ماه مارس به پایان برسد.مهدی خزایی و سعید مرادی متهم به نگهداری مواد منفجره غیرمجاز، انفجار و تخریب اموال عمومی هستند که در صورت مجرم شناخته شدن می‌توانند به حبس تا ۲۷ سال محکوم شوند.
سعید مرادی در کنار این اتهام‌ها، متهم به تلاش برای به قتل رساندن پلیس است، اتهامی که در صورت اثبات مجازات اعدام به همراه خواهد داشت.
 

نامه 73 نماینده سنای آمریکا به اوباما: ائتلاف نظامی علیه ایران تشکیل شود

۷۳ تن از ۹۹ نماینده مجلس سنای آمریکا در نامه ای به اوباما، خواستار تشدید تحریم های ایران، حمایت ازدمکراسی و تشکیل ائتلافی نظامی برای اقدام در صورت لزوم شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


۷۳  تن از ۹۹ نماینده مجلس سنای آمریکا در نامه ای به اوباما، خواستار تشدید تحریم های ایران، حمایت  ازدمکراسی  و تشکیل ائتلافی نظامی برای اقدام در صورت لزوم شدند. به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ در این نامه گفته شده است که مسئله هسته ای ایران مهمترین چالش امنیتی برای آمریکاست و حل آن در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما اساسی است.امضاء کنندگان گفته اند که به هیچ وجه نباید ز فشار بر ایران کاسته شود و رهبران جمهوری اسلامی  باید بفهمند که زمان حل دیپلماتیک مسئله روبه پایان است و باید با اجرای سریع قطعنامه های سازمان ملل، تمامی فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم را متوقف کنند و ذخیره اورانیوم ۲۰ درصد را به خارج بفرستند.آنها افزوده اند که به هر طرحی که به ایران اجازه غنی سازی به هرشکلی بدهد مشکوک هستند.  
 
 
دولت آمریکا همچنین گفته است در سال 2016 این کشور به صادر کننده گاز طبیعی تبدیل خواهد شد و دولت اوباما در جست و جوی کشورهایی است که بتواند گاز به آنها صادر کند.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: جهش تولید نفت خام در آمریکا در نهایت باعث می شود رابطه این کشور با خاورمیانه، متحول شود.

 به گزارش عصر ایران، بر اساس گزارش های رسمی آمریکا به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده نفت خام جهان در چند سال آینده در این زمینه خودکفا خواهد شد و نیازی به واردات نفت خام نخواهد داشت.

بیشترین حجم واردات نفت خام آمریکا هم اکنون از خلیج فارس تامین می شود.

بنابر گزارش های رسمی آمریکا، این کشور در سال 2017 از عربستان سعودی به عنوان بزرگ ترین تولید کننده نفت خام  عبور خواهد کرد.

دولت آمریکا همچنین گفته است در سال 2016 این کشور به صادر کننده گاز طبیعی تبدیل خواهد شد و دولت اوباما در جست و جوی کشورهایی است که بتواند گاز به آنها صادر کند.

اوباما در مصاحبه با مجله تایم افزود: با استفاده از فناوری های جدید و تلاش ها در بخش گاز طبیعی و نفت آمریکا، در مسیر تبدیل شدن به صادرکننده انرژی هستیم. واردات نفت کاهش یافته است و پیش بینی می شود این روند کاهشی ادامه یابد. وی افزود: معتقدم این وضعیت باعث می شود شرایطی فراهم شود تا بتوانیم درباره خاورمیانه و جهانی که دوست داریم ببینیم با آزادی بیشتری صحبت کنیم.موضوع افزایش تولید نفت و گاز آمریکا از جمله مسائل مورد توافق دو کاندیدای اصلی انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور نیز بود. هر دو کاندیدا از احزاب دموکرات و جمهوری خواه یعنی باراک اوباما و میت رامنی بر این نکته تاکید کرده بودند که آمریکا نیازمند افزایش تولید داخلی نفت و کاهش واردات نفت از خاورمیانه ناآرام است.
 
 
عارف به‌عنوان مستقل بیاید نهایتا دومیلیون‌رای دارد
زیباکلام: ولایتی، جلیلی و حدادعادل محبوبیتی ندارند
کد مطلب : 7446
گروه سیاسی: صادق زیباکلام گفت: آقای عارف اگر به عنوان کاندیدای مستقل در انتخابات آینده حضور یابد به هیچ وجه رئیس‌جمهور نخواهد شد زیرا چیزی در حدود یک تا دو میلیون رأی خواهد بود و فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نمی‌کنند و خاتمی خواهد گفت که اصلاح‌طلبان نامزدی در انتخابات ندارند.
زیباکلام: ولایتی، جلیلی و حدادعادل محبوبیتی ندارند
 صادق زیباکلام، با اشاره به اسامی مطرح شده برای کاندیداتوری اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی، گفت: هیچ فردی به عنوان نامزد اصلاح‌طلب بدون تأیید رهبری اصلاح‌طلبان نمی‌تواند رأی بیاورد.
این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص احتمال کاندیداتوری دکتر عارف در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری گفت: عارف به دو شکل می‌تواند در انتخابات ۹۲ حضور یابد؛ یک به عنوان دکتر محمدرضا عارف، دو به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان.

وی با بیان اینکه اگر به عنوان دکتر محمدرضا عارف حضور یابد به هیچ وجه رئیس جمهور نخواهد شد، افزود: عقبه اجتماعی عارف چیزی در حدود یک تا دو میلیون رأی خواهد بود. اگر عارف به عنوان نامزد رسمی اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کند، در این صورت رهبری اصلاح‌طلبان باید اعلام کند که عارف نامزد ماست. زیباکلام با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نخواهند کرد، افزود: جبهه مشارکت اعلام کرده که در انتخابات حضور نخواهد یافت و گروه‌ها و جریانات نیز بتدریج این موضوع را اعلام خواهند کرد. وی افزود: خاتمی نمی‌گوید که در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، بلکه می‌گوید، اصلاح‌طلبان نامزدی ندارند؛ این کد به معنای این است که ما در انتخابات حضور نخواهیم داشت. 
ریباکلام، مصطفی کواکبیان را یک اصلاح‌طلب ندانست و ادامه داد: اگر کواکبیان اصلاح طلب بود، از سمنان رأی می‌آورد و راهی مجلس می‌شد.

زیباکلام شایعات ممنوع التصویری خود را رد کرد و گفت: دلیل حضور کمرنگ‌تر از گذشته ام در رسانه ملی را باید از مسئولان رسانه ملی پرسید. وی با توجه به نسبت فامیلی نزدیکش با احمد توکلی، از عدم حضور وی در انتخابات خبر داد و گفت: احمد توکلی در انتخابات شرکت نمی‌کند؛ هر چند اگر به عنوان نامزد اصولگرایان در انتخابات شرکت می‌کرد، تنها می‌توانست چیزی در حدود چهار تا پنج میلیون رأی جمع کند. این استاد دانشگاه در خصوص صحبت‌های حدادعادل و ائتلاف وی با قالیباف و ولایتی گفت: در صورت حضور احتمالی حدادعادل در انتخابات، رأی او قطعاً از توکلی کمتر خواهد بود، مگر اینکه به عنوان نامزد رسمی اصولگرایان حضور پیدا کند.

زیباکلام تصریح کرد: اصولگرایان باید از تمام امکانات و ظرفیت خود برای پیروزی و موفقیت نامزد مدنظرشان استفاده کنند. وی با اشاره به برخی شخصیت‌های اصولگرا از جمله ولایتی، سعید جلیلی و حدادعادل گفت: این چهره‌ها محبوبیت گسترده‌ای ندارند، بنابراین اگر اصولگرایان قصد پیروزی در انتخابات را داشته باشند باید از تمام ظرفیت اصولگرایی خود استفاده، و برای آنها فعالیت کنند.

این استاد دانشگاه محبوبترین چهره اصلاح طلب را سیدمحمدخاتمی دانست و افزود: در صورت عدم حضور خاتمی، گزینه‌ای که مدنظر رهبری اصلاحات باشد، شانس موفقیت در انتخابات را خواهد داشت.
زیباکلام در ادامه درباره رهبری اصلاحات و مجموعه تشکیل‌دهنده آن گفت: هاشمی رفسنجانی، موسوی خوئینی‌ها و خاتمی از جمله رهبران اصلاحات هستند. این کارشناس مسائل سیاسی اختلاف‌نظر استادان بین رهبران اصلاحات را رد کرد و گفت: مسئله اصلی این است که اساساً آیا اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت خواهند کرد یا نه که به اعتقاد من شرکت نخواهند کرد.

  

 

عضو شورای عالی کار اعلام کرد:
خط فقر در ایران؛ یک‌‌میلیون و ۵۰۰ هزارتومان
کد مطلب : 7496
 
گروه اقتصادی: عضو شورای عالی کار خط فقر واقعی در ایران را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.
خط فقر در ایران؛ یک‌‌میلیون و ۵۰۰ هزارتومان
عضو شورای عالی کار خط فقر واقعی در کشور را یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان اعلام کرد و افزود: ستاد دستمزد باید نرخ تورم را واقعی تعیین نموده و تمامی شاغلانی که زیر خط فقرحقوق می گیرند، از پرداخت مالیات معاف شوند. اولیاء علی بیگی با اشاره به دریافت ۱۰ تا ۱۵ درصدی مالیات از حقوق بگیران، گفت: دولت باید خط فقر واقعی را اعلام کند که براساس آخرین گزارش‌ها این نرخ حدود بیش از یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: هزینه های درمان ،پوشاک ،آموزش و غیره برای یک خانواده چهار نفره حدود یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان برآورد می شود بنابراین مرکز آمار باید آماری رسمی در این زمینه ارایه دهد تا در تعیین نرخ دستمزد نیز مورد استفاده قرار گیرد. عضو شورای عالی کار اظهارکرد: قوانین و مقررات باید مطابق قوانین اسلامی بوده و در شرایطی که کارگران زیر خط فقر حقوق دریافت می کنند، نباید مالیات نیز پرداخت کنند. وی تاکید کرد: دولت باید به عنوان عضوی از شورای عالی کار کارگرانی را که زیر خط فقر حقوق پرداخت می کنند از پرداخت مالیات معاف کند.
علی بیگی بیان کرد: ستاد دستمزد باید راهکارهای لازم را برای افزایش حقوق و دستمزد واقعی تعیین کرده و دولت نیز از نظر حاکمیتی حق فقر واقعی و منصفانه ای تعیین کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد