سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

جنگ نبود؛ علیه ایران کودتا کردیم!

یک هفته پس از برقراری آتش‌بس بین گروه‌های فلسطینی و اسرائیل، رسانه وابسته به محافل اطلاعاتی این رژیم، آرزوهای خود در مورد فلسطین را در قالبی آمیخته از راست و دروغ، به عنوان سناریوی واقعی معرفی کرده است.
کد خبر: ۲۸۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۶

وب‌سایت دبکا که به وابستگی به محافل اطلاعاتی اسرائیل مشهور است، تفسیر جدید خود از وقایع هفته‌های پیش غزه را منتشر کرده است.

دبکا مدعی شده است که دوئل هشت روزه بین اسرائیل و حماس یک صحنه‌سازی بوده که در پشت آن، مغر متفکری متشکل از حداقل سه مقام ارشد اطلاعاتی حضور داشته‌اند، یعنی تامیر پاردو رئیس موساد، هاکان فیدان رئیس میت سازمان اطلاعاتی ترکیه و شیخ جاسم ال ثانی نخست وزیر قطر که رئیس سازمان اطلاعاتی این کشور هم هست. سازمان سیا هم با این مجموعه در ارتباط بوده است. هدف آنها، این بوده که پیش از این که غزه به محل نفوذ کامل و سکوی پرش ایران به سوی مصر تبدیل شود، ارتباطات ایران را با حماس قطع سازند. برای رسیدن به این هدف، فلسطینی‌ها تحریک شدند که چند موج حمله راکتی به سرزمین‌های اشغالی انجام دهند. عملیات کودتا، به عنوان گام اول از طرح کلی باراک اوباما برای مهار بهار عربی است. متحدین اوباما در این طرح، مرسی، اردوغان و نتانیاهو هستند. گام بعدی این طرح، سوریه است که امور آن در چند جبهه در حال پیشرفت است.

اسرائیلی‌ها با این فرض که نقشه این بود که اگر عملیات اسرائیل در غزه با موفقیت به پیش رفت، آینده جدیدی برای گروه تروریستی رادیکال حماس تعیین شود و به صدای به حق مردم فلسطین تبدیل شود مدعی شده‌اند که کسب پرستیژ برای حماس در این مسیر از طریق درگیری آن با اسرائیل ضروری بوده است.

بر اساس این ادعا، حماس محبوب‌ترین گروه در بین فلسطینی‌ها است و به همین خاطر است که محمود عباس مدتهاست که از برگزاری انتخابات در فلسطین جلوگیری کرده است. به این ترتیب اسرائیل در حال تغییر سرنوشت متحدان ایران در منطقه است و ایران باید از این حوادث ترسیده باشد.

دبکا پس از طرح این سناریوی پر از ایراد، خود به قضاوت درباره احتمال موفقیت آن پرداخته است و جواب را به گذر زمان موکول کرده است. در این چارچوب، ترکیه و قطر متعهد شده‌اند که سرمایه‌گذاری‌های فراوانی را در غزه انجام دهند تا آن را بسیار مرفه‌تر از کرانه باختری کنند و مصر و آمریکا تلاشهای مشترکی را آغاز کرده‌اند تا جلوی رسیدن سلاح‌های ایرانی از راه مصر به غزه را بگیرند.

دبکا خود می‌پذیرد میلیون‌ها اتفاق می‌تواند چنین سناریویی را به شکست برساند اما مدعی است که گروه طراح سناریو در حال اجرای برنامه خود است.

به نظر می‌رسد روش کلی و منافقانه غربی‌ها برای این که تلاش گروه‌های فعال در مقاومت در برابر اسرائیل را تلاش ایران برای غلبه بر منطقه جلوه بدهند در این سناریوسازی تکرار شده است. دبکا خود را به فراموشی زده است که محبوبیت در خاورمیانه با مقاومت در برابر اسرائیل رابطه جدی دارد. و جالب این است که در سناریویی که در آن کشورهای سنی منطقه در برابر ایران قرار داده شده‌اند، نامی از عربستان سعودی برده نشده است.از سوی دیگر تجربه نشان داده است که هر گروه فلسطینی که راه مبارزه با اسرائیل را کنار بگذارد به مرور در صحنه فلسطین تضعیف می‌شود و گروه‌های دیگر جای آن را می‌گیرند. سرنوشت فتح و یاسر عرفات شاهدی بر این مدعاست. هیچ تضمینی وجود ندارد که بهتر شدن وضع اقتصادی فلسطینی‌ها باعث شود از حقوق خود بگذرند.علاوه بر این، تلاش‌های مشترک حامیان اسرائیل برای جلوگیری از مسلح شدن جبهه مقاومت همواره با شذت فراوان جریان داشته است و گروه‌های فلسطینی هم در روزهای اخیر بر ادامه این مسیر تاکید کرده‌اند. روشن نیست در سناریوی ادعایی اسرائیلی‌ها، مرسی چه کمکی می‌تواند به اسرائیل بکند که حسنی مبارک پیش از این نمی‌توانست بکند.

خورشید هر سال در همین زمان، به قسمتی از آسمان وارد می‌شود که سیاهچاله مرکزی کهکشان راه شیری قرار دارد و بنابراین، تغییر موقعیت خورشید در 21 دسامبر 2012 به معنی بروز اتفاق ویرانگری نخواهد بود.
کد خبر: ۲۸۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
حالا کمتر از یک ماه دیگر تا 21 دسامبر 2012 باقی مانده است. روزی که در پیشگویی مایاها، موعد پایان دنیا لقب گرفته و شمارش معکوس روزهای باقی مانده تا آن در ایمیل‌ها دست به دست می‌شود. با این حال سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا ادعای مایاها را رد می‌کند و می‌گوید تمام پیشگویی‌های آخرالزمان درباره برخورد یک ستاره درخشان با زمین ادعای بی‌اساسی است که از نظر نجومی توجیه پذیر نیست.

به گزارش مجله مهر، مایاها 1500 سال پیش از میلاد مسیح، پیشگویی کرده بودند که در سال 2012 جهان به پایان می‌رسد. ستاره‌ای درخشان که بعدها مفسران آن را ماه تعبیر کردند، به زمین نزدیک می‌شود و در روزهایی که تاریکی بر زمین حاکم است، ستاره به زمین می‌خورد و تمام جهان را می‌سوزاند و از بین می‌برد. تصویری که شاید شبیه‌ترین روایت آن را لارس فون‌تریه در فیلم مالیخولیا ترسیم کرده باشد. فون‌تریه در این فیلم از واقعه نجومی منحصر به فردی می‌گوید که اعضای یک خانواده بی‌صبرانه در انتظار تماشای آن هستند اما هر چه زمان می‌گذرد، بیشتر مطمئن می‌شوند که این واقعه با حادثه پایان دنیا ارتباط دارد. در نهایت هم ستاره درخشان و غول پیکر به زمین برخورد می‌کند و از جهان جز نور سفید چیز دیگری باقی نمی‌ماند.
مالیخولیای فون‌تریه یک سال پیش از زمانی که مایاها برای پایان دنیا وعده داده بودند ساخته شد و عنوان برترین فیلم سال 2011 را از آن خود کرد اما مدت‌ها قبل از فون‌تریه، نظریه پردازان آخرالزمان مشغول پیدا کردن توجیه‌های علمی برای پایان دنیا بودند. توجیهی که بر اساس آن در روز 21 دسامبر همه جا تاریک می‌شود و زمین و خورشید و ماه در یک تلاقی بی‌سابقه قرار می‌گیرند تا در نهایت زمین در سیاهچاله بزرگ کهکشان راه شیری بلعیده شود.

سایت ناسا اما این نظریه را یک توجیه عجیب و غریب معرفی می‌کند و می‌نویسد که همترازی خورشید، زمین و غبارهای کیهانی اتفاق رایجی است که هر از گاهی رخ می‌دهد و عواقب مخربی هم ندارد. حتی به گزارش ناسا، همترازی پیش‌بینی شده در پایان سال 2012 نزدیکترین همترازی سال نیست که بتوان درباره آن عواقب ناگواری را پیش‌بینی کرد.

ابرهای تاریک کهکشان راه شیری وقتی با تلسکوپ‌های مجهز به مادون قرمز مشاهده می‌شوند، به شکل فضاهای کم نوری به چشم می‌آیند که در واقع در اثر تراکم کم ستارگان در یک نقطه به وجود آمده‌اند. از طرف دیگر، در کهکشان راه شیری سیاه چاله عظیمی وجود دارد که 4میلیون برابر خورشید وزن دارد و در میانه قوس کهکشان جا خوش کرده. فرضیه‌های مرتبط با پایان جهان در سال 2012 از این دو واقعیت نجومی استفاده کرده و واقعیت سومی را هم به آن اضافه کرده اند تا به ادعاهایشان درباره پایان جهان در سال 2012 رسمیت بدهند. این واقعیت، به نزدیکی خورشید در روز 21 دسامبر 2012 به مرکز کهکشان اشاره دارد و نظریه پردازان پایان جهان، از این سه گزاره منطقی، یک نتیجه غیرمنطقی و غیر علمی ارائه داده اند؛ این که در رور 21 دسامبر خورشید و زمین برای اولین بار هم تراز می‌شوند و زمین از وضعیت کنونی که بعد سوم است به بعد صفر تغییر کرده و سپس به بعد چهارم تغییر می‌کند. در این گذار هم جهان با تغییر بزرگی روبرو می‌شود و سه روز تاریکی جهان را فرا می‌گیرد. 3 روزی که گفته می‌شود در روزهای 23، 24، 25 دسامبر 2012 یعنی سوم تا پنجم دی ماه 91 خواهد بود.
سایت ناسا در رد ادعاهای نظریه پردازان آخرالزمان می‌نویسد که در روز 21 دسامبر 2012 خورشید در جایگاه 6.6 درجه شمالی مرکز کهکشان قرار می‌گیرد و این باعث می‌شود صور فلکی به گونه ای متفاوت روشن شوند. تا جایی که ماه 13 برابر حد معمول و نزدیک تر از همیشه به چشم خواهد آمد. این اتفاق تعبیر اشتباهی را درباره تقارن و همترازی خورشید، زمین و سیاهچاله مرکزی کهکشان راه شیری به وجود آورده و مبنای نظریه پردازی‌های پیشگویان پایان جهان شده است. در حالی که در واقع ستارگان در روز 21 دسامبر دچار تغییر و تحول نمی‌شوند و صرفا فاصله خورشید از محور زمین باعث تغییرات شکلی ستاره‌ها است.

از سوی دیگر، زمین تاثیر گرانشی قوی‌ای از سیاهچاله عظیم مرکزی نمی‌پذیرد چون 93 میلیون مایل از خورشید و 165 کادریلیون مایل از چاله سیاه کهکشان راه شیری دور است. همچنین، در این دوره از سال، اگرچه فاصله زمین از سیاه چاله کهکشان راه شیری کم می‌شود اما این کاهش فاصله آنقدر ناچیز است که تغییری در کشش و گرانش کهکشانی ایجاد نمی‌کند. و به اینها اضافه کنید که فاصله زمین از سیاهچاله در تابستان بسیار کمتر از زمستان و آخرین روزهای ماه دسامبر است. بنابراین اگر قرار باشد اتفاق ناگواری برای همترازی خورشید و زمین و سیاهچاله رخ دهد و دنیا پایان بگیرد، قطعا زمان آن زمستان نخواهد بود.

آخرین دلیلی که ناسا برای رد ادعای نظریه پردازان آخر الزمان می‌آورد، این است که خورشید هر سال در همین زمان، به قسمتی از آسمان وارد می‌شود که سیاهچاله مرکزی کهکشان راه شیری قرار دارد و بنابراین، تغییر موقعیت خورشید در 21 دسامبر 2012 به معنی بروز اتفاق ویرانگری نخواهد بود.

بعد از تمام این استدلال ها، ناسا توصیه می‌کند از انقلاب زمستانی به معنی واقعی لذت ببرید و ذهنتان را با شعله‌های خورشیدی، سیاهچاله، تقارن، میدان مغناطیسی و هر چیزی که مایاها پیشگویی کرده اند، درگیر نکنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد