سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مجموعه اخبار ورزشی خوزستان

مسعود نوروزی:
یک ریال هم از استقلال نگرفتم / به خاطر قولم به حفاری نرفتم

خبرگزاری فارس: سرمربی مستعفی استقلال اهواز گفت: از چند مسئله ناراحت بودم به همین خاطر همکاری‌ام را با این باشگاه قطع کردم البته در این مدت یک ریال هم نگرفتم.

خبرگزاری فارس: یک ریال هم از استقلال نگرفتم / به خاطر قولم به حفاری نرفتم 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مسعود نوروزی دومین سرمربی استقلال اهواز پس از عادل حردانی است که در این فصل از این تیم رفت. نوروزی که برای بهتر کردن وضعیت استقلال آمده بود توانست در پنج بازی با دو برد، یک تساوی و دو شکست عملکرد نسبتا خوبی از خود به جای بگذارد. استقلال در هشت بازی ابتدایی خود با یک برد، دو تساوی و پنج شکست، تنها 5 امتیاز کسب کرد. در پنج بازی آخر نیم فصل اول، نوروزی سرمربی این تیم شد و توانست 7 امتیاز کسب کند و روند بد تیم بهبود پیدا کرد. اما ناگهان از سرمربیگری تیم کناره گرفت.

وی درباره این کناره‌گیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: قرار بود در نیم فصل نیمی از پولی را که توافق کرده بودیم بدهند که این مسئله اتفاق نیفتاد و من هم از سمت خود کناره‌گیری کردم.

نوروزی افزود: بدون ثبت قرارداد با استقلال کار کردم و تنها به دلیل دوستی با مدیر عامل باشگاه حاضر دم با این شرایط سرمربی استقلال شوم.وی در ادامه گفت: ابتدای کار برای صادر کردن کارت برای من مشکل داشتند. دو بازی اول را من با کارت آقای حردانی روی نیمکت نشستم. همان زمان هم از تیم‌های دیگری پیشنهاد داشتم اما به خاطر قولی که به استقلال داده بودم نرفتم.

نوروزی تصریح کرد: قبل از شروع کار، شرایطم را گفتم. بر مبلغ قرارداد توافق کردیم و من نصف مبلغ را در نیم فصل می‌خواستم اما نیم فصل که شد ندادند و زمان پرداخت را به زمان دیگری موکول کردند.سرمربی پیشین استقلال اهواز گفت: استقلال وضعیت مالی مناسبی ندارد و به دلیل شکایاتی که بازیکنان به فدراسیون کرده‌اند و همینطور طلبی که فدراسیون از آن‌ها دارد، برای گرفتن کارت سرمربی جدید و بازیکنانی که به خدمت می‌گیرند دچار مشکل هستند. هنوز هم با عادل حردانی و بهروز مکوندی تسویه حساب نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: سال گذشته زمانی که تیم را به صدر جدول رساندم از تیم جدا شدم. آن زمان سه بازی پشت سر هم قبل از بازی‌ای که در اردبیل داشتیم، به مسئولان باشگاه گفتم یک دست پیراهن آستین بلند برای بازیکنان بخرند که در اردبیل با 17 درجه زیر صفر مشکلی پیش نیاید، ولی نخریدند. قبل از آن بازی خودم از تیم جدا شدم.نوروزی در ادامه گفت: وقتی تیمی را در اختیار من می‌گذارند، مسئولیت بازیکنان به دست من است و من باید پاسخگوی سلامتی آن‌ها باشم.

وی در ادامه اشاره کرد: قبل از بازی با سنگ آهن بافق هم در جلسه‌ای که با مسئولان داشتم مشکلات تیم را به آنها یادآوری کردم.سرمربی پنج بازی آخر استقلال اهواز در لیگ دسته یک در واکنش به گفته‌های کارون یعقوبی مدیرعامل استقلال اهواز مبنی بر بی‌اطلاع بودن از دلایل رفتن نوروزی از این تیم، عنوان کرد: مدیرعامل استقلال از دلیل رفتنم مطلع است. وی می‌داند که من به خاطر این رفتم که گفتند آخر بازی‌ها، تنها نصف مبلغی را که توافق کرده بودیم به من می‌دهند. در حالی که با این وضعیت مالیِ باشگاه، بعید می‌دانستم همان مقدار هم بدهند.

وی اذعان کرد: به خاطر بازی در جام حذفی حرفی نزدم که قبل از بازی حاشیه‌ای ایجاد نشود ولی حالا این را می‌گویم که به خاطر اینکه باشگاه به وعده‌هایش عمل نکردند، تیم را ترک کردم.نوروزی اضافه کرد: 10 درصد قرار داد کل عوامل تیم به جز سرمربی را قبل از بازی با سنگ آهن پرداخت کردند که همان به 35 میلیون تومان نرسید. در حالی که قرارداد تیم مربیگری سنگ آهن بافق، یک و نیم میلیارد می‌شود.وی تصریح کرد: نبود صداقت در حرف‌هایشان مسئولان باشگاه از دیگر دلایل رفتنم بود. اگر من هم بر خلاف قولی که داده بودم، بعد از بازی دوم به پیشنهادهایی که داشتم جواب مثبت می‌دادم، حالا قرارداد بسته بودم و در حفاری مربیگری می‌کردم.استقلال اهواز نماینده خوزستان در لیگ دسته یک فوتبال کشور است که هم اکنون در رده سیزدهم گروه «الف» قرار دارد.

 

جنگ اول به از صلح آخر

خبرگزاری فارس: جنگی را که باید اول انجام می‌دادند برای افتتاح یک پروژه نیمه کاره رها کردند و حالا مجبورند با صلحی اجباری کارها را پیش برند، مگر اسکوربردی برای ورزشگاه پرطمطراق خوزستان نصب کنند.

خبرگزاری فارس: جنگ اول به از صلح آخر 

فولاد با 29 امتیاز در یک قدمی صدر جدول قرار دارد. بالاخره بعد از سال‌ها انتظار چشممان به جمال امید قهرمانی فولاد روشن شد. این فولاد جدید چنان زیبا و با طراوت بازی می‌کند که همه را یاد فصل چهارم لیگ برتر می‌اندازد. همان زمانی که جوانانی ریزنقش، فولاد را  قهرمان لیگ برتر کردند. نفت اما بر عکس، هر چه می‌زند به در بسته می‌خورد و با وجود تغییراتی که در همه بخش‌هایش از مدیرعامل و هیئت مدیره گرفته تا سرمربی خود انجام داد، نتوانست در جدول جایگاهی بهتر از هفدهمی دست و پا کند.

اما الان مسئله اساسی فوتبال استان هیچکدام از این‌ها نیست. مسئله‌ای که بیش از یک ماه است هیچکس سراغش را نگرفته و می‌تواند باعث سقوط هر دو نماینده خوزستان شود. حتی اگر فولاد قهرمان شود و نفت در لیگ برتر ماندنی. سه بخش است، اِس-کور-بُرد!

چند ماه است نمایندگان AFC به استادیوم‌های کل کشور نمره داده‌اند. همه می‌دانیم که نمره استادیوم‌های خوزستان از جمله ورزشگاه پرطمطراق الغدیر کم شده. به زبان ساده در امتحانات میان ترم رد شده‌اند. یکی از دلایلش نداشتن اسکوربورد است. اسکوربردی که معلوم نیست کِی می‌خواهند نصبش کنند!؟

نمره استادیوم‌های تختی اهواز و شهید دستگردی آبادان را می‌شود به خاطر قدمتشان توجیه کرد. ولی نمره ورزشگاه 50 هزار نفری الغدیر را که همین امسال افتتاح شده  چه کسی می‌خواهد توجیه کند؟ چرا سازمان مسکن و شهرسازی سابق و اداره راه و شهرسازی فعلی که پیمانکار این پروژه بود اسکوربرد ورزشگاه را نصب نکرد. سازمانی که بالاخره توانست بعد از 17 سال یک پروژه دو ساله را به بهره‌برداری برساند. بلند پایه ترین مسئول اجرایی کشور هم برای افتتاحش آمد. همه مسئولان با شور و شوق از امکانات این ورزشگاه گفتند. همه از تجهیزات مدرن آن تعریف کردند. اما گویا نمایندگان AFC  این تجهیزات و امکانات را ندیدند که به غیر از اسکوربرد به مشکلات دیگری نیز در این ورزشگاه اشاره کردند. از جمله آنها ورودی نامناسب جایگاه ویژه، مسقف نبودن یک سوم ورزشگاه و نامناسب بودن محل استقرار خبرنگاران است.

در حالی که مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان بیش از یک ماه پیش، از حل شدن مسئله اسکوربرد تا یک ماه آینده خبر داده بود اما هنوز هیچ خبری از عمل به وعده‌هایش نیست. وی در گفته‌های اخیر خود به مشکلاتی در رابطه با این مسئله اشاره کرد و اذعان داشت: «سازمان مسکن و شهرسازی که مسئول پروژه بوده باید طبق قرارداد در استادیوم اسکوربرد قرار دهد. اما این کار را نکرده و نبود بودجه کافی را بهانه می‌کند. مسئله را با استاندار هم مطرح کردیم که هنوز در حال بررسی است.»

معلوم نیست، چرا با اینکه اسکوربرد در قرارداد بوده همان اول نصبش نکرده‌اند. یعنی هیچکدام از مسئولان نمی‌دانستند شرایط یک استادیوم کلاس A که بتوان بازی‌های لیگ برتر را در آن انجام داد چیست؟ یا  سوال اساسی‌تر اینکه، اصلا چرا در حالی که استادیوم هنوز تکمیل نشده بود، افتتاح شد؟ اگر همان اول برای کامل شدن استادیوم می‌جنگیدند بهتر نبود تا اینکه حالا که کار به آخر رسیده بخواهند با صلح اجباری، کج دار و مریض پیش بروند، بلکه مهد فوتبال کشور در لیگ برتر بدون تیم نشود.

البته با توجه به غفلت‌های عجیبی که مسئولان ورزشی به ویژه فوتبالی کشور در این چند سال کرده‌اند بعید هم نیست که این اسکوربرد بشود بلای جان فوتبال استان. مسئولان استان به گوش باشند که مثل تیم ملی به فکر وقت‌های تلف شده و فرصتی دوباره در بازی پلی آف نباشند. همین حالا تاکتیکی اعمال کنند که در نود دقیقه و قبل از اینکه کار به برنامه نود بکشد، کار را یکسره کنند که به اما و اگر نکشد.

یادداشت: نیما ارزانی بیرگانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد