سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی:
کشوررابه‌اینجا کشانده‌اند و گردن‌امام‌زمان می‌اندازند
کد مطلب : 6980
گروه سیاسی: معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با انتقاد از کسانی که برای ظهور امام زمان وقت تعیین می‌کنند، آنها را دکاندار نامید و گفت: مدیریت کشور را به این وضع کشانده‌اند و آن را به گردن امام زمان «عج» می‌اندازند.
کشوررابه‌اینجا کشانده‌اند و گردن‌امام‌زمان می‌اندازند
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام دکتر محمد مقدم در مراسم سوگواره حضرت اباعبدا… الحسین در یزد گفت: بزرگترین رسالت ما از حادثه عاشورا، الگوسازی صحیح است. وی افزود: زینب «س» پس از حادثه عاشورا آغاز شد ولی ما خودمان چقدر از او شناخت داریم؟ و به چه میزان زینب «س» را به فرزندانمان شناسانده ایم؟
مقدم با انتقاد از این تفکر که زن مسلمان باید پرده نشین باشد و در هنگام سخن گفتن آبنبات در دهان بگذارد، گفت: کجای معارف دین ما این مسائل آمده؟ اگر اینگونه بود زینب «س» در شام اینگونه نمی‌کرد و در کوفه سخنرانی نمی‌کرد. دکتر محمد مقدم گفت: اگر زن و دختر جامعه ما زینب را بشناسد، با چند عبارت دوستت دارم یک جوان همه حیثیت اش را به پای او نمی‌ریزد.

وی با بیان اینکه میراث‌های بزرگی از اسلام داریم و باید با شناخت صحیح از آنان، به خودسازی بپردازیم گفت: متاسفانه پوسته دین را حفظ کرده ایم و درون آن را تهی کرده ایم. ملتی که حسین «ع» را
جامعه ای که از قوه تفکر برخوردار نباشد و جهل زده باشد، دامنگیر ظلم و جور می‌شود. خیلی از افکار خرافی در جامعه جاهل رشد پیدا می‌کند.
بشناسد، ظلم و اسارت نمی‌شناسد و در برابر هر بلایی که بر سرش بیاورند ساکت نمی‌نشیند و تماشاگر نیست.
وی با طرح این موضوع که باید هشیار بود فقط روی عزاداری و مصیبت عاشورا را جلویمان باز نکنند، گفت: عاشورا روی دیگری هم دارد و آن مبارزه با ظلم، فساد، نابرابری و… است.

وی با بیان اینکه اولین کسی که برای حسین عزاداری کرد، خود یزید بود، گفت: قاتل حسین را می‌کشد، شال عزا می‌بندد و برایش عزاداری می‌کند! معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در ادامه به تشریح اثرات سوء رواج خرافات و انحطاط فکری دینی در جامعه پرداخت و گفت: خرافات و انحطاط فکری دینی در حال تباه کردن اندیشه‌های ملت ایران است.

انجمن حجتیه برای ظهور حضرت زمان تعیین می‌کند

حجت الاسلام محمد مقدم گفت: یک عده دکان دار، انجمن حجتیه و… می‌گویند وضع به هرشکلی باشد ایرادی ندارد چراکه خود آقا می‌آیند و درست می‌کنند! و سپس برای ظهور حضرت زمان تعیین می‌کنند؛ درحالی که در روایات از امامان معصوم داریم هرکس برای ظهور من زمان تعیین کند، کذاب است. حجت الاسلام مقدم با تاکید بر اینکه آمدن امام زمان «عج» موجب سلب مسئولیت از مسئولان نمی‌شود گفت: مدیریت کشور را به این وضع کشانده‌اند و آن را به گردن امام زمان می‌اندازند! و اینگونه توجیه می‌کنند که آقا می‌آید و همه چیز را درست می‌کند! در حالی که هرکس باید چوب عملکرد سوء خود را در مسئولیت اش بخورد. امام زمان ظهور می‌کند تا انسان تربیت کند.

هشدار نسبت به بسته شدن باب گفتگو ها

وی با هشدار نسبت به بسته شدن فضای گفتگو
پیشرفت‌های امروزی بشر محصول آزادی اندیشه است چراکه در سایه اندیشه، قدرت فکر پرورش می‌یابد.
در جامعه گفت: اگر در جامعه دریچه اندیشه بسته شود و یک قرائت حاکم شود، آن می‌شود که برای مثال آنچه حکومت می‌گوید باید پذیرفت! و جای هیچ سوالی وجود ندارد! درست مانند آنچه کلیسا کرد و موجب فروریختن خود شد.
وی با اظهار تاسف نسبت به برخورد سیاسی با سوال و سوال کننده گفت: متاسفانه تا کسی سوال می‌کند برچسب سیاسی به او می‌زنند درحالیکه باید فرصت داد تا سوال ها مطرح شود چراکه سوال، اندیشه را آزاد می‌کند. وی تشخیص عقاید باطل از حق، را از تاثیرات آزادی اندیشه دانست و گفت: وقتی اندیشه ها عرضه می‌شود می‌توان سخن ها را شنید و برترین را برگزید. شهید مطهری می‌گفت من آرزو دارم تا در محیط‌های علمی اندیشه‌های مختلف برای خود کرسی داشته باشد و سوال‌های خود را مطرح کنند و ما هم بدان ها پاسخ دهیم.

افکار دینی جامعه در حال عقبگرد است

معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام با اظهار تاسف از شرایط فعلی گفت: ما از نظر افکار دینی در حال عقبگرد هستیم که یکی از دلایل آن نبود باب گفتگوهاست. وی گفت: در دوران طلبگی و در دیدار با شهید بهشتی و شهید مطهری فضای باز گفتگو را می‌دیدیم و آن فضا همان فضایی است که موجب ارتقای فرهنگ می‌شود. وی گفت: متاسفانه عنوان می‌شود اگر فلان سوال مطرح شود، موجب لغزش می‌شود در حالی که برعکس است و طرح سوال ها موجب پرورش فکر و تحکیم دین می‌شود. ما معتقدیم دین ما قدرت منطق
عاشورا روی دیگری هم دارد و آن مبارزه با ظلم، فساد، نابرابری و… است.
دارد و کسی که منطق دارد، از سوال نمی‌ترسد. رئیس اسبق مرکز اسلامی هامبورگ، اهتمام به علم و دانش را سومین راه قرآن در مقابله با خرافات دانست و گفت: علم چراغی است که عقل را – که مشخص کننده حق و باطل است – مشتعل می‌کند.
وی برای نمونه به ممنوعیت تحصیل زنان در دو قرن پیش در انگلیس اشاره کرد و گفت: این درحالی است که اسلام ما ۱۴۰۰ سال پیش توصیه می‌کند اطلبوا العلم من المهد الی اللحد.
وی پیشرفت علم را محصول آزادی اندیشه دانست و گفت: پیشرفت‌های امروزی بشر محصول آزادی اندیشه است چراکه در سایه اندیشه، قدرت فکر پرورش می‌یابد.
دکتر محمد مقدم گفت: جامعه ای که از قوه تفکر برخوردار نباشد و جهل زده باشد، دامنگیر ظلم و جور می‌شود. وی تاکید کرد: خیلی از افکار خرافی در جامعه جاهل رشد پیدا می‌کند.

او پایین نگه داشتن سواد مردم را یکی از حربه‌های مستبدان عنوان نمود و گفت: جهل بلای جان ملت‌هاست. دکتر مقدم تمثیل قران را در این موضوع مهم عنوان کرد و گفت: قرآن درباره فرعون می‌گوید: فستخف قومه فاطاعوه، مردم را پایین نگه داشت تا از آنان اطاعت بگیرد! وی در پایان به خاطره ای از شهید بهشتی پرداخت و گفت: مرحوم بهشتی می‌گفت من از آلمانی ها دو نکته را آموختم یکی نظم و دیگری گفتن «نمی دانم» درباره آنچه نمی‌دانند و تخصص ندارند!
 
 
تهدید انصار حزب‌الله: اگر مجوز این فیلم کثیف را باطل نکنید، به بند میم وصیت نامه امام عمل می‌کنیم!
 
کد مطلب : 6973
گروه هنری: تشکل موسوم به انصار حزب الله طی بیانیه‌ای با 'شنیع' توصیف کردن عملکرد سازمان سینمایی، خواستار لغو مجوز نمایش فیلم کثیف 'من مادر هستم' به کارگردانی فریدون جیرانی شد.
 
فریدون جیرانی کارگردان فیلم من مادر هستم
فریدون جیرانی کارگردان فیلم من مادر هستم
 
سازمان اجرایی انصار حزب الله تهدید کرده است اگر مجوز نمایش این فیلم تا پایان وقت اداری امروز باطل نشود، به بند میم وصیت نامه امام (ره) عمل خواهد کرد! متن کامل بیانیه انصار حزب الله، به شرح زیر است: امام حسین علیه‌السلام: خداوند از آن رو امر به معروف و نهی از منکر را نخستین فریضه قرار داده، چون که می‌دانست هنگامی که این فریضه اداء گردد بقیه فرایض اعم از آسان و دشوار به پا داشته می‌شود. (النهایه- ج۳- ص۴۲)
۱۹ مهرماه سال جاری انصار حزب‌الله ایران از سوی هزارن عضو خود در سراسر کشور، با استناد به ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی از جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد اسلامی به عنوان مسئول ارائه مجوز به ۴ فیلم "برف روی کاج‌ها"، "پل چوبی"، "من مادر هستم" و"من همسرش هستم" و نمایش عمومی آن در سینماهای کشور به دادستان تهران شکایت نمود و در مقابل سازمان سینمایی نیز در یک عقب نشینی آشکار توقف نمایش عمومی آن را اعلام کرد.
اما با گذشت یک ماه از اعلام وصول شکایت امت حزب‌الله هنوز هیچ نشانه‌ای از رسیدگی به این شکایت مشاهده نمی‌گردد. این درحالی است که سازمان سینمایی، این تعلل قوه قضائیه در رسیدگی به اتهامات رئیس سازمان سینمایی را حمل بر مسامحه در شرایط کنونی کشور نموده و با فرصت‌طلبی در هنگامه فرارسیدن ایام عزای سالار شهیدان، رسما آغاز نمایش عمومی کثیف‌ترین فیلم ساخته شده در حلقه مجموعه فیلم‌های موجود با موضوع خیانت را از هشتم آذرماه سال جاری اعلام نموده است، تا از مماشات قوه قضائیه و مصروف شدن توان متدینین در مراسم عزاداری امام حسین علیه‌السلام حداکثر بهره‌برداری را کرده و با نمایش عمومی فحشا به عادی‌سازی زنا پرداخته و بخش اعظمی از جامعه را مبتلا به این فحشا نشان دهد تا درد جامعه روشنفکرنمای سازنده چنین آثار مستهجنی به ناحق به کل امت شهیدپرور ایران تعمیم داده شود.
امروز سازمان اجرایی انصار حزب‌الله به نمایندگی از هزاران عضو خود ضمن اقامه اعتراض به قوه قضائیه به دلیل فراهم آوردن فرصت برای هتاکان به دین و شریعت و به سخره گیرندگان نظام و انقلاب و خون شهدا، اعلام می‌دارد: امت همیشه در صحنه حزب‌الله در برابر عملکرد شنیع سازمان سینمایی هشیار است و بدینوسیله هشدار می‌‌دهد که این سازمان موظف به پیروی از احکام اسلام و رای علمای دین بوده و دراین راستا تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ۷ آذر مهلت دارد حکم لغو مجوز نمایش عمومی فیلم کثیف "من مادرهستم" را اعلام نماید؛ در غیر این صورت مردم متدین با اقتدا به امام شهیدشان راسا وارد عمل گردیده و با عمل به ترتیبات بند"م"وصیتنامه امام خمینی(ره) اعتراض خود را در عرصه عمل و با تحصن در مقابل ساختمان وزارت ارشاد ادامه خواهند داد. بدیهی است توقف اجرای ترتییات بند "م" موکول به تمکین مسئولین بی‌مسئولیت در برابر مطالبه برحق مردم خواهد بود. وَالْعَاقِبه‌ لِلْمُتَّقِینَ سازمان اجرایی انصارحزب‌الله ایران

فریدون جیرانی: بیانیه انصار حزب ا.. را خوانده ام اما...

فریدون جیرانی کارگردان این فیلم در این باره به شبکه ایران می‌گوید:«من هم بیانیه را خوانده‌ام اما در این باره فعلا حرف نمی زنم.» این کارگردان در پاسخ به این سوال که اگر این بیانیه به توقیف فیلمتان انجام شود هم حرفی نمی زند اظهار می‌دارد:« در اولین گام برای چگونگی پاسخگویی به این بیانیه جلسه ای را با حضور تهیه کننده و پخش کننده فیلم تشکیل داده ایم تا بعد از آن اقدامات مقتضی را انجام دهیم.»
جیرانی درباره نتیجه حاصله از این جلسه می گوید:«هنوز جلسه به اتمام نرسیده که درباره نتیجه اش به شما بگویم. معلوم هم نیست که نتیجه جلسه ارائه بیانیه باشد یا تصمیمی دیگر.» فریدون جیرانی درباره چرایی صدور چنین بیانیه ای هم می گوید:«باور کنید من هم نمی دانم چرا الان این بیانیه صادر شده در صورتی که از هفته قبل مقرر شده بود این فیلم به همراه سه فیلم دیگر از چهارشنبه این هفته روی پرده برود اینکه الان و در فاصله یک روز مانده به اکران بیانیه می دهند هم به شدت عجیب است. درباره چرایی بیانیه هم نمی دانم چرا فیلم من به این سرنوشت دچار شده.»
جیرانی در پاسخگویی به اینکه آیا این بیانیه ربطی به تسویه حسابهای سیاسی دارد یا نه هم می افزاید:«مرا قاطی این بحثها نکنید. بگذارید جلسه مان با عوامل فیلم به نتیجه برسد بعدش اظهارنظر می کنم.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد