سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

اروندکنار یک ماه بدون بخشدار/ لزوم تسریع در معرفی بخشدار جدید
آبادان - خبرگزاری مهر: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر اروندکنار حدود یک ماه بدون بخشدار و حتی سرپرست است که این امر شایسته شهری مثل اروندکنار نیست.

محمد سعید انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یک ماه قبل بخشدار اروندکنار از توابع شهرستان آبادان از سمت خود برکنار شد و در این مدت استانداری خوزستان نه تنها جانشین وی را معرفی نکرد که حتی نسبت به معرفی سرپرست نیز اقدام نکرده است.

وی با اشاره به جایگاه خاص بندراروندکنار عنوان کرد: اروندکنار در 52 کیلومتری جنوب آبادان و در حدود 300 متری خاک کشور عراق قرار دارد و دارای ذخایر نفتی است.

انصاری تصریح کرد: بزرگترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال 1387 به بهره برداری رسید. این بندر اسکله‌ پهلوگیری به طول 116 متر، اسکله خدماتی به طول 32 متر و بیش از 60 متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از 160 فروند موتور لنج و افزون بر 330 قایق موتوری صیادی را دارد.

نماینده مردم آبادان عنوان کرد: این منطقه شاهد یکی از موفق ترین و بزرگترین نبردهای دوران دفاع مقدس است و در عملیات والفجر 8 غواصان خط شکن سپاه اسلام شبانه از اروند رود گذشته، خط دشمن را شکسته و موفق به آزاد سازی منطقه فاو شدند.

انصاری گفت: یادمان اروندکنار دقیقا مقابل شهر بندری فاو قرار دارد که اکنون مقدس به قبور مطهر تعداد هشت شهید گمنام می باشد و کاروانهای راهیان نور عاشقانه از سراسر کشور برای زیارت این شهدا و تجلیل از حماسه آفرینان والفجر هشت یه این منقطه یادمانی می آیند.
 
وی اظهار کرد: همه این موارد نشان از اهمیت بالای این شهر باری کشور دارد و شایسته نیست اروندکنار یک ماه را بدون بخشدار و حتی سرپرست سپری کند به همین دلیل انتظار داریم استانداری خوزستان و فرمانداری آبادان به سرعت نسبت به معرفی بخشداری شاخص برای این شهر اقدام کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد