سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان:
بارنامه الکترونیکی در خوزستان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان گفت: به مناسبت هفته حمل و نقل سامانه بارنامه الکترونیکی در خوزستان افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: بارنامه الکترونیکی در خوزستان راه‌اندازی شد 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد حسین مرعشی بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته حمل و نقل اظهار داشت: شرکت‌های حمل و نقل از طریق سامانه بارنامه الکترونیکی می‌توانند بارنامه را که اصلی‌ترین سند موجود در حمل و نقل جاده‌ای کالا و حاوی اطلاعات مربوط به عملیات جابه جایی است به صورت برخط (آنلاین) بررسی کنند.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل از جنبه‌های مختلف، افزود: 9 درصد تولید ناخالص ملی مربوط به حمل و نقل است و در کنار انرژی، آموزش و فناوری اطلاعات، حمل و نقل به عنوان رکن چهارم زیر ساخت‌های اقتصادی و امور زیربنایی به شمار می‌رود که بدون آن هیچ فعالیت اقتصادی به ثمر نمی‌رسد.

مرعشی با بیان اینکه حدود 90درصد جابه جایی‌های کالا و مسافر در کشور به وسیله جاده صورت می‌گیرد، ادامه داد: سایر سیستم‌های حمل و نقل تنها 10 درصد جابه جایی را تشکیل می‌دهند که این امر نشانگر اهمیت حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان بیان کرد: بیش از 350 شرکت حمل و نقل کالا و بیش از 150 شرکت حمل و نقل مسافر در خوزستان فعالیت می‌کنند که از این نظر جزو استان های بر‌تر هستیم.

به گفته وی؛ سالانه 30میلیون تن کالا و همچنین 17 میلیون مسافر از مبادی استان جابه جا می‌شوند و خوزستان بعد از اصفهان در جایگاه دوم قرار دارد.

مرعشی با بیان اینکه 23 پایانه مسافربری فعال در استان اقدام به جابه جایی مسافران می‌کنند، ادامه داد: همچنین سه پایانه مرزی شلمچه، چذابه و بندر امام خمینی (ره) در خوزستان فعالند و تنها استانی است که پنج سیستم حمل و نقل پویا شامل هوایی، زمینی، ریلی، دریایی و حمل لوله را به صورت یکجا دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان بیان کرد: سالانه 56هزار بار ترافیکی سنگین و فوق سنگین از مبادی استان جابه جا می‌شود که شامل 20 درصد بارهای ترافیکی است.

وی تصریح کرد: حدود 18هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا و حدود 8 هزار راننده در بخش حمل و نقل مسافر در استان فعالیت می‌کنند.

* صدور اینترنتی پروانه کالا

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان در ادامه از صدور اینترنتی پروانه بار در استان خبر داد و اظهار داشت: صدور اینترنتی بلیت مسافربری و صدور پروانه بار برای عبور بارهای ترافیکی از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم است.

وی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های این اداره کل در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر بیان کرد: در پایانه مرزی چذابه عملیات احداث پایانه مرزی دائمی در زمینی به مساحت 12هزار هکتار با اعتبار 90 میلیارد ریال در حال انجام است.

مرعشی افزود: همچنین در پایانه مرزی شلمچه ساخت دروازه‌های ورود و خروج و محوطه سازی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان از ساخت دو پاسگاه پلیس راه در محورهای ایذه - باغملک و مسجدسلیمان-لالی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال خبر داد.

وی راه‌اندازی 17دستگاه دوربین ثابت با اعتبار 8هزار و 500 میلیون ریال را از جمله اقدامات این اداره کل در سال جاری عنوان کرد و افزود: همچنین دو دستگاه باسکول هوشمند امسال در محورهای اهواز-اندیمشک و اهواز- بندر امام به بهره برداری رسید که اضافه تناژ کامیون‌های حامل مواد معدنی را محاسبه می‌کنند.

مرعشی همچنین به ایجاد مرکز مدیریت راه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز با توسعه سیستم مانیتورینگ و راه اندازی دوربین در نقاط حساس، ناوگان حمل و نقل را بررسی می‌کند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان از ایجاد سه مجتمع خدماتی رفاهی تا پایان امسال در استان خبر داد و اضافه کرد: اکنون 14 مجتمع خدماتی رفاهی در استان فعال است که با افتتاح سه مجتمع دیگر تا پایان امسال به 17 مجتمع افزایش می‌یابند.

مرعشی با اشاره به راه اندازی شش مرکز معاینه فنی در استان، اضافه کرد: همچنین در زمینه نوسازی ناوگان اقدامات خوبی در استان شکل گرفته که از جمله آن می‌توان به وارد کردن 400 دستگاه کامیون جدید به سیستم حمل و نقل اشاره کرد و حدود 80درصد ناوگان حمل و نقل نوسازی شده است.

*آموزش 10هزار نفر تا پایان امسال

عضو شورای ترافیک خوزستان با تاکید بر نقش آموزش در حمل و نقل ایمن و سالم گفت: تا پایان امسال به 10 هزار نفر آموزش‌هایی با موضوعات حمل مواد خطرناک، مقررات رانندگی و سلامت با رویکرد ایمنی و با هدف ایجاد تغییر در رفتار و نهادینه کردن فرهنگ درست حمل و نقل انجام می‌شود.

مرعشی آموزش ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها و آموزش ایمنی به دانش آموزان این مدارس را از دیگر برنامه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان عنوان کرد و افزود: سال گذشته 20 هزار دانش آموز آموزش دیدند و 56 مدرسه آموزش نرم افزاری و 35 مدرسه دیگر آموزش از نظر ایمن سازی فیزیکی را گذراندند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان ادامه داد: ارتقاء ایمنی برای عابرین پیاده راه‌ها، ایمنی راکبان موتورسیکلت سوار، ایمنی سرنشینان وسایل نقلیه و ایمنی تردد ماشین آلات کشاورزی در راه‌ها از جمله برنامه‌های آموزشی این اداره کل است.

به گزارش خبرگزاری فارس 26 آذرماه تا یک دی ماه به عنوان هفته حمل و نقل نامگذاری شده است و فردا 27 آذرماه رزمایش و مانور سراسری به این مناسبت با حضور پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و گشت راهداری در محل پلیس راه قدیم اهواز برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد