سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از دشت آزادگان

رئیس دادگستری دشت آزادگان:
انفجار مین در دشت آزادگان قربانی گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری دشت آزادگان از انفجار مین در مناطق عملیاتی این شهرستان و درگذشت یک نفر در این حادثه خبر داد.

خبرگزاری فارس: انفجار مین در دشت آزادگان قربانی گرفت 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان دشت آزادگان، حمید عساکره گفت: یک نفر به هویت «ح.گ» که از سوی یک شرکت مین‌زدایی در نوار مرزی منطقه‌ای به نام «دوبرج» در حال پاکسازی مناطق آلوده به مین بود، بر اثر انفجار مین ضد نفر باقی مانده از جنگ تحمیلی مجروح شد و به علت شدت جراحات وارده، فوت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اردیبهشت ماه امسال نیز ۲ نفر بر اثر انفجار مین در اراضی آلوده به مواد منفجره باقی مانده از دوران دفاع مقدس جان باختند. بیش از 4 هزار هکتار از اراضی خوزستان در شهرهای دشت آزادگان، هویزه، بستان، خرمشهر و شلمچه به مین و مواد منفجره باقی مانده از دوران دفاع مقدس آلوده است.

در بازدید امسال وزیر دفاع از مناطق آلوده به مین شلمچه و چذابه، عملیات مین‌زدایی این مناطق به 16 شرکت خصوصی، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی واگذار شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار بود عملیات پاکسازی مناطق آلوده به مین تا سال 1389در مناطق مرزی خوزستان پایان یابد، اما تاکنون پاکسازی 100 درصد محقق نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد