سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار عمرانی خوزستان

 

مدیرکل راه‌وشهرسازی خوزستان خبرداد:
بسته‌شدن پرونده جاده آبادان-ماهشهر تا پایان امسال/نیاز استان به 1000 کیلومتر بزرگ‌راه و آزادراه
اقتصادی  13:41:42 1391/09/28

919-20674-5 کد خبر

 

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از بهره‌برداری 12 هزار و 750 واحد مسکن‌مهر استان با حضور رییس‌جمهور و به مرکزیت شهرستان امیدیه در هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، نصرالله دهقانی در نشست خبری که امروز، 28 آذرماه در محل اداره‌کل راه و شهرسازی استان برگزارشد، اظهارکرد: در حال حاضر مسکن‌مهر اغلب شهرهای استان از مرز 85 درصد پیشرفت عبور کرده و تاکنون بیش از 21 هزار واحد مسکن مهر در استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان این‌که در مجموع 7 پروژه مهر ماندگار در سطح راه و شهرسازی استان اجرایی می‌شود، افزود: احداث 2 بیمارستان در رامهرمز و مسجدسلیمان یکی از پروژه‌های مهر ماندگار استان است که در حال حاضر پیشرفت حدود 93 درصد دارند و حداکثر تا پایان بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسند. بیمارستان 164 تختخوابی مسجدسلیمان شهریورماه 86 کلنگ‌زنی شده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان عنوان‌کرد: متوسط زمان اجرای پروژه احداث بیمارستان در کشور 7 تا 8 سال است که در صورت بهره‌برداری از بیمارستان مسجدسلیمان تا قبل اتمام امسال، جز بیمارستان‌هایی خواهد بود که در طول 5 سال احداث شده است.دهقانی ادامه‌داد: پروژه احداث بیمارستان 100 تختخوابی رامهرمز 16 سال پیش آغاز و به دست فراموشی سپرده شد اما در 2 سال اخیر اجرای آن به‌صورت جدی آغاز شد که در حال حاضر پیشرفت 93 درصدی دارد.

وی بیان‌کرد: پروژه جاده اهواز ـ ملاثانی ـ شوشتر نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهر ماندگار است که این جاده به یک بزرگراه چهار خطه تبدیل خواهد شد و تا بهمن‌ماه امسال به اتمام می‌رسد.دهقانی گفت: جاده معروف آبادان ـ ماهشهر از دیگر پروژه‌ها می‌باشد که عملیات اجرایی 42 کیلومتر از مجموع حدود 80 کیلومتر آن باقی‌مانده بود که 15 کیلومتر آ‌ن اخیرا زیر بار ترافیک رفت و 15 کیلومتر دیگر در حال آسفالت شدن است و حداکثر تا 15 یا 20 دی‌ماه زیر ترافیک می‌رود. 12 کیلومتر پایانی نیز تا پایان امسال به اتمام می‌رسد تا پرونده این جاده چهار خطه در استان بسته شود.مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه حساسیت‌های مردم و نمایندگان استان نسبت به جاده آبادان ـ ماهشهر را به حق دانست و خاطرنشان‌کرد: برآورد اعتبار این پروژه حدود 63 میلیارد تومان بود که تاکنون حدود 40 میلیارد تومان برای آن صرف شده که 38 میلیارد تومان این رقم توسط وزارت راه پرداخت شده است. قرار بود اعتبار این جاده به صورت 2 سهم 50 درصدی توسط وزارت راه و نفت اجرا شود که سهم اعتباری وزارت راه به‌موقع تامین شد در حالی که نفت به تعهد خود عمل نکرد.وی افزود: پروژه جاده هندیجان ـ دیلم به‌طول 55 کیلومتر از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار است که تاکنون 25 کیلومتر آن زیر ترافیک رفته و مابقی آن در صورت تخصیص اعتبار به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. اجرای پروژه روند خوبی دارد و نگرانی ما از بابت تخصیص اعتبار است که امیدواریم به‌موقع تامین شود.

دهقانی خاطرنشان‌کرد: پروژه آزادراه پل زال ـ اندیمشک به‌طور بیش از 47 کیلومتر نیز از دیگر پروژه‌های در حال اجرا است که روند خوب و کارگاه بسیار فعال و بیش از 70 درصد پیشرفت دارد و با مشارکت بخش‌خصوصی و دولت ساخته می‌شود و سوم خردادماه 92 به بهره‌برداری می‌رسد.قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که کاستی‌ها، نواقص و گلوگاه‌های جاده‌ای استان باید شناسایی و این نواقص به تناسب تخصیص اعتبارات و با اولویت‌بندی رفع شود، اظهارکرد: استان خوزستان به 1000 کیلومتر بزرگ‌راه، آزادراه و راه استاندارد نیاز دارد که این راه‌ها با هدف ارتقاء وضعیت جاده‌ای و بالارفتن ظرفیت جاده‌ها باید ساخته شوند. امکان اجرای این راه‌ها در یک برنامه 5 ساله میسر است و کار نشدنی نیست.

وی افزود: آزادراه خلیج‌فارس ـ اهواز ـ بندرامام در سه تا 5/3 سال ساخته شد و ساختن آن به این معنی است که باید جاده‌های موجود خود را ارتقا دهیم. مطالعات ساخت این آزادراه و بزرگراه انجام شده و با توجه به قیمت‌های روز، ساخت این بزرگراه‌ها بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.دهقانی بیان‌کرد: کاهش تلفات جاده‌ای حاصل اقدامات فیزیکی در جاده‌ها نیست. اقدامات فرهنگی و رعایت فرهنگ رانندگی از عوامل موثر کاهش تلفات است. به تایید کارشناسان، در حال حاضر فرهنگ رانندگی بسیار ارتقا یافته است و این مساله با همکاری‌های پلیس راه، راهداری، رسانه‌های جمعی و مردم مسیر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه مردم را به سمت صنعتی‌سازی در پروژه‌های مسکن‌مهر تشویق و خاطرنشان‌کرد: تعداد مجریان آموزش‌دیده در زمینه استفاده از تولیدات صنعتی در استان کم است و باید به سمت صنعتی‌سازی مسکن برویم زیرا ساخت سنتی مسکن و استفاده از اسکلت‌های فلزی، بتنی و روش‌های قدیمی هم به لحاظ هزینه‌ها و هم استاندارد پاسخگو نیست.

 

در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی؛
شهردار اهواز خبر داد: 19 پروژه پژوهشی در دست اقدام است
اجتماعی  12:29:2 1391/09/28

919-28814-5 کد خبر

 

شهردار اهواز گفت: تلاش بر این است که همه فعالیت های شهرداری اهواز پژوهش محور باشند و در این زمینه چندین پروژه پژوهشی در دست اقدام است.به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان، منصور کتانباف لحظاتی پیش با حضور در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان خوزستان که در شهرک نفت اهواز برپا است، اظهار کرد: در حال حاضر در مجموعه شهرداری اهواز تلاش بر این است که همه اقدامات و خدمات به صورت پژوهشی محور انجام شوند و به همین دلیل پیش از اجرای هر پروژه شهری، پژوهش هایی در آن زمینه انجام می شود.وی افزود: در حال حاضر 19 پروژه پژوهشی در زمینه های مختلف ازجمله فضای سبز، بازیافت و دفع بهداشتی پسماندها و دیگر موارد شهری در حال انجام است. خوشبختانه کارخانه دفع بهداشتی پسماندهای شهری اهواز راه اندازی شده و اکنون زباله های شهری به صورت کاملا بهداشتی بازیافت می شوند و بخشی از آنها نیز به چرخه مصرف بازمی گردند.کتانباف تصریح کرد: در زمینه توسعه فضای سبز و همچنین آبیاری و تغذیه فضای سبز شهری نیز فعالیت های پژوهشی متعددی در مجموعه شهرداری اهواز در حال انجام است و در مجموع تلاش بر این است که پژوهش محور عمل شود.

 

نماینده وزارت راه برای نظارت بر پروژه جاده آبادان - ماهشهر تعیین شد

آبادان – خبرگزاری مهر: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق پیگیریهای به عمل آمده نماینده ویژه وزارت راه وشهرسازی برای نظارت مستقیم و مستمر بر روند اجرای پروژه جاده آبادان – ماهشهر تعیین شد.

جواد سعدون زاده در گفتگو با مهر افزود: خیراله خادمی که پیش از این مدیرکل راه و ترابری استان خوزستان بود و اکنون نیز در وزارتخانه مشغول به کار است به عنوان نماینده ویژه این وزارتخانه برای نظارت بر اجرای عملیات تعیین و معرفی شدند.

وی با اشاره به نشست نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای با وزیر راه و شهرسازی، معاونان وی و نماینده قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری پروژه اظهار کرد: در این نشست وزارت راه و شهرسازی اعتبارات مورد نیاز اجرای پروژه را به قرارگاه پرداخت کرد و مقرر شد تا قرارگاه به طور ماهانه 15 کیلومتر از 45 کیلومتر باقیمانده را احداث و به بهره برداری برساند.

سعدون زاده همچنین با بیان اینکه طبق توافق صورت گرفته جاده مذکور باید در 22 بهمن ماه امسال به بهره برداری کامل برسد، تصریح کرد: امید می رود تا شرایط جوی و یا حوادث غیرمترقبه سبب عمل نکردن وزارت راه و شهرسازی به تعهداتش نشود.

به گفته وی، در زمان حاضر به طور عملی دیگری مسئله ای جز نظارت و تذکر باقی نمانده است.

این نماینده در پاسخ به این سئوال که "آیا پس از تاخیر سه ساله این جواب قانع کننده ای است که به مردم بگوئیم «اتفاقی است که افتاده و اکنون باید به انتظار اتمام این پروژه باید ماند» یادآور شد: این جواب به هیچ عنوان قانع کننده نیست، ما نیز جزیی از همین مردم هستیم ولی در خصوص این تاخیر باید نمایندگان و مسئولان وقت پاسخگو باشند.

سعدون زاده گفت: این پروژه که از سال 85 با اعتبار70 میلیارد ریالی وزارت نفت آغاز شد روند خوبی را طی می کرد حال اینکه در سالهای اخیر چه اتفاقی افتاده که پروژه مسکوت ماند، ما از آن بی اطلاع هستیم.

وی افزود: به عنوان مدافع حقوق مردم این ادعا را داریم کاری که ظرف مدت چهار سال انجام نشد با پیگیریها و فشارهایی که هر سه نماینده بر وزارتخانه وارد آوردیم توانستیم اعتبارات را به موقع به این پروژه اختصاص دهیم و هم اینک نیز کار در حال انجام است. 
این نماینده با بیان اینکه در زمان حاضر کار دوبانده کردن جاده آبادان – ماهشهر به خوبی در حال انجام است، تصریح کرد: این سخن به آن معنا نیست که می تواند تمامی آن ضررها و زیانهای هنگفتی را که به لحاظ روحی و روانی و ... بر مردم وارد شده را جبران کرد زیرا به طور قطع جبران این آسیبها به ویژه جان آدمهایی که از دست رفته امکانپذیر نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد