سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار بهداشت و درمان استان

تقلبی بودن داروهای پنی سیلین شایعه است

اهواز-معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تقلبی بودن داروهای پنی سیلین که این روزها از در برخی محافل مطرح می شود از پایه و اساس صحت ندارد و شایعه ای بیش نیست. 

دکتر ˈبهزاد شریف مخمل زادهˈ سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بی اساس خواندن شایعه تقلبی بودن داروهای پنی سیلین موجود در کشور اظهارداشت: ما تاکنون گزارشی در این باره نداشتیم.

وی افزود: اغلب، آنتی بیوتیک ها از داروخانه های سراسر کشور توسط بیمار تهیه می شوند و داروخانه ها هم فقط از شرکت های پخش دارو و مجاری قانونی این آنتی بیوتیک ها را تهیه می کنند.

مخمل زاده با بیان اینکه تفاوتی ندارد که دارو از کدام کشور وارد شده باشد تصریح کرد: داروهایی که وارد کشور می شوند قبل از ورود در قرنطینه نگهداری می شوند تا آزمایشاتی برای تشخیص صحت و سلامت آن ها انجام شود و بعد آن ها برای پخش در سراسر کشور در اختیار شرکت های پخش دارو قرار می گیرند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بسیاری از داروها ممکن است در کشورهای دیگر عارضه هایی نداشته باشد اما در کشور ما عارضه داشته باشد که این امری طبیعی است و اگر این موارد اتفاق بیفتد ما آن را ثبت می کنیم اما تاکنون گزارشی مبنی بر تقلبی بودن و یا عارضه هایی در اثر استفاده از این قبیل آنتی بیوتیک نداشتیم.

وی گفت: لازم به ذکر است در مدت اخیر در بین بیماران شایع شده بود که چند بیمار به علت استفاده از پنی سیلین به کما رفته اند که این امر باعث شده بود بسیاری از بیماران در استفاده از این دارو دچار تردید شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد