سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار حوادث

در محور آبادان ـ ماهشهر؛
واژگونی پژو 405 یک کشته و سه زخمی بر جا گذاشت
اجتماعی 14:49:17 1391/09/23

919-23514-5 کد خبر

رییس پلیس راه خوزستان گفت: خواب‌آلودگی راننده و واژگونی پژو 405 در محور آبادان ـ ماهشهر، یک کشته و سه زخمی بر جای گذاشت.

سرهنگ قاسم‌ قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ـ‌منطقه خوزستان ـ اظهار کرد: این حادثه رانندگی ساعت 12:45 روز گذشته(چهارشنبه) در پنج کیلومتری بندر امام(ره) در حالی رخ داد که مسیر مستقیم و بوده و لاین رفت و برگشت جداسازی شده است. هر چند این حادثه در نقطه پر حادثه محور آبادان ـ ماهشهر رخ نداده ولی این مسیر نیز فاقد محرک‌های بصری است.

وی ادامه داد: در این حادثه، خودرو به دلیل خواب‌آلودگی راننده از جاده خارج و واژگون شد. چون خودرو پیش از خروج از جاده اثر انعکاسی از خود به جای نگذاشته است و از آنجایی که مسیر لغزنده نبوده و مانعی در جاده وجود نداشت، واژگونی خودروی 405 به دلیل خواب آلودگی راننده بوده است. رییس پلیس راه خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که خستگی و خواب‌آلودگی از جمله علل شایع‌ تصادفات جاده‌ای است، به رانندگان توصیه می‌شود قبل از حرکت حتما استراحت کافی داشته باشند.قدرتی ادامه داد: همچنین با توجه به این‌که بیشتر جاده‌های خوزستان مستقیم، مسطح، یک‌نواخت و فاقد محرک‌های بصری لازم است، طبیعتا موجب خواب‌‌آلودگی راننده شده و اگر راننده‌ای پیش از حرکت از استراحت کافی برخوردار نباشد، به طور بالقوه امکان حادثه فراهم می‌‌شود.وی افزود: اگر رانندگی شما در جاده بیشتر از 2 ساعت طول می‌کشد، حتماً هر دو ساعت بین 15 تا 20 دقیقه در محل پارک ایمن توقف و کمی استراحت کنید.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: همچنین از مصرف داروهای خواب‌آور قبل از رانندگی جدا پرهیز شود و رانندگان پیش از رانندگی به هیچ وجه غذاهای چرب و خمیری مانند دوغ و ماست که موجب خواب‌لودگی می‌شود، مصرف نکنید. وی تصریح کرد: ساعت‌های یک ظهر تا 4 بعدازظهر و یک شب تا 6 صبح به اصطلاح ساعت‌های خواب نامیده می‌شود و بدن در این ساعات از نظر بیولوژیکی برای خواب آماده می‌شود و اگر راننده‌ای از الگوهای ایمن پیروی نکند، دچار خواب آلودگی و در نهایت وقوع حوادث ناگوار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد