سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از رامهرمز

پس از گذشت 6 ماه

خسارت محصولات کشاورزان خوزستان پرداخت نشد

خبرگزاری فارس: پس از گذشت 6 ماه از برداشت محصول، کشاورزان آسیب دیده خوزستانی هنوز بیمه خسارت محصولات خود را دریافت نکرده‌اند.

خبرگزاری فارس: خسارت محصولات کشاورزان خوزستان پرداخت نشد

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان شهرستان رامهرمز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: سال گذشته در مهر ماه بیمه خسارات کشاورزان پرداخت شد، اما امسال با گذشت شش ماه از برداشت محصول هنوز برخی از کشاورزان بیمه خسارات خود را دریافت نکرده‌اند.

سیاوش فریدونی افزود: کشاورزان از درصد پایین پرداخت بیمه نیز گله‌مندند و از نظر ما در بخش بیمه محصولات کشاورزی عدالت رعایت نمی‌شود.وی با بیان اینکه فصل جدید از راه رسیده و کشاورزان برای بیمه محصولات این فصل نیز با مشکل مواجه هستند، افزود: از کشاورزان خواسته شده که محصولات خود را بیمه کنند، حال چگونه و با چه اعتمادی کشاورز محصولات خود را بیمه کند در حالی که هنوز خسارت معوقه خود را دریافت نکرده است.دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزان شهرستان رامهرمز اظهار داشت: در جلسه‌ای که به همراه جهانپور معماریان، مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان و کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان داشتیم، تقاضا کردیم که هزینه بیمه محصولات جدید را از خسارت بیمه پرداخت نشده کشاورزان کسر کنند.فریدونی با اشاره به دیگر مشکلاتی که کشاورزان رامهرمزی با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند، تصریح کرد: هم اکنون برخی از کشاورزان این شهرستان بدون کود در حال کشت هستند، این درحالی است که بیش از دو ماه از پرداخت هزینه کود می گذرد.به گزارش فارس، با گذشت 6 ماه از برداشت فصل گذشته، هنوز برخی از کشاورزان شهرستان رامهرمز و بخش جنوبی شهرستان شوش خسارت بیمه محصولات خود را دریافت نکرده‌اند.

با دستگیری متخلفان

16 کوخه بازگیری پرندگان شکاری در رامهرمز تخریب شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز گفت: در فصل بازگیری 16 کوخه در مناطق مختلف این شهرستان توسط یگان محیط زیست کشف و تخریب شد.

خبرگزاری فارس: 16 کوخه بازگیری پرندگان شکاری در رامهرمز تخریب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، حسن آقا شیرمحمدی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت این شهرستان در فصل بازگیری (زنده گیری پرندگان شکاری) موفق به تخریب 16 کوخه و کشف و ضبط 19 رشته تور پرنده‌گیری شدند.به گفته وی، همچنین در این مدت 9 فقره سیم تله صید هوبره نیز کشف و تخریب شده است.شیرمحمدی تصریح کرد: از متخلفان 7 بهله پرنده شکاری و هشت قطعه کبوتر نیز کشف و رهاسازی شد.رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامهرمز خاطرنشان کرد: متخلفان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

«بازگیری» به فصلی گفته می‌شود که عده‌ای در این زمان با حضور در مناطق طبیعی اقدام به زنده‌گیری پرندگان شکاری مانند شاهین و بالابان می‌کنند. پرندگان زنده‌گیری شده عمدتاً به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می‌شوند و در آنجا به فروش می‌رسند.

فصل بازگیری معمولا دوماه اول پاییز است. در این فصل شکارچیان و متخلفان با استفاده از روش‌های «کوخه نشینی» و «شناط» اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری می‌کنند. شکار پرندگان شکاری ممنوع است. بر اساس مصوبه شماره 260 شورایعالی حفاظت محیط زیست میزان ضرر و زیان شکار پرندگان شکاری از نوع شاهین و بالابان 120 میلیون ریال تعیین شده و متخلفان علاوه بر احکام قضایی صادره از طرف دادگستری ملزم به پرداخت جرائم متعلقه خواهند بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد