سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مترو اهواز

 
مدیرعامل قطار شهری اهواز خبر داد 
حفاری تونل مترو به سمت ایستگاه نفت / مترو؛ چشم به راه اعتبار 

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: دستگاه حفار تونل (TBM) پس از اتمام کار خود در ایستگاه چهارشیر به سمت ایستگاه نفت در حرکت است.

خبرگزاری فارس: حفاری تونل مترو به سمت ایستگاه نفت / مترو؛ چشم به راه اعتبار 

عباس هلاکویی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار داشت: این دستگاه حفار تونل که «کارون» نام دارد، کار خود را از 10 روز پیش آغاز کرد و از سمت چهارشیر به سمت ایستگاه نفت در حرکت است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه تاکنون بیش از 65 متر حفاری کرده است، افزود: پیش بینی می‌شود تا حدود 40 روز آینده دستگاه به ایستگاه نفت برسد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز با بیان اینکه دستگاه به طور متوسط پس از گذشت هر دو ماه به ایستگاه بعد می‌رسد، گفت: پیش بینی می‌شود TBM کارون، خرداد یا تیرماه سال آینده به ایستگاه مصلی برسد و مرحله خط یک قطار شهری اتمام و راه‌اندازی شود.

هلاکویی خاطرنشان کرد: TMB دیگر موسوم به «کرخه» نیز موازی با TBM «کارون» و با فاصله زمانی یک ماه پس از آن در حرکت است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مسیر TMB «کرخه» در ایستگاه چهارشیر گفت: به دلیل فرسوده بودن خط لوله آب این منطقه تا بیمارستان ابوذر، مجبور به توقف کار شدیم اما اکنون مشکلات برطرف شده و این دستگاه نیز کار خود را در ایستگاه چهارشیر آغاز کرده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز با اشاره به حفاری 30 متر در روز توسط دو دستگاه TBM موجود در اهواز، تصریح کرد: از حرکت TBM راضی هستیم و سرعت مطلوب (15 متر در روز به ازای هر دستگاه) دارند.

به گفته هلاکویی، از مسیر میدان فرودگاه تا ایستگاه چهارشیر هیچ فرورفتگی در محل ایستگاه‌ها و اطراف آن مشاهده نشده است.

*مترو اهواز منتظر اعتبار 91

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز همچنین با اشاره به ابلاغ نشدن اعتبارات 91، گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در بودجه 91، مبلغ 99 میلیارد و 400 میلیون تومان برای پروژه قطار شهری اهواز در نظر گرفته شده بود اما از این مبلغ تاکنون حتی یک ریال به این سازمان ابلاغ نشده است.

هلاکویی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون اعتباری به طرح‌های ملی ‌کشور ابلاغ نشده است و پروژه قطار شهری اهواز از این موضوع مستثنا نیست.

وی اضافه کرد: با گذشت 9 ماه از سال91، هنوز اعتباری دریافت نکرده‌ایم و هر چه اعتبارات دیر‌تر ابلاغ شود، زمان اتمام کار و به بهره‌برداری رسیدن پروژه نیز به‌‌ همان میزان به تأخیر می‌افتد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز بیان کرد: تخصیص اعتبارات قطار شهری باید 100درصد باشد این در حالی است که تا کنون اعتباری بیش از 60 الی 70 درصد دریافت نکردیم.

*مرخصی اجباری

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس از جمع‌آوری حصار سه ایستگاه «شهید بقایی»، «میدان ساعت» و «پردیس» خبر داد و گفت: به دلیل ابلاغ نشدن اعتبارات سال 91، کار این سه ایستگاه پیش از آغاز، متوقف و حصار آن‌ها جمع آوری شد.

هلاکویی گفت: در سال‌جاری پس از گذشت 9 ماه از سال هنوز یک ریال اعتبار پروژه مترو اهواز ابلاغ نشده است و نمی‌توان همه ایستگاه‌ها و جبهه‌ها را همانند سال گذشته فعال نگه داشت.

به گفته هلاکویی، در ایستگاه میدان کودک پردیس و بقایی هیچ کار حفاری انجام نشد و تنها ایستگاه را برای حفاری آماده کردند؛ چنانچه سال آینده اعتباری ابلاغ شد این ایستگاه‌ها دوباره فعال و حفاری آن‌ها آغاز می‌شود.

وی افزود: خاک‌برداری ایستگاه میدان ساعت نیز انجام شد، اما به علت نبود اعتبارات مجبور به توقف کار شدیم و نیرو‌ها را از اول مهرماه به مرخصی اجباری به مدت یک ماه فرستادیم و پس از اتمام مرخصی هم با آن‌ها تسویه حساب شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرداری در حال ترمیم ایستگاه‌هایی است که به دلیل حصار کشی تخریب شده بودند.

*ایستگاه‌های نزدیک به آماده

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز در عین حال با توضیح شرایط پروژه با وجود نبود اعتبارات، گفت: ‌ وضعیت پروژه به گونه‌ای است که نمی‌توان کار را در هیچ زمانی تعطیل کرد، در شرایط کنونی دستگاه‌های TBM در زیرزمین در حال کارند و متوقف نشده‌اند.

هلاکویی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های مترو اهواز ایستگاه نادری شرقی است که ساخت این ایستگاه به پایان رسیده و اکنون کار نصب لوله‌های آب و فاضلاب و برق آن در زیر زمین در حال انجام است و پس از آن نیز پیاده‌رو سازی و آسفالت ایستگاه انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین در ایستگاه نادری غربی روبه‌روی مجتمع کارون، کار در روی زمین به اتمام رسیده و اکنون عملیات در زیر زمین در حال انجام است.

هلاکویی خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های میدان فرودگاه و زیتون نیز از ایستگاه‌های اصلی مترو اهواز هستند که اقدامات اساسی احداث در آن‌ها به پایان رسیده و کار ایجاد دسترسی به این ایستگاه‌‌ها در حال انجام است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد