سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

همگام با عطر شهدا

پیکر همرزم شهید علی هاشمی در اهواز تشییع می شود

اهواز - خبرگزاری مهر: چهارشنبه هفته جاری پیکر شهید «داریوش کاه کش» یکی از همرزمان شهید علی هاشمی با حضور مردم اهواز در این شهر تشییع می شود.

رئیس ستاد قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این شهدا در آخرین تبادل شهدای ایران و عراق از مرز شلمچه تحویل مقامات ایرانی شده اند که پنج تن از آنها قرار است در استان خوزستان و با حضور مردم اهواز تشییع و تدفین شوند.

حسین عشقی افزود: پیکر این شهدا در تفحص صورت گرفته در منایق عملیاتی فاو و جزایر مجنون در خاک کشور عراق توسط نیروهای ایرانی کشف شده اند و در ششمین مرحله تبادل اسرای جنگ تحمیلی بین ایران و عراق به کشور منتقل شدند.

وی افزود: در میان این پنج شهید، هویت یکی از آنان معلوم شده است. این شهید «داریوش کاه کش» نام دارد و از همرزمان شهید علی هاشمی است که در زمان جنگ تحمیلی وظیفه تجسس و شناسایی مناطق عملیاتی دشمن را به عهده داشتند.

عشقی عنوان کرد: پیکر این شهید روز چهارشنبه بعد از تشییع روی دوش مردم اهواز در گلزاری شهدای اهواز و در کنار سایر همسنگرانش به خاک سپرده می شود.

رئیس ستاد قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: پیکر چهار شهید دیگر که گمنام هستند نیز روز چهارشنبه بعد از تشییع در اداره کل اطلاعات خوزستان و دانشگاه صنعت نفت اهواز به خاک سپرده می شود.

 

در رامهرمز
یادگار دوران دفاع مقدس به خیل شهدا پیوست

خبرگزاری فارس: جانباز شیمیایی سرهنگ عبدالرحیم بالیوی یادگار هشت سال دفاع مقدس در رامهرمز به خیل شهدا پیوست.

خبرگزاری فارس: یادگار دوران دفاع مقدس به خیل شهدا پیوست 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، جانباز شیمیایی سرهنگ عبدالرحیم بالیوی سرانجام پس از سال‌ها تحمل رنج و مرارت ناشی از جراحات ناشی از دوران دفاع مقدس به خیل همرزمان شهیدش پیوست و در جوار رحمت الهی آرام گرفت.آیت‌الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز عصر امروز در مراسم تشییع و تدفین این شهید گرانقدر ضمن تسلیت به مردم و رزمندگان و هم‌رزمان آن شهید گفت: در بین مؤمنان همیشه مردمانی مخلص و صادق پیدا می‌شوند که به فرمان الهی عمل کنند و شهید بالیوی از آن انسان‌هایی بود که در طول خدمتش به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم، خلوص نیت داشت و نشانه آن حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر این عزیز است.شهید بالیوی از نیرو‌ها و فرماندهان برجسته‌ای بود که در سمت‌های فرماندهی نواحی مقاومت بسیج چند شهر خدمت صادقانه نمود و به تازگی به افتخار بازنشستگی نائل شده بود.

 

همزمان با سالروز وفات حضرت رقیه (س) صورت می‌گیرد
تدفین 2 شهید گمنام در دانشکده نفت اهواز

خبرگزاری فارس: شهدای گمنام «19 و 20 ساله» که در عملیات‌ «والفجر 8» به شهادت رسیده‌اند، همزمان با سالروز وفات حضرت رقیه (س) تشییع و در دانشکده نفت اهواز به خاک سپرده می‌شوند.

خبرگزاری فارس: تدفین 2 شهید گمنام در دانشکده نفت اهواز 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از دانشگاه صنعت نفت، همزمان با ایام شهادت و حزن و اندوه اهل بیت (ع) در وفات حضرت رقیه (س)، دو شهید گمنام «19 و 20 ساله» که در عملیات «والفجر 8» به شهادت رسیده بودند، پس از سال‌ها به آغوش وطن بازگشته و در دانشکده نفت اهواز به خاک سپرده می‌شوند.همزمان با ورود پیکرهای مطهر این شهدای گمنام به دانشکده نفت اهواز، نماز این شهدا به امامت حضرت آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اقامه می‌شود.پیکرهای مطهر این شهدای گمنام ساعت 8:30 صبح روز چهارشنبه مورخ 29 آذر ماه مصادف با 5 صفر و سالروز وفات حضرت رقیه (س)، از گلزار شهدای کوت‌عبدالله تا دانشکده نفت اهواز بر شانه‌های شیفتگان ولایت و شهادت تشییع می‌شود.مراسم وداع با شهدای گمنام 28 آذر ساعت 19:30 با حضور دانشجویان و مردم شهیدپرور در مسجد دانشکده با روایتگری «سردار حاج حسین یکتا»، سخنرانی «حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی» و مداحی «آقایان سید محسن و سید هاشم امام» برگزار می‌شود و این شهدا در روز چهارشنبه در مقابل مسجد دانشکده نفت اهواز به خاک سپرده می‌شوند.

 

خیابان‌های کوی شهید مقدم اهواز به نام شهدا مزین شد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 5 اهواز از نامگذاری تمام خیابان‌های کوی شهید محسن مقدم به نام شهدای منطقه خبر داد.

خبرگزاری فارس: خیابان‌های کوی شهید مقدم اهواز به نام شهدا مزین شد 

مسعود اژدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در فضای جامعه تمام خیابان‌های کوی شهید محسن مقدم به نام شهدای منطقه نامگذاری شد.وی افزود: این موضوع با درخواست اهالی محل و جمعی از خانواده‌های شهدا در قالب نامه‌ای پیگیری شده و هم اکنون در حال ساخت تابلوی خیابان‌ها به نام شهدا هستیم.شهردار منطقه 5 اهواز با بیان اینکه پس از درخواست مردم و خانواده‌های معظم شاهد، این موضوع در جلسه شورای نامگذاری معابر و خیابان مطرح شد، اضافه کرد: شورای نامگذاری نیز با تغییر نام خیابان‌های کوی شهید محسن مقدم موافقت و نام 16 شهید گرانقدر را برای نهادن بر خیابان‌های منطقه تصویب کرد.اژدری با ادای احترام به مقام شامخ شهدای والامقام گفت: از این پس خیابان‌های کوی شهید محسن مقدم به نام شهدای گرانقدر هادی خلف چعباوی، حاج حامد مقدم، عاشور سواری، بدران باوی و عبدالنبی حزیراوی مزین خواهد شد.وی ادامه داد: شهید علی مقدم، سید ناصر حسینی، محمد حزباوی و یوسف ناصری از جمله شهدای عزیز دیگری هستند که خیابان‌های کوی شهید محسن مقدم با نام زیبای آنها نورانی و معطر می‌شود.شهردار منطقه 5 اهواز با اشاره به نام‌های قبلی خیابان‌های این منطقه گفت: این منطقه قبلا گاومیش آباد نام داشت که با تصویب شورای نامگذاری تغییر نام یافت و خیابان‌های محله نیز تا قبل از این با اعداد یک تا 16 مشخص شده بود که با این کار علاوه بر انتخاب نام شهدا برای معابر، یاد و خاطره این عزیزان در اذهان بیشتر از گذشته زنده می‌شود.
 

اژدری اظهار داشت: سفارش ساخت تابلوی نام خیابان‌ها را داده‌ایم و به زودی این تابلوها در کوی شهید محسن مقدم نصب خواهند شد.

پیکر این شهید با شکوه فراوان بر دوش صد‌ها نفر از هم‌رزمان وی و شهروندان رامهرمزی از محل قبور شهدای گمنام رامهرمز تا بهشت زهرای این شهرستان تشییع و به خاک سپرده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد