سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

ادعای جدید رسانه‌های غربی:

 در حالی که در هفته‌های اخیر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیر کل آن، خود به تنهایی جریان مهمی را علیه برنامه هسته‌ای ایران شکل داده و به فضاسازی در این راستا مشغولند، رسانه‌های غربی نیز هر روز بعد جدیدی به این سناریو می‌افزایند؛ جدید‌ترین پرده از این سناریو، طرح ادعای وجود یک مجموعه تأسیسات مخفی هسته‌ای در کرمان است.

به گزارش «تابناک»، در ادامه ادعاهای رسانه‌های غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران، سایت شبکه خبری «WND» مدعی شده، ایران مجموعه تأسیسات هسته‌ای مخفی در استان کرمان دارد.

در این مطلب که نویسنده آن رضا خلیلی، جاسوس سابق سیا در ایران معرفی شده، آمده است: ایران در چندین مکان مخفی، مشغول انجام فعالیت‌هایی با هدف ساخت بمب هسته‌ای است.

خلیلی مدعی است، اطلاعاتی که یک منبع از ایران در اختیار وی گذاشته، حاکی از آن است که یکی از این مراکز در حومه شهر «شاهرخ آباد» در استان کرمان قرار دارد.

این منبع با اشاره به اینکه کرمان دارای منابع سنگ اورانیومی است که از نظر کیفیت با معادن «گچین» در نزدیکی بندرعباس برابری می‌کند، ساخت یک مرکز هسته‌ای در این منطقه را توجیه شدنی می‌داند.

در این مطلب همچنین ادعا شده که نام رمز این مرکز، «فاتح ۱» است؛ البته نام رسمی آن، «مرکز آموزشی شهید باهنر» است؛ مرکزی که دیواری با ارتفاع شش فوت آن را در بر گرفته و بر فراز آن، موانع آهنی و سیم خاردار است.

بر پایه ادعای این منبع، سنگ اورانیوم در این مرکز به «کیک زرد» و سپس به هگزافلوراید اورانیوم تبدیل می‌شود که برای تولید اورانیوم غنی شده، به سانتریفیوژ‌ها تزریق می‌شود.

وی می‌افزاید: هنوز مشخص نیست که تبدیل کیک زرد به هگزافلوراید اورانیوم در خود این مرکز انجام می‌شود، یا در تأسیسات هسته‌ای اصفهان؛ اما فعالیت‌های انجام گرفته در این مرکز، به وجود تأسیساتی زیرزمینی در آن دلالت دارد که به منظور در امان ماندن از تصاویر ماهواره‌ای، با ظاهری خاصی پوشانده شده است. این سایت در ادامه، ادعاهایی را نیز درباره جزییات حفاظت از این تأسیسات و مقامات مسئول در آن مطرح کرده است.
اما به هر حال، ادعاهای این سایت را نیز باید هم راستا با موج رسانه‌ای جدیدی دانست که در روزهای اخیر، با شدت کم سابقه‌ای علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران به راه افتاده است.
بنا بر این گزارش، در آخرین مورد از این دست، دو روز پیش، «آسوشیتدپرس» مدعی به دست آوردن اطلاعاتی شد، مبنی بر اینکه ایران روی ساخت بمبی هسته‌ای با قدرت سه برابر بیش از بمب منفجر شده در هیروشیما کار می‌کند. در‌‌ همان زمان، خبرگزاری «رویترز» نیز مدعی شد، میزان اورانیوم ۲۰ درصد غنی شده ایران افزایش داشته و به سطحی «نگران کننده» رسیده است.
گفتنی است، اصولاً همواره با نزدیک شدن به زمان مذاکرات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و یا گروه ۱+۵، فضاسازی رسانه‌ای علیه ایران دوبرابر شده است. با توجه به برنامه آژانس برای ادامه گفت‌و‌گو‌ها با ایران و نیز ابراز تمایل ۱+۵ برای مذاکره در نخستین فرصت ممکن، شکل‌گیری یک موج جدید رسانه‌ای چندان نیز غیرمنتظره نیست! اما آنچه این بار با دفعات گذشته متفاوت است، شدت این فضاسازی‌هاست که به طور کم سابقه‌ای افزایش یافته است. بی‌گمان با توجه به حضور بازرسان آژانس در ایران و نیز تصاویر ماهواره‌ای که برای نمونه در موضوع «پارچین»، کوچک‌ترین فعالیت‌ها را رصد می‌کند، انجام فعالیت‌های هسته‌ای در مرکزی با این گستره و عمق در نزدیکی کرمان، نباید تاکنون از چشم ناظران جهانی دور می‌ماند تا اینکه اکنون یک جاسوس «سیا»، آن هم در یک شبکه نه چندان دسته اول، بخواهد آن را افشای کند! 
 
 

العربیه: بشار به توصیه های ایران توجه نمی کند!/ ایران فقط تا انتخابات ریاست جمهوری 92 از او حمایت می کند!

"العربیه" وابسته به خاندان آل سعود که همواره تندترین اخبار و عمدتاً با محتوایی مغرضانه منتشر می کند، در خبری گزارش داد که «بدون حمایت ایران رژیم اسد سرنگون می شود» این تلویزیون وابسته به خاندان آل سعود در ادامه می افزاید: ایران به دلیل مشکلات مالی و بعید بودن بقای رژیم اسد در بلند مدت از افزازیش کمک وحمایت خود از رژیم حاکم در سوریه خود داری می کند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سایت انگلیسی تلویزیون "العربیه" وابسته به خاندان آل سعود که همواره تندترین اخبار و عمدتاً با محتوایی مغرضانه منتشر می کند، در خبری گزارش داد که «بدون حمایت ایران رژیم اسد سرنگون می شود»
به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ در حالی که تعداد بسیار زیادی از اخبار این شبکه در مورد رژیم سوریه تکذیب شده، العربیه در گزارش تازه خود به نقل از دیپلمات غربی که اشاره ای به نامش نکرده، آورده است: نگرانی های ایران درباره سرنوشت رژیم بشار اسد افزایش یافته است و ایران به خاطر عدم توجه بشار اسد به توصیه های ایران برای بهبود شرایط و حفظ قدرتش نگران است!
العربیه افزوده است: بنا بر گزارش یکی از سفارت خانه های غربی در تهران، در حال حاضربه طور فزاینده ای فشار مسایل داخلی سوریه بر روی دوش ایران در حال افزایش است و این درحالیست که بشار اسد به توصیه مقامات ایرانی درباره این موضوع که ادامه این درگیری های داخلی باعث افزایش هرج و مر می شود توجهی نمی کند.
این تلویزیون وابسته به خاندان آل سعود در ادامه می افزاید: ایران به دلیل مشکلات مالی و بعید بودن بقای رژیم اسد در بلند مدت از افزازیش کمک وحمایت خود از رژیم حاکم در سوریه خود داری می کند .در گزارش این دیپلمات اشاره ای به جزییات توصیه های ایران به بشار اسد نشده است اما به این نکته ذکر شده است که ایران از ادامه کمک ها به رژیم بشار اسد ناامید شده است و تنها تا انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به ادامه کمک و حمایت از بشار اسد ادامه خواهد داد.
در این گزارش امده است که ایران به دنبال راه حل و روشهای دیگری برای کمک رسانی به حزب الله لبنان پس از سقوط رژیم اسد است و در حال حاضر تلاش می کند به صورت پنهانی با گروه های مخالف بشار اسد ارتباط برقرار کند.العربیه در پایان می نویسد: علت پنهانی بودن این نفوذ و مذاکرات این است که ایران نمی خواهد اینگونه به نظر برسد که بدون حمایت این کشور دولت اسد به سرعت سقوط خواهد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد