سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از بهبهان

به دلیل عدم همکاری بانک ملی
دومین واحد بزرگ تولیدکننده لبنیات خوزستان در بهبهان تعطیل شد 

خبرگزاری فارس: شرکت تولید محصولات لبنی «توراند» بهبهان که به عنوان دومین واحد بزرگ تولیدکننده لبنیات خوزستان در بهبهان فعالیت‌ می‌کرد، امروز و در پی مخالفت بانک ملی با اجرای مصوبه ستاد تسهیل این استان تعطیل شد.

خبرگزاری فارس: دومین واحد بزرگ تولیدکننده لبنیات خوزستان در بهبهان تعطیل شد 

عضو هیئت مدیره شرکت توراند بهبهان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بهبهان با اعلام این خبر اظهار کرد: ستاد تسهیل خوزستان روز 15 آذر ماه جاری به ریاست سید جعفر حجازی، استاندار و رئیس این ستاد با حضور مسئولان استانی، معاون اعتبارات بانک ملی خوزستان و نمایندگان صنایع استان تشکیل جلسه داده و در قبال پرداخت پنج درصد دیون معوق، تقسیط بدهی معوق این واحد صنعتی را مصوب کرد.

جمشید سعیدی افزود: اما درست یک روز پس از این تاریخ، سیاوش توحیدی، رئیس بانک ملی استان خوزستان اعلام کرد که مصوبه غیر کارشناسی بوده و حاضر به اجرای آن نیست و شرکت توراند به جای پنج درصد باید 50 درصد بدهی معوق خود را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: شرکت آفرین عصاره طبیعت(تولیدکننده فرآورده‌های لبنی توراند) که دو سال پیش به همت جمعی از جوانان کارآفرین دانشگاهی آغاز به کار کرد، با ایجاد بیش از 60 فرصت شغلی مستقیم و یک‌صد فرصت شغلی غیر‌مستقیم مهمترین واحد صنعتی فعال در شهرستان بهبهان در زمینه تولید صنایع غذایی به حساب آمده و توقف تولید آن زندگی صدها خانوار را با بحران مواجه می‌کند.

عضو هیئت مدیره شرکت توراند ادامه داد: لازم به یادآوری است که طی یک سال گذشته بسیاری از کارخانجات فرآورده‌های لبنی کشور به دلیل افزایش قیمت شیر خام، افزایش هزینه‌های حامل‌های انرژی و نیز عدم تخصیص یارانه بخش تولید، با بحران روبه رو شده و برخی نیز از کار ایستاده‌اند.

وی اذعان داشت: این‌بار نیز شاهد آن هستیم که با خودداری بانک ملی از یاری‌رسانی به این واحد صنعتی فعال و با عدم اجرای مصوبه ستاد تسهیل استان و شخص استاندار توسط این بانک، چرخه تولید و اشتغال صنعت‌گران بهبهانی از حرکت می‌ایستد.

سعیدی خاطرنشان کرد: قابل توجه اینکه پیگیری‌های فرماندار و نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه‌ریزی استانداری خوزستان نیز جهت متقاعد ساختن بانک ملی مبنی بر اعطای استمهال به شرکت مذکور تاکنون راه به جایی نبرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد