سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار حقوقی - قضایی

تشکیل بانک اطلاعاتی برای محکومان به ارتکاب سرقت
اهواز - خبرگزاری مهر: دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: بانک اطلاعاتی ویژه ای برای ثبت و ضبط اسامی و اطلاعات مربوط به محکومان به ارتکاب سرقت در اهواز تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد افشارنیا اظهار کرد: خوزستان تنها استانی نیست که درگیر جرم سرقت است و اگر شاخص جمعیت را در آمار سرقت دخالت دهیم، در رتبه 22 قرار می گیریم. با این حال به دلیل حساسیتهایی که این جرم در جامعه ایجاد می کند، به عنوان دغدغه اول استان در بحث پیشگیری از وقوع جرایم، انتخاب شده است.

افشارنیا عنوان کرد: پائین بودن سرانه درآمد مردم ایران در مقایسه با سایر کشورها، یکی از دلایل افزایش وقوع سرقت در ایران است.
 
وی با بیان اینکه مطابق آمار موجود 70 درصد جرایم ریشه در مسئله مواد مخدر دارند، ادامه داد: این آمار، اهمیت و ضرورت راه اندازی اردوگاه معتادان به مواد مخدر را چند برابر می کند.
 
افشارنیا گفت: اقدامات اولیه این اردوگاه فراهم شده است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی آن در استان باشیم.
 
دادستان عمومی و انقلاب اهواز افزود: طرحهای مشترک دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در سرکشی از بازارچه های روز و شناسایی فروشندگان اموال مسروقه، اعمال سخت گیری های شدید برای اعطای مرخصی به زندانیان جرایم مرتبط با سرقت، بازرسی از مراجع انتظامی و نظارت بر اجرای دستورات قضایی توسط آنان؛ از جمله اقدامات صورت گرفته در خصوص کنترل جرم سرقت است.
 
وی از تشکیل بانک اطلاعاتی برای محکومان به ارتکاب سرقت در استان خوزستان خبر داد و تصریح کرد: یک نسخه از احکام صادره در اختیار نیروی انتظامی قرار می گیرد تا بانک مشابه ای را برای شناسایی سارقان سابقه دار در اختیار داشته باشند.
 
افشارنیا خواستار افزایش حضور پلیس در سطح شهر و تقویت یگان جلب نیروی انتظامی شد و اظهار کرد: حضور پلیس در سطح شهر موجب دلگرمی شهروندان می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد