سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از ایذه

 
علیرغم پیش بینی‌ و هشدارهای هواشناسی خوزستان؛
بارش شدید باران و تگرگ امروز وضعیت شهر ایذه در شمال خوزستان را به حالت بحران درآورد. شدت بارش ها باعث قطع برق، شبکه های ارتباطی مخابراتی و قطع مسیر ایذه – دهدز(اصفهان) و بعضی روستاهای این شهرستان شده است. از گوشه و کنار اخباری هم به گوش می رسد که بر اثر این اتفاقات متاسفانه 2 نفر از شهروندان ایذه ای هم جان خود را از دست داده اند.
خوزنیوز: بارش  شدید باران و تگرگ امروز وضعیت شهر ایذه در شمال خوزستان را به حالت بحران درآورد.

به گزارش خوزنیوز، شدت بارش ها  باعث قطع برق، شبکه های ارتباطی مخابراتی و قطع مسیر ایذه – دهدز(اصفهان) و بعضی روستاهای این شهرستان شده است. از گوشه و کنار اخباری هم به گوش می رسد که بر اثر این اتفاقات متاسفانه 2 نفر از شهروندان ایذه ای هم جان خود را از دست داده اند.

عکس تزیینی است

تلاش ما برای برقراری با مسئولین شهری ایذه به دلیل قطع شبکه های مخابراتی ناکام ماند، اما خبرنگار ما در تماسی با حجت الله درویش پور، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی از وضعیت این شهرستان جویا شد.

حجت الله درویش پور نماینده مردم ایذه و باغملکدرویش پور اظهار داشت: از عصر تاکنون که با شهرستان تماس داشتم چون تلفن ها مختل بود نتوانستم اطلاعات دقیقی بدست بیاورم ولی مطلع شدم که بارش باران شدید بوده و خیابان ها و حتی بعضی از منازل شهروندان دچار آبگرفتی شده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک بیان داشت: همچنین جاده های ارتباطی بعضی از روستاهای شهرستان ایذه هم قطع شده است و آنطور که شنیده ام و نمی دانم که چقدر صحت دارم این است که تاکنون 2 نفر از همشهریان  متاسفانه جان باخته اند که اوضاع خوبی نیست.

وی با انتقاد از مسئولان شهری افزود: متاسفانه در مورد مسایل شهری و پیشگیری از این نوع حوادث کاری انجام نشده است. جوی های دفع آبهای سطحی درست لایروبی نشده اند و مسیر دفع آبهای سطحی هم درست هدایت نشده است و این در حالی است که پیش از این نیز حوادث مشابهی رخ داده است که طبعا می باید باعث عبرت آموزی می شد.

درویش پور ادامه داد: از طرفی کارها و ساخت و سازهایی که در دره های اطراف شهر شده است اصولی نبوده است و بعضا سوء استفاده هایی صورت گرفته است که متاسفانه این وضعیت را بوجود آورده است.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان بیان داشت: واقعیت این است که تدابیر لازم اندیشیده نشده است، در حالی که این حوادث کاملا قابل پیش بینی و پیشگیری هستند منتهی یا کاری انجام نشده است و یا ضعیف بوده است. بارها در طول این چند روز از طریق هواشناسی، رسانه ها و مدیریت استان این حوادث پیش بینی و گوشزد شده است اما باید این سئوال را از مسئولین شهرستان پرسید که شما چه اقدامی انجام دادید؟

وی در ارتباط به عدم حضور خود در حوزه انتخابیه اظهار داشت: من پیگیر هستم، با شهرستان تماس دارم، از طریق وزارت کشور و استانداری خوزستان هم در حال پیگیری مسائل هستم و هر موقع نیاز شد به صورت ضرب الاجلی به منطقه می روم.

نماینده در پایان بیان داشت: انشاء الله بررسی کامل را انجام می دهیم و اظهار نظرهایی در مورد مقصران اصلی بعدا انجام خواهیم داد.

لازم به ذکر است عصر امروز نیز فرماندار ایذه اظهار داشت: : امروز به دلیل حجم زیاد بارش باران و همچنین سرازیر شدن آب از کوه‌ها، در شهر ایذه سیلاب جاری شد و اکنون با آبگرفتگی وسیع در معابر شهر مواجه‌ایم.

 وی با بیان اینکه وضعیت در ایذه بحرانی است، افزود: امروز به دلیل جاری شدن سیل در شهر، همه مدارس ایذه تعطیل شد و ناچار شدیم دانش‌آموزان را با لودر از مدرسه خارج کنیم. بسیاری از خانه‌های مسکونی نیز دچار آبگرفتگی شده و مردم از خانه‌های خود خارج شده‌اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد