سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار فرهنگی هنری و ادبی خوزستان

 
با هدف ایجاد کتابخانه بدون دیوار
کتاب‌های دیجیتال ناشران خوزستانی خریداری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از خرید کتب دیجیتال ناشران و نویسندگان استان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.

خبرگزاری فارس: کتاب‌های دیجیتال ناشران خوزستانی خریداری می‌شود 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، لفته منصوری اظهار داشت: با توجه به لزوم مشارکت گسترده‌ همه ناشران و پدیدآورندگان منابع کتابخانه‌ای در تأمین منابع کتابخانه‌های عمومی و کاهش هزینه‌های ارسال نمونه کتاب‌ها به نهاد، اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آمادگی دارد تا تمامی فایل‌های دیجیتالی کتاب‌های نویسندگان را با قیمت صفحه‌ای 10 هزار ریال برای کتابخانه دیجیتال و یا در صورت تمایل ناشر اجازه چاپ و انتشار اثر را خریداری نماید.

وی از اهداف مهم خرید کتاب دیجیتال را سرعت بخشیدن به چرخه نشر کتاب، تسهیل دسترسی مخاطب به محتوای کتاب با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و ارائه نسخه کتاب، تبلیغ و فرهنگ‌سازی برای سوق دادن ناشران به سوی ارائه نسخه دیجیتال آثار منتشره است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: کتابخانه دیجیتال سامانه‌ای تحت وب که کاربران می‌توانند بر اساس نیاز خود از نسخه‌های دیجیتال کتب موجود در سامانه به صورت آزاد یا محدود استفاده می‌کنند. نسخه دیجیتال کتاب در قالب‌های tif، word ،pdf یا هر نوع قالبی که با استفاده از رایانه شخصی و تلفن همراه قابل نمایش باشد در این کتابخانه موجود خواهد بود.

منصوری افزود: پرداخت هزینه توافقی فی مابین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ناشر است که باید لیست تایید شده کتاب به اداره کل تهیه و سفارش منابع نهاد کشور به منظور طی مراحل خرید ارجاع داده شود و پس از طی مراحل تایید توسط اداره کل، منابع فایل دیجیتال کتاب از ناشر دریافت می‌شود و به همراه فاکتور مذکور برای پرداخت به اداره کل مالی نهاد کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان یادآور شد: تمام مراحل کار برعهده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اداره کل منابع این نهاد بوده و از حوزه اداره کل خوزستان خارج است. ناشران و نویسندگان استان پس از ارسال کتاب‌های الکترونیک خود باید از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیگیر ادامه روند خرید کتاب شوند.منصوری گفت: علاقمندان برای کسب اخبار و اطلاعات بیشتر  در این خصوص به پورتال اداره کل منابع نهاد کشور به آدرس اینترنتی www.iranpl.ir مراجعه نمایند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد