سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار شهرستان ها

تجمع جمعی از کارگران پتروشیمی امیرکبیر روبروی فرمانداری ماهشهر/ خواستار احقاق حقوق خویش هستیم

به گزارش ماهشهر امروز ، این تجمع برای دومین بار در 3 روز گذشته صورت پذیرفت و معترضین به خبرنگار ما در محل گفتند که اگر نتیجه ای امروز حاصل نشود در مقابل استانداری هم تجمع خواهیم کرد .

این کارگران معترض در حالی امروز اقدام به تجمع کرده اند که به گفته آنها این مسئله به 2 سال قبل می گردد و مسئولین شرکت با وعده ها و قولهایی که به آنها داده بودند تا کنون این مسئله را حل ننمودند و فقط مبلغ ناچیزی بعنوان حق بهره وری اختصاص دادند که آن هم ثباتی ندارد .

یکی از کارگران با نشان دادن صورتجلسه ای که ما بین نمایندگان کارگری و مسئولین شرکت امیرکبیر در مرداد ماه 90 تنظیم شده بود گفت : متأسفانه ما با وعده های مسئولین شرکت مبنی بر حل نمودن این مشکل به کار خود ادامه دادیم ولی تا این تاریخ همچنان ما منتظر هستیم .

یکی دیگر از کارگران با برشمردن برخی از مشکلات اقتصادی خویش گفت : بعد از 12 سال سابقه کارگری من همچنان دچارمشکلاتی هستم و دستمزد من کفاف زندگی ام را نمیدهد .

وی با اشاره به وجود پیمانکار در شرکت گفت : دولت به کارگران قول داد که پیمانکاران و واسطه ها حذف شوند و مستقیماً با خود شرکت قرارداد بسته شود ولی هنوز پیمانکاران وجود دارند و به ما میگویند یا قرارداد با ما را امضاء کنید و یا اخراج می شوید .

لازم به ذکر است ، از طرف شخص رییس جمهور هم کتباً و هم شفاهاً نسبت به مسئله حذف واسطه ها و قرارداد کارگران با شرکت ها دستوراتی به وزارت نفت صادر شد ، اما بعد از ماه ها هنوز این مسئله مسکوت مانده است .رئیس اداره کار منطقه ویژه اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ما درباره مشکل کارگران شرکت پتروشیمی امیرکبیر اظهار کرد : عمده مسئله مطرح شده از طرف کارگران عزیز این بود که حقوق و مزایایی که می گیرند از نظر معیشتی برای آنها کافی نیست و نسبت به اقشار کارگری دیگر کمتر دستمزد میگیرند و این در حالی است که ما بین این کارگران حقوق هایی با رقم 1 میلیون تا 1میلیون و 500 هزار تومان داریم و برخی دیگر از این کارگران دستمزدهایی بین 500 تا 800 هزار تومان دریافت میکنند ، که عمده اعتراض ها از این بخش است .

محمد مطیری تصریح کرد : شرکت پتروشیمی امیرکبیر که یک شرکت خصوصی شده است با توجه به توان خویش به این کارگران مبالغی بین 40 تا 70 هزار تومان بعنوان حق بهره وری پرداخت کرد ، اما کارگران می گویند که مبلغی اگر می خواهد اضافه شود باید روی پایه حقوقی اضافه شود نه بعنوان چیزی دیگر ، لذا بخاطر همین اقدام به امضای قرارداد خویش نمیکنند .

وی ادامه داد : بعد از صحبت هایی که امروز ما بین نماینده شرکت و کارگران در محل فرمانداری انجام شد ، قرار براین شد که در جلسه شورای راهبردی مدیران این مسائل مطرح شود و نسبت به حل مشکل فوق تصمیمی گرفته شود .مطیری در پایان اضافه کرد : برای حل ریشه ای این قسم مشکلات در پتروشیمی های ماهشهر باید راهکار عملی تعیین شود تا دوباره شاهد چنین مسائلی در گوشه ها و صنوف دیگر نشویم .وی همه کارگران را به خویشتن داری و صبر تا حل مشکل موجود دعوت کرد و تأکید کرد ، این گونه مسائل در فضای آرام و کارگروهی بهتر حل می شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد