سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از اهواز

با حضور انقلابیونی از مصر، غزه و تونس؛
همایش بیداری اسلامی در اهواز برگزار شد
سیاسی  8:56:15 1391/09/25

919-2773-5 کد خبر

 

همایش بیداری اسلامی، ویژه دانشجویان دانشگاه های اهواز با حضور انقلابیونی از مصر، غزه و تونس در اهواز برگزار شد. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)_منطقه خوزستان، حجت الاسلام حمیدرضا غریب رضا، مدیر موسسه گفتگوی دینی در این همایش که در مسجد آیت الله جزایری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در بحث بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، خلائی که وجود دارد و باید بیشتر روی آن کار شود این است که اساسا ماهیت بیداری اسلامی چیست و این نامگذاری به چه دلیل انجام شده است؟

 وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم تحقق وحدت اسلامی، افزود: بیداری اسلامی در کشورهای منطقه یک جنبش پویا و متحرک و تعبیری از سیر تمدنی در کشورهای اسلامی است. بیداری اسلامی امروز به مرحله انقلاب های فراگیر مردمی رسیده و این در حالی است که برخی افراد نادانسته عنوان می کنند که اصلا در دنیا هویت مستقلی به نام امت اسلامی نداریم!

 غریب رضا تصریح کرد: چطور در مورد اتحادیه اروپا این حرف را نمی زنند و می بینیم که کشورهای اروپایی تحت عنوان اتحادیه اروپا، قانون و مجلس و هویت مشترک دارند، ولی در مورد مسلمانان می گویند که امت اسلامی هویت مستقلی ندارد. در حال حاضر جمعیت مسلمانان در کشورهای دنیا بسیار زیاد است، ولی در کشورهای مختلف پراکنده هستند و به همین دلیل لازم است تحت عنوان امت اسلامی، به اتحاد برسند، به همین دلیل است که بیداری اسلامی ایجاد شده است.

 مدیر موسسه گفتگوی دینی خاطرنشان کرد: آرمان تشکیل یک امت اسلامی، یک آرمان قرآنی است و این آرمان و هدف در قلب تک تک افراد امت اسلامی و افرادی که در بیداری اسلامی حضور دارند وجود دارد. زمانی که مسلمانان در کشورهای مختلف درک کردند که غرب به دنبال تحقیر امت اسلامی است، بیداری اسلامی آغاز شد. اگر به جنس انقلاب های بیداری اسلامی نیز دقت کنیم می بینیم که جوانان در آن حضور پررنگ دارند و یک پتانسیل اعتراضی در قلب این جوانان مسلمان ایجاد شده است.وی ادامه داد: برخی می گویند "چرا به این حرکت ها بیداری اسلامی گفته می شود؟ اینها حرکت ها و هیاهویی است که آمریکایی ها ایجاد کرده اند تا مهره های سوخته خود را جایگزین کنند." برخی دیگر نیز می گویند این حرکت ها "بیداری انسانی" است، زیرا همه کشورهای دنیا را درگیر کرده است. این حرکت بیداری انسانی نیست، زیرا حرکت های اعتراضی در کشورها بر علیه حاکمان سکولار تندرو ایجاد شده که عمدتا با مسایل دینی و مذهبی مخالف بوده اند. همچنین در همه کشورها، مسلمانان پیشرو این حرکت بوده اند.

غریب رضا گفت: این حرکت ها، آمریکایی هم نیست، زیرا افرادی که در این انقلاب ها حضور دارند شعارهای ضد آمریکایی سر می دهند و به سفارت های آمریکا هجوم می برند.وی تاکید کرد: در حال حاضر آمریکا و دیگر کشورهای غربی قصد سوء استفاده، موج سواری و بهره برداری سیاسی از بیداری اسلامی را دارند و به همین دلیل باید مراقب باشیم.به گزارش خبرنگار ایسنای خوزستان، "رائد علی"، فعال انقلابی از غزه اظهار کرد: امام موسی صدر اعتقاد داشت که مساله فلسطین همیشه باید در قلب امت اسلامی زنده بماند و این نگاه امام موسی صدر با نگاه امام خمینی (ره) در یک نقطه به تلاقی رسید و آن نقطه، قدس بود. وی افزود: شهید مطهری نیز جمله ای دارد که می گوید اگر امروز می خواهید برای من اشک بریزید، باید برای فلسطین اشک بریزید؛ پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آغاز سیر پیروزی های مقاومت در فلسطین و لبنان بود و امروز رژیم صهیونیستی باید به خوبی بداند که امروز دوران عربده کشی به پایان رسیده است.

 این فعال انقلابی از غزه تصریح کرد: بمباران شهرهای مختلف در کشورهای اسلامی مانند فلسطین و لبنان و همچنین ترور دانشمندان ایرانی مصونیتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد نمی کند و زنده باد جمهوری اسلامی ایران که همیشه پشتیبان مقاومت و حرکت های علیه اسرائیل بوده است. همچنین "محمد رجب"، فعال انقلابی از کشور مصر نیز در این همایش گفت: بیداری اسلامی، عبادت آزادگان است و حقیقتی است که انسان از این راه انسانیت خود را به دست می آورد و صاحب اصلی بیداری اسلامی نیز امام حسین (ع) است. وی افزود: امام خمینی (ره) به میدان آمد تا این بیداری اسلامی را احیا و تشدید کند و به همین دلیل گفت که هر چه داریم از امام حسین (ع) است، به همین دلیل نیز پیروز شد و ملت ایران را از ذلت به عزت منتقل کرد.

 این فعال انقلابی مصری تصریح کرد: بیداری اسلامی گاهی به خون نیاز دارد و این خون هایی که ریخته می شود، سوخت انقلاب است. وقتی کوچک بودم به این می اندیشیدم که چگونه خون بر شمشیر پیروز می شود، ولی قیام و انقلاب امام حسین (ع) مفهوم جدیدی را به نمایش گذاشت و نشان داد که خون نیز می تواند بر شمشیر پیروز شود. به گزارش خبرنگار ایسنا، "سلمان التومی"، فعال انقلابی از کشور تونس نیز در این همایش در سخنانی کوتاه گفت: سلام و درود ملت انقلابی تونس که نقطه آغاز بیداری اسلامی بودند، به ملت ایران که ملتی انقلابی و الهام گر بیداری اسلامی هستند؛ انشاالله دست در دست هم و پشت سر رهبر انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای، به سوی قدس پیش می رویم. به گزارش ایسنای خوزستان، در این همایش که در مسجد آیت الله جزایری اهواز برگزار شد، جمعی از دانشجویان دانشگاه های اهواز حضور داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد