سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی و اقتصادی و تحلیل

نیویورک تایمز مدعی شد:

کاهش حمایت ایران از بشار اسد!

پس از آنکه رسانه های غربی مدعی کاهش حمایت روسیه از بشار اسد شدند ، یک روزنامه آمریکایی، این بار این ادعا را در مورد ایران تکرار کرد. تعدادی از متحدان بشار اسد، راههای جدیدی را برای حل مسئله سوریه پیشنهاد کرده اند که نشاندهنده عقب نشینی این کشورهاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از آنکه رسانه های غربی مدعی کاهش حمایت روسیه از بشار اسد شدند ، یک روزنامه آمریکایی، این بار این ادعا را در مورد ایران تکرار کرد.به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ روزنامه "نیویورک تایمز" این ادعا را از "طرح جدید ایران" در مورد سوریه استنباط کرده است.این روزنامه آمریکایی در این گزارش، به جو سازی علیه طرح جدید ایران برای حل بحران سوریه پرداخت ودرتفسیری از این طرح ایران مدعی شد طرح ایران و اظهارات اخیر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بیانگر تعدیل حمایت های ایران و حزب الله ازدولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.
به نوشته این روزنامه آمریکایی ، تعدادی از متحدان بشار اسد، راههای جدیدی را برای حل مسئله سوریه پیشنهاد کرده اند که نشاندهنده عقب نشینی این کشورهاست.نیویورک تایمز، در ادامه با اشاره به ایران می نویسد: وزارت امور خارجه ایران خواستار پایان دادن به اقدام نظامی در سوریه، آزادی زندانیان سیاسی و برقراری گفتگوی گسترده ی برای تشکیل یک دولت انتقالی و همچنین برگزاری یک انتخابات آزاد شده است.این روزنامه، این طرح ایران را نشاندهنده کاهش حمایت ایران از بشار اسد عنوان کرده است.

 

مسیح مهاجری در یزد:
مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: ایران بر اساس اصل «دفع افسد به فاسد» از سوریه حمایت می کند.به گزارش ایلنا از یزد، حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری در جمع فعالین سیاسی فرهنگی یزد با بیان این مطلب و در پاسخ به چرایی حمایت ایران از سوریه گفت: یک اصل عقلایی وجود دارد و آن «دفع افسد به فاسد» است. من هم مانند شما معتقدم حزب بعث سوریه و خود بشار اسد عیب ها و اشکالاتی دارد که ممکن است گفته شود فاسد هستند.
وی با بیان اینکه "ما الان بین یک فاسد و یک افسد گرفتاریم"، در توضیح "افسد" در این قضیه گفت: اسرائیل، آمریکا، عربستان، قطر و البته ترکیه به همراه القاعده و سلفی ها و تکفیری ها می جنگند تا این دولت را ساقط کنند.این جانباز حادثه هفتم تیر سال 1360، سپس با اشاره به برنامه های ایران مبنی بر مبارزه با اسرائیل و حمایت از حزب الله این سوال را مطرح کرد که عقل به چه کاری حکم می کند؟ مهاجری افزود: باید دست روی دست بگذاریم و بنشینیم تا بشار اسد را از بین ببرند؟ یا عقل می گوید با آن افسد مبارزه کنیم؟ تا بعد ببینیم چه پیش خواهد آمد.وی ادامه داد: ممکن است گفته شود خوب! این افسد را دفع کنیم! با این فاسد چکار باید کرد؟ که باید پاسخ داد اول اینکه ما مسئولیتی در قبال اسد نداریم چراکه ملت خودشان هستند و خودشان می دانند! ولی اگر یک روزی همین فاسد هم افسد شد و مضرّ شد برای ما، برای امنیت ملی ما، جهان اسلام، حزب الله و برای مسائل منطقه، آن وقت دیگر باید به وظیفه خود عمل کنیم.
او تصریح کرد: در حال حاضر وظیفه ما مبارزه با آمریکا، اسرائیل، عربستان، سلفی ها و... در این موضوع است.حجت الاسلام مهاجری با بیان اینکه آمریکا سالانه میلیاردها دلار برای امنیت ملی خود در سراسر دنیا خرج می کند، بیان داشت: اگر ما هم برای امنیت ملی خودمان در خارج مرزها پول خرج کنیم، عقلایی است یا نه؟ عقلایی است چراکه بحث امنیت ملی در میان است.وی به شعار بخش عربی رادیو اسرائیل در این خصوص اشاره کرد و افزود: اسرائیل هر شب و روز در این رادیو اعلام می کند: «حدودک یا اسرائیل؛ من الفرات الی النیل». وی سپس افزود: فرات در نزدیکی ما قرار دارد و نام دیگر اش اروندرود است.مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: اسرائیل نقشه دارد تا هم مرز ایران شود و اگر این مهم رخ دهد آیا امنیت ملی ما به خطر می افتد یا خیر؟مسیح مهاجری گفت: ما برای مقابله با این موضوع باید در آن سوی مرزهایمان با او مقابله کنیم. و این بدون هزینه کردن امکان ندارد.

شبیه سازی "سپاه پاسداران"در مصر!

به گزارش شیعه آنلاین، رسانه های خبری عرب زبان امروز خبری منتشر کردند تحت عنوان "مرسی سپاه انقلابی را تأسیس کرد". در همین راستا "نشرة عروة الوثقی" ضمن اعلام این خبر، در ادامه افزود: اولین اقدام رئیس جمهور مصر پس از پایان همه پرسی اخیر درباره قانون اساسی، تشکیل "سپاه انقلابی" مصر بوده است. این رسانه ها مدعی شدند که مرسی با شبیه سازی "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران"، "سپاه انقلابی مصر" را تشکیل داده و در اولین گام، قرار است مقداری موشک مدل "اسکود" از کره شمالی خریداری کند. در همین راستا پایگاه "WND" نیز با اشاره به این خبر، مدعی شد که مرسی از چند ماه پیش به فکر تأسیس این سپاه بوده از همین رو همان زمان سفارش خرید این موشک ها را به کره شمالی داد. این پایگاه در ادامه افزود: هدف اول و اصلی اخوان المسلمین، تبدیل شدن مصر به یک ابرقدرت نظامی در منطقه است تا بتواند نقش رهبری را در جهان عرب ایفا کند و به اصلی ترین بازیگر منطقه تبدیل شود. گفتنی است انتشار این خبر نگرانی شدید مقامات رژیم صهیونیستی را برانگیخته زیرا کارشناسان مسائل سیاسی و امنیتی این رژیم معتقدند بدون شک این سپاه در آینده نزدیک چنان پیشرفتی خواهد کرد که به یک قدرت عظیم تبدیل خواهد شد و در صورت وقوع هرگونه درگیری و جنگ احتمالی میان اسرائیل و اعراب، ممکن است سپاه انقلابی مصر حمله گسترده ای به اسرائیل انجام دهد.
 
کشته شدن 27 نفر از جمله 20 دانش آموز در حمله یک فرد مسلح به یک دبستان در ایالت کنتیک آمریکا، انتشار این گزارش از سی.ان.ان را در پی داشت که با وجود 270میلیون قبضه اسلحه بین آمریکایی ها، آنان مسلح ترین ملت جهان هستند.
به گزارش ایرنا، سی.ان.ان روز دوشنبه و در ادامه پوشش پیامدهای خبری این حادثه گزارش ویژه ای درمورد تاریخچه و قانون اساسی بحث برانگیز حمل سلاح توسط شهروندان عادی در آمریکا پرداخت.این شبکه خبری گزارش داد: یمن که کشوری قبیله ای و بدون داشتن تاریخچه دولتی متمرکز محسوب می شود، با فاصله ای بسیار پس از آمریکا در مسلح بودن شهروندان به سلاح گرم در جایگاه دوم قرار دارد.سی.ان.ان فاش کرد: سالانه 100هزار نفردر آمریکا مورد اصابت گلوله قرار می گیرند که لزوما منجر به مرگ افراد نمی شود.
این شبکه تلویزیونی در ادامه گزارش داد: تنها در سال 2010 نزدیک به 30 هزار نفر در آمریکا به دلایل مختلف ارتکاب به قتل، خودکشی و سایر حوادث با سلاح گرم کشته شدند.
همچنین حمل سلاح توسط غیر نظامیان و مردم عادی به فرهنگ آمریکایی مبدل شده که از نزدیک به دو قرن پیش، یکی از موارد بحث برانگیز در قانون اساسی آمریکا محسوب می شود.
این شبکه تلویزیونی با اشاره به تاریخچه حمل سلاح گرم حتی پیش از بوجود آمدن آمریکا و پس از آن غرب وحشی، به کشته شدن مقامات و سیاستمداران آمریکایی در وقایع مرتبط از جمله ˈآبراهام لینکلنˈ و ˈجان اف کندیˈ روسای جمهوری آمریکا و ˈمارتین لوترکینگˈ اشاره کرد.سی.ان.ان گزارش داد: به نظر می رسد، آمریکایی ها امروز تنها ملتی در جهان هستند که با در دست داشتن سلاح مرتکب اعمال غیر قانونی می شوند که سابقه بسیار نیز دارد.این شبکه برای مستندسازی گزارش خود به دو مورد تیراندازی خونبار در اماکن عمومی در ماههای گذشته پیش از حادثه قتل عام در دبستان سندی هوک اشاره کرد.تیراندازی در سینمایی در شهر ˈآئوروراˈ در ایالت کلرادو در 20 جولای، 12 کشته و 58 مجروح برجای گذاشت و تیراندازی پنجم ماه اوت در معبد ˈسیکˈ های هندی واقع در ایالت ˈویسکانسینˈ آمریکا نیز جان چهار نفر را گرفت و هفت زخمی درپی داشت.جمعه گذشته نیز یک جوان 24 مسلح با ورود به مدرسه ˈسندی هوکˈ در ایالت ˈکنتیکتˈ آمریکا، نخست مادرش را که آموزگار بود، هدف قرار داد، سپس به سوی دانش آموزان آتش گشود و خود نیز در درگیری با پلیس کشته شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد