سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دزفول

 
 
 ساعتی پیش رودخانه دز در شهرستان دزفول با افزایش میزان بارش‌های باران طغیان کرد، به طوری که مشکلات زیادی برای مردم این شهرستان به وجود آورده است.

رودخانه دز که از مرکز شهر دزفول عبور می‌کند در شرایط کنونی و با بارش‌های بی‌امان باران در 14 ساعت گذشته، طغیان کرده است و موجب بروز خساراتی در این شهرستان شده است.

براساس این گزارش در 14 ساعت گذشته بیش از 58 میلیمتر بارش باران در شهرستان دزفول به ثبت رسیده است و به این دلیل جاری شدن سیلاب در رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر رخ داده است.

فرماندار دزفول در این باره  اظهار داشت: دبی رودخانه دز همیشه 20 متر مکعب در ثانیه بوده است که به دلیل افزایش بارش‌ها این دبی افزایش چشم‌گیری داشته است.

عبدالرضا احسانی‌نیا خاطرنشان کرد: بارش‌های 14 ساعت گذشته باعث شده است تا دبی رودخانه دز در مقطع سد تنظیمی این شهرستان به 650 متر مکعب در ثانیه برسد.

وی با اشاره به بروز مشکلاتی برای مردم در شهرستان دزفول به ویژه مناطق روستایی تأکید کرد: در مناطق روستایی شهرستان دزفول به دلیل طغیان رودخانه، روستائیان در محاصره سیلاب قرار گرفته‌اند.

احسانی‌نیا عنوان کرد: دستورات لازم برای بسته شدن سد تنظیمی و فروکش شدن آب رودخانه طغیان کرده دز صادر شده است و این مشکل در اسرع وقت برطرف می‌شود.
مرجع / فـارس
 
 
با همت دستگاه‌‌های اجرایی
جاده نخودکار دزفول بازگشایی شد

خبرگزاری فارس: با همت دستگاه‌های اجرایی و مسئولان جاده ریزش کرده نخودکار دزفول بار دیگر باز شد.

خبرگزاری فارس: جاده نخودکار دزفول بازگشایی شد 

فرماندار دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول در اینباره اظهار داشت: جاده نخودکار دزفول که از عصر امروز به دلیل سیل مسدود شده بود بار دیگر برای تردد بازگشایی شد.عبدالرضا احسانی‌نیا با اشاره به اینکه شهرستان دزفول در سیل روز جمعه خسارت‌های زیادی دیده‌ است، افزود: ابعاد خسارت‌ها بسیار زیاد است و در حال بررسی هستیم.وی با اشاره به اینکه خسارت جانی تا کنون گزارش نشده است، تاکید کرد: گزارش خسارت جانی به فرمانداری دزفول نرسیده است و خسارت‌ها تنها مالی است.وی با اشاره به اینکه کشاورزی بیشترین خسارت را داده است، افزود: کشاورزی اصلی‌ترین بخشی است که دچار خسارت شده است و در حال بررسی میزان خسارت‌ها در این باره هستیم.احسانی‌نیا با اشاره به اینکه از همه دستگاه‌های اجرایی در اینباره تشکر می‌کنم، تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در کاهش مشکلات سیل روز جمعه همکاری کرده‌اند و از آنها تشکر می‌کنم.به گزارش خبرگزاری فارس، بارش‌های باران در شهرستان دزفول بسیار بی‌نظیر بوده است بیش از 58 میلی‌متر در این شهرستان بارندگی گزارش شده است.
 
 
 
فرماندار دزفول خبر داد
نجات کشاورزان و عشایر محاصره شده در سیلاب دزفول

خبرگزاری فارس: فرماندار دزفول از نجات جان کشاورزان و عشایر محاصره شده در سیلاب شهرستان دزفول توسط گروه‌های هلال احمر خبر داد.

خبرگزاری فارس: نجات کشاورزان و عشایر محاصره شده در سیلاب دزفول 

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، عبدالرضا احسانی‌نیا عصر امروز در بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان دزفول اظهار داشت: عصر امروز چند کشاورز و دامدار و عشایر در منطقه بیشه عباس و زاویه مشعلی شهرستان دزفول در سیلاب محاصره شده بودند که با اعزام گروه‌های امدادی این افراد نجات یافتند.وی با اشاره به اینکه هشدارهای لازم برای این مناطق صادر شده بود، تاکید کرد: هشدارهای لازم صادر شده بود ولی این کشاورزان بدون توجه به هشدارها به مزارع خود برای کار می‌روند که در محاصره سیلاب قرار گرفته‌اند.احسانی‌نیا با اشاره به اینکه شهرداری دزفول در راستای امدادرسانی همکاری زیادی کرده‌ است، افزود: شهرداری دزفول با اعزام تیم‌های امدادی از سازمان آتش‌نشانی همکاری زیادی در راستای رفع مشکلات سیل‌زدگان داشته است.وی با تاکید بر اینکه هیچ گزارش تلفات جانی اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی هیچ گزارشی از تلفات جانی از بارندگی‌ها در دزفول مخابره نشده است.وی با تاکید بر اینکه کشاورزان خسارت جدی دیده‌اند، افزود: کشاورزان در سطح شهرستان دزفول به دلیل جاری شدن سیل خسارت جدی دیده‌اند و به این دلیل در حال بررسی میزان خسارت‌ها هستیم.
 
 
 
مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی دزفول خبر داد
تخریب 3 منزل مسکونی در دزفول بر اثر بارش باران

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی دزفول از تخریب سه منزل مسکونی در شهر دزفول بر اثر بارش باران خبر داد.

خبرگزاری فارس: تخریب 3 منزل مسکونی در دزفول بر اثر بارش باران 

مرتضی همایون‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: بارش بی‌امان باران باعث شده است که کانال متروکه موجود زیر خانه‌های خیابان انقلاب پر از آب شود و همین امر باعث تخریب این واحدهای مسکونی شود.وی ادامه داد: در این حوادث و تخریب خانه‌ها کسی جان خود را از دست نداده و تنها خسارات مالی بوده است.همایون‌نسب با اشاره به عملیات‌های امدادی در 14 ساعت گذشته افزود: در 14 ساعت گذشته بیش از 30 عملیات اعزامی در سازمان آتش‌نشانی شهرداری دزفول انجام شده است.مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی دزفول خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی عملیات خارج کردن آب از برخی منازل شهری در حال انجام است.همایون‌نسب تأکید کرد: این سازمان در شرایط آماده باش برای امدادرسانی به مردم شهرستان دزفول است و در عملیات‌های اعزامی بسیار واکنش سریعی داشته است.اخبار تکمیلی از سیلاب در شهرستان دزفول متعاقباً ارسال می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد