سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار میراث و موزه های استان

25 نوع خوراکی در خوزستان غیرقابل مصرف اعلام شد
اهواز - خبرگزاری مهر: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز 25 نوع محصول خوراکی و مصرفی در استان خوزستان را غیر جاز و غیر قابل مصرف اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر بهزاد شریف مخمل زاده گفت: در بازرسی های انجام شده، 25 نوع  محصول خوراکی و مصرفی غیرمجاز شناسایی شد که با اعلام این محصولات از مردم درخواست می شود از مصرف آنها خودداری کنند.

وی این محصولات را شامل برش طالبی خشک شده با نشان تجاری سیلبریت (celebrate)، آب آلبالو تقلبی و غیر مجاز با نشان تجاری ترش ایچ، ماست چکیده موسیر دار با نشان جعلی و پروانه ساخت 458523، فلفل قرمز با نشان تجاری جعلی سونیای آوای مهر، گلاب و عرقیات گیاهی سنتی آل یاسین و یاسین با نشان تجاری آل یاسین و یاسین فاقد پروانه ساخت، آلوچه و زغال اخته محصول صنایع غذایی گل ها بانشان تجاری جعلی دماوند، گلاب و عرقیات با نشان تجاری جعلی طوبی، نان قندی با نشان تجاری یاسمن، پشمک و نوقا با نشان تجاری سیف اصل، گز با نشان تجاری گز صوفیان، بستنی میوه ای و یخی با نشان تجاری ممتاز، آب زرشک با نشان تجاری ترش سان، سالاد فصل با نشان تجاری گنج، آلوچه، لواشک میوه ای و خیارشور با نشان تجاری جعلی شایان، گلاب با نشان تجاری جعلی امیریان عنوان کرد.
 
مخمل زاداه ادامه داد: همچنین بکینگ پودر با نشان تجاری سهیل، آبلیمو با نشان تجاری سپهران، کلوچه سنتی و نمک خوراکی با نشانهای تجاری جعلی شمیم، کویر سمنان، سیف گرمسار و تهران، چیکا با نشان تجاری چیکا، نمک تصفیه یدار با نشانهای تجاری جعلی دانیال، زرین، دانه ریز و هیرمند، نمک سمنان نغمه با نشان تجاری شور آفرین، کنسرو تن ماهی با نشان تجاری جعلی ریزحاوا(Rizhava) نیز در غیرمجاز و غیرقابل مصرف تشخیص داده شده اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه مصرف این محصولات سلامتی را به خطر می اندازد و عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد، گفت: این محصولات به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی و یا جعل پروانه های بهداشتی و همچنین آلودگی های میکروبی و شیمیایی غیرقابل مصرف بوده و فعالیت شرکتهای تولیدکننده آنها غیرقانونی است.

وی با اشاره به اینکه این محصولات مورد تائید وزارت بهداشت نیست، از تمام شهروندان درخواست کرد برای حفظ سلامتی خود از خرید و مصرف این گونه اقلام و محصولات خوراکی و مصرفی غیرمجاز خودداری کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی بهبهان خبر داد
انتقال موزه بهبهان به خانه محسنی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان گفت: موزه این شهر به خانه تاریخی محسنی منتقل می‌شود.

خبرگزاری فارس: انتقال موزه بهبهان به خانه محسنی 

علی کارگرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار داشت: موزه بهبهان چندین سال در فرهنگسرای بهبهانیان این شهرستان دایر بود تا اینکه به دلیل اختلافاتی میان اداره میراث فرهنگی و مدیران این فرهنگسرا، درب‌های موزه بسته شد.

وی افزود: پس از این اتفاق مسئولان میراث فرهنگی به دنبال ایجاد فضایی برای انتقال موزه بودند تا اینکه خانه محسنی برای این امر مناسب دیده شده و به‌زودی این انتقال انجام می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی خانه محسنی را از سال 1385 خریداری کرده و آن را به شماره 14702 در آثار ملی نیز ثبت کرده است.

وی ادامه داد: این خانه که قدمت آن به دوره پهلوی اول بر‌می‌گردد، دارای اتاق، سالن و زیرزمین بوده و به نام مالک آن، محسنی نامیده شده و در بافت قدیمی بهبهان در خیابان شهید گرایمی این شهر واقع شده است.

کارگرزاده عنوان کرد: پس از تملک این خانه، با توافق میان میراث فرهنگی و اداره امور کتابخانه‌ها، این ملک به مدت سه سال در اختیار کتابخانه‌های بهبهان قرار گرفته و به عنوان یک کتابخانه از آن استفاده می‌شد.

وی با بیان اینکه با تصمیمات گرفته شده، این خانه جهت ایجاد موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی در حال تجهیز و آماده‌سازی است، خاطرنشان کرد: تمایل داریم کار آماده‌سازی این بنا با کیفیت بالایی انجام شود تا هر بازدیدکننده پس از مراجعه به این موزه، برای آن مبلغ و تبلیغ‌کننده باشد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان در پایان در خصوص زمان انتقال موزه به خانه محسنی گفت: خانه مرمت شد اما آب‌های زیرزمینی باعث ایجاد رطوبت در آن شده و دیوار آن فروریخته است که در حال مرمت و بازسازی آن هستیم، همچنین امنیت آن به عنوان موزه نیز باید برقرار و تأمین شود و از همین رو عملیات انتقال بستگی به زمان پایان تجهیزسازی، مرمت و برقراری امنیت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد