سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک هشدار امنیتی

 
جاسوسی تلویزیون‌های هوشمند/هکرها هم شما را تماشا می‌کنند 

خبرگزاری فارس: یک شرکت امنیتی هشدار داده است که هکرها می‌توانند به تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ نفوذ کنند و از خانه‌های مردم جاسوسی کنند.

خبرگزاری فارس: جاسوسی تلویزیون‌های هوشمند/هکرها هم شما را تماشا می‌کنند 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه راشا تودی، یک شرکت امنیتی کشف کرده است؛ درحالیکه شما در حال تماشای تلویزیون هستید هکرها قادرند به تلویزیون هوشمند سامسونگ شما نفوذ کنند و با استفاده از دوربین و میکروفون نصب شده روی تلویزیون، منزل شما و صحبت‌های آن را شنود و کنترل کنند.

براساس این گزارش، شرکت «مالتا» با انتشار ویدئویی که محققان این شرکت تهیه کرده‌اند نشان می‌دهد که چگونه می‌توان به تنظیمات تلویزیون هوشمند سامسونگ از جمله لیست کانال‌ها، یو اس بی ها و ریموت کنترل از راه دور دسترسی یافت.

براساس گزارش متخصصان این شرکت، نقص ایمنی و امنیتی این دستگاه‌ها به هکرها اجازه می‌دهد که به اطلاعات شخصی ذخیره شده برروی تلویزیون دسترسی داشته باشند.

با دسترسی به این تنظیمات، هکرها می‌توانند از دوربین نصب شده بر روی تلویزیون هوشمند و میکروفون روی آن هرچیزی که در مقابل تلویزیون گفته می‌شود و دیده میشود را ببینند و شنود کنند. یعنی بیننده تلویزیون تماشا می‌کند و کسانی هم بیننده را تماشا می‌کنند.

این گزارش افزود: این نقص تنها در یک مدل تلویزیون سامسونگ وجود ندارد و این آسیب پذیری در 11 مدل نسل جدید تلویزیون هوشمند سامسونگ وجود دارد.

تنها نقطه امید این مشکل برای مصرف کنندگان این است که هکرها ابتدا باید شبکه‌ای که تلویزیون برروی آن نصب شده است را هک کند، سپس به آی پی مورد نظر نفوذ کند بنابراین هکرها نمی‌توانند به صورت تصادفی تلویزیون‌ها را هک کنند بلکه باید هدف مشخصی را درنظر بگیرند بعد به آن نفوذ کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد