سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش آب و هوای استان خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از امتداد بارش باران در شمال خوزستان تا پایان امروز خبر داد و گفت: بارش‌ها همچنان شدت می‌گیرد.

مسعود دهملایی اظهار داشت: پیرو اطلاعیه 73 مورخ روز گذشته اداره کل هواشناسی خوزستان و با توجه به خروجی نقشه‌های عددی انتظار بارش باران، رعد و برق، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن برخی از رودخانه‌های استان وجود داشت که این پیش بینی نیز محقق شد.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی در خوزستان افزود: که بارش‌ها در مناطق کوهستانی و مرتفع بیشتر به شکل برف بوده است و از عصر امروز وزش باد نیز در شهرهای خوزستان به‌ویژه سواحل خلیج فارس بسیار شدید خواهد بود.

دهملایی خاطرنشان کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی در سطح زمین استقرار زبانه کم فشار را تا فردا بر روی استان نشان می‌دهد و در سطوح فوقانی جو امواج ناپایداری در حال عبور از فراز استان است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان خاطرنشان کرد: آسمان استان قسمتی تا نیمه ابری گاهی توأم با ابری همراه با رگبار و رعد و برق وزش باد قابل ملاحظه به تدریج از اواسط روز از سمت غرب با کاهش ناپایداری و از فردا توأم با مه یا مه رقیق پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: وضعیت هوا، قسمتی تا کمی ابری گاهی همراه با رگبار و رعد و برق جهت باد جنوب شرقی تا جنوب غربی و سرعت باد 18 تا 30 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 45 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته آبادان با 21.2 و دهدز با 7.1 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند و حداکثر دمای اهواز در 24 ساعت آینده به 19 و حداقل به 14 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
مرجع / فـارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد