سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از بهبهان

کدام واقعیت می گوید: اعضای شورای شهر یا شهردار بهبهان

فرماندار:استیضاح غیرقانونی است/مودت:استیضاح قانونی است

باذلی محبوب: استیضاح از نظر مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان غیرقانونی است و ما نیز این نامه را به استاندار ارسال می‌کنیم تا وی نظر خود را در این باره بیان کند/مودت:شهردار در سخنانی ناحق از عدم اجازه شورا برای عزیمت وی به تهران برای جذب اعتبارات گفته است
شهردار بهبهان با انتقاد از ارسال نامه عزل وی در بحرانی‌ترین روز این شهر به واسطه آبگرفتگی شدید در مناطق گفت: یکی از سدهای آبخیزداری به علت حجم آب جمع شده در پشت آن شکسته شده است.

علیرضا بهادری  اظهار کرد: میزان بارندگی در شب گذشته و امروز در نوع خود بی سابقه بوده و برخی از نقاط شهر را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: مناطق شیخ معصومی، پشت ساختمان کار و دانش، تامین اجتماعی، میدان شیراز و پارک بعثت از جمله نقاطی هستند که بیشترین مشکلات را داشته‌اند.

شهردار بهبهان خاطرنشان کرد: یکی از سدهای آبخیزداری در بیابان‌های بالادست بهبهان به علت حجم آب جمع شده در پشت آن شکسته شده و آب بسیاری به صورت رودخانه وارد شهر شد که برای اولین بار منطقه شیخ معصومی را دچار آبگرفتگی شدید کرده است.

وی ادامه داد: میزان این آبگرفتگی به حدی است که آب در برخی از منازل مردم به یک متر رسیده است و ما در حال تلاش برای حل این مشکل جدی هستیم.

بهادری تصریح کرد: به منظور حل این مشکل از ساعات اولیه حادثه یک دستگاه لودر را به منطقه اعزام و سیل‌بند را بستیم تا از میزان آب جاری شده به شهر بکاهیم.

وی با بیان اینکه ساعاتی پس از نیمه شب امکان بارندگی بیشتری وجود دارد، گفت: چون این بارندگی و آبگرفتگی در شب اتفاق افتاده است، میزان خطر آن افزایش یافته است و تلاش می‌کنیم با وجود اینکه خسارت مالی فراوانی به مردم و شهر وارد شده، تلفات جانی نداشته باشیم.

شهردار بهبهان در ادامه بیان کرد: آبخیزداری باید در بالادست سیل‌بندهایی را به منظور کنترل آب‌های ناشی از بارندگی ایجاد کند و این برعهده ما نیز نیست هرچند در سال گذشته شهرداری دو سیل‌بند در این مناطق ایجاد کرده است ولی کافی نیست.

وی در خصوص آبگرفتگی‌های سطح شهر نیز گفت: میزان بارندگی و ‌آب‌های سطح شهر به حدی است که کارگذاشتن پمپ‌های مکنده آب جوابگو نیست اما مشکل خاصی نیز پیش نیامده و اگر 15 دقیقه بارندگی کم و یا قطع شود، این آبگرفتگی‌ها خود به ‌خود با سیستم کانال‌های شهری برطرف می‌شوند.

بهادری در پایان با انتقاد شدید از عملکرد شورای شهر بهبهان در این موقعیت اظهار کرد: شورای شهر ما ساعت هشت صبح امروز نامه عزل من را نوشته و به فرمانداری ارسال کرده است و در حالی که خانه‌های مردم را آب گرفته بود، ما در مسئله استیضاح بوده‌ایم که این خود عامل مهمی در از دست دادن وقت بود.


رئیس شورای شهر بهبهان در پاسخ به اظهارات شهردار:

 

نامه عزل شهردار بهبهان از قبل آماده بود / شهردار فرافکنی نکند

رئیس شورای شهر بهبهان در موضع‌گیری سریع نسبت به اظهارات شهردار  گفت: نامه عزل شهردار قبل از عاشورا آماده شده بود اما به احترام این ایام ارسال نشد و به امروز موکول شد و ربطی به بارندگی امروز ندارد.

کوروش مودت در خصوص سخنان علیرضا بهادری شهردار این شهر مبنی بر ارسال نامه عزل وی در صبح امروز در حالی که شهر دچار آبگرفتگی شدید شده است، اظهار کرد: این نامه از قبل از تاسوعا و عاشورا آماده بود اما شورای اسلامی شهر به احترام دهه محرم و این روزهای معنوی از ارسال این نامه به فرمانداری صرف‌نظر کرده و آن را به امروز موکول کرد.

وی با بیان اینکه شهردار بهبهان فرافکنی می‌کند، افزود: موضوع بارندگی و احتمال آبگرفتگی از قبل به شهرداری اطلاع داده می‌شود و تیمی در این دستگاه امور مهار مشکلات و رفع آبگرفتگی‌ها را بر عهده دارد و این نامه ربطی به این موضوع ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بهبهان با بیان اینکه همه اعضای این شورا نیز از آغاز آبگرفتگی‌ها به نقاط مختلف شهر سرکشی کرده‌اند، گفت: هر مسئولی تا آخرین لحظه باید به کار و وظیفه خود عمل کرده و از کوچک‌ترین تلاشی نیز دریغ نکند.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی امروز بهبهان بسیار زیاد بوده است، تصریح کرد: دستگاه‌های شهرداری برای حل مشکلات این چنینی نیز تکمیل نبوده و همه مسئولان در تلاش بودند تا کمبود تجهیزات برای رفع آبگرفتگی‌ها و مشکلات شهر برطرف شود.

مودت در خصوص سخنان شهردار بهبهان در شورای اداری این شهرستان نیز بیان کرد: شهردار در سخنانی ناحق از عدم اجازه شورا برای عزیمت وی به تهران برای جذب اعتبارات گفته است در صورتی که به هیچ وجه چنین سخنی صحیح نبوده و هرگاه وی قصد رفتن به این شهر را داشته حداقل یکی از اعضای شورای شهر نیز با وی همراه بوده‌ است.

وی در پایان با بیان اینکه در فرصتی مناسب به تمام سخنان بهادری پاسخ خواهد داد، خاطرنشان کرد: ما به شهردار بهبهان فرصتی 17 روزه دادیم و وی می‌توانست در این فرصت با جذب اعتبار و تلاش برای تکمیل پروژه‌ها، رضایت شورا که در حقیقت رضایت مردم بهبهان است را جلب کند، اما این کار را نکرد.

 

فرماندار بهبهان در واکنش به اظهارات شهردار:

 

سدهای آبخیزداری بهبهان سالم هستند/ استیضاح شهردار غیرقانونی است

فرماندار بهبهان در واکنش به اظهارات شهردار گفت: سدهای آبخیزداری بهبهان در بالادست منطقه شیخ معصومی کاملاً سالم هستند و معضل پیش آمده ناشی از به‌وجود آمدن مشکلی در یکی از سدهای کوچک ساخت شهرداری بود.

فرهاد باذلی‌محبوب  در خصوص آبگرفتگی شدید منطقه شیخ معصومی این شهر اظهار داشت: در منطقه بالادست شیخ معصومی سه سد آبخیزداری وجود دارد که در حال حاضر نیز هر سه سالم هستند و مشکلی ندارند اما سال گذشته شهرداری برای مهار آب‌های سرریز شده از این سدها اقدام به ایجاد 2 سد کوچک خاکی کرد که در بارندگی روز گذشته یکی از آنها دچار مشکل شد.

وی افزود: این موضوع باعث ورود آب به منطقه شیخ معصومی شد و تعدادی از منازل را نیز دچار آبگرفتگی کرد.

فرماندار بهبهان تصریح کرد: بلافاصله پس از این اتفاق با کمک همه دستگاه‌ها و حتی مردم مشکل ایجاد شده در آن منطقه و سد بالا دست به بهترین صورت مدیریت شد.

وی از بارش 73 میلیمتر باران طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: کل بارندگی سال گذشته بهبهان 256 میلیمتر بوده اما در فصل پاییز امسال حدود 193 میلیمتر باران باریده‌است.

باذلی‌محبوب خاطرنشان کرد: با آغاز بارندگی، ستاد بحران کاملاً آماده شده و به هر دستگاهی مأموریت‌های لازم داده شد و توانستیم به خوبی آب‌ها را مهار کنیم.

وی در خصوص ارسال نامه برکناری علیرضا بهادری شهردار بهبهان توسط شورای اسلامی این شهر به فرمانداری نیز گفت: این استیضاح از نظر مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان غیرقانونی است و ما نیز این نامه را به استاندار ارسال می‌کنیم تا وی نظر خود را در این باره بیان کند.

فرماندار بهبهان در پایان خاطرنشان کرد: بنابر ماده 73 شوراها، مسیر استیضاح قانونی طی نشده است و به همین دلیل استیضاح و تعیین سرپرست جدید مورد قبول قانون نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد