سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر

رئیس شورای شهر خرمشهر در گفتگو با فارس:
خرمشهر هیچ بهره‌ای از منطقه آزاد اروند ندیده‌ است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر گفت: بخش اعظم خرمشهر در منطقه آزاد اروند قرار گرفته اما کمترین و بدیهی‌ترین امکانات و ظرفیت‌ها نیز به این منطقه تعلق نگرفته است.

خبرگزاری فارس: خرمشهر هیچ بهره‌ای از منطقه آزاد اروند ندیده‌ است 

سیدصباح حسینی امروز در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: در حال حاضر خرمشهر به کمبود امکانات و اعتبار محکوم است و در این راستا هر چه مسئولان شهری تلاش کنند به چشم نمی‌آید.وی در خصوص تعامل و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند از این شهر افزود: از زمانی که پا در شورای اسلامی شهر گذاشته‌‌ام تاکنون هیچگونه حمایت و تعاملی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به این خرمشهر مشاهده نکرده‌ام.رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در ادامه گفتگو با خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: حدود یک‌سال است که در شورای شهر خرمشهر بوده و شاهد مشکلات ریز و درشت مردم هستم.

*امید مردم تبدیل به سراب شده است

وی بیان کرد: در این زمینه تنها یک دست صدا ندارد و همه مسئولان باید دست در دست یکدیگر داده تا بر مرتفع ساختن نواقص و کمبودها فائق بیایند.حسینی همچنین عنوان کرد: بخش اعظم خرمشهر در منطقه آزاد اروند قرار گرفته اما کمترین و بدیهی‌ترین امکانات و ظرفیت‌ها نیز به این منطقه تعلق نمی‌گیرد.وی ادامه داد: خرمشهر تاکنون هیچ خیری از منطقه آزاد اروند ندیده‌ و همه انتظارات مردم از این سازمان نیز تبدیل به سراب شده است.رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر با بیان اینکه خرمشهر از فقر امکانات بیداد می‌کند، اضافه کرد: نه اینکه مسئولان شهری نخواهند کاری برای عمران و آبادانی شهر انجام دهند اما با کمبود اعتبار و بودجه نمی‌توان کاری از پیش برد.وی همچنین عنوان کرد: همه مسئولان این منطقه در تلاشند تا بتوان خرمشهر را به جایگاه واقعی آن رساند اما بدون اعتبار و تأمین امکانات این مهم هیچ‌گاه محقق نمی‌شود.

*بابت آبگرفتگی‌ها عذرخواهی می‌کنیم

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با خبرنگار خبرگزاری فارس در خرمشهر با اشاره بارندگی‌های حاکم بر منطقه و آبگرفتگی روز گذشته در این شهر تصریح کرد: از شهروندان خرمشهری بابت مشکل پیش آمده در بحث آبگرفتگی معابر عذرخواهی کرده و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده در شهرستان دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.وی در پایان گفت: به هر حال بارش‌های اخیر رونق و برکت را به شهر و منطقه وارد کرده و موجبات خشنودی مردم به‌ویژه کشاورزان را فراهم کرده است.

 

 

شهردار خرمشهر در گفت‌وگو با فارس:
هیچ حمایتی از منطقه آزاد اروند مشاهده نمی‌شود/خرمشهر 2 شهردار دارد

خبرگزاری فارس: شهردار خرمشهر گفت: خرمشهر امروز به 2 بخش تقسیم شده، بخشی به شهرداری واگذار شده و بخش دیگری به منطقه آزاد، در هیچ‌کجا یک شهر 2 شهردار ندارد و متأسفانه منطقه آزاد هیچ ارتباط کاری با مدیریت شهری ندارد.

خبرگزاری فارس: هیچ حمایتی از منطقه آزاد اروند مشاهده نمی‌شود/خرمشهر 2 شهردار دارد 

محمد نظارت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: شهرداری شهر خرمشهر در راستای ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و در این راستا بیش از پیش نیازمند تعامل شهروندان است.وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر تعامل و همکاری سازمان منطقه آزاد اروند با این ارگان مردمی و بخش‌های مختلف شهری تصریح کرد: در سال‌جاری هیچ‌گونه تعامل و حمایتی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند با این شهرداری مشاهده نشده است.

عدم اختصاص اعتبارات همجواری به خرمشهر

شهردار خرمشهر ادامه داد: منطقه آزاد اروند هیچ ارتباط و همکاری با شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ندارد و این امر را به صراحت تمام و کمال بیان می‌کنم.وی خاطرنشان کرد: برخلاف سال‌های گذشته که اعتبارات همجواری به شهرستان خرمشهر تعلق می‌گرفت امسال شاهد هیچ حمایت و اختصاص اعتبار از سوی این سازمان نبوده‌ایم.

 نامگذاری همه بخش‌های صنعتی و تجاری خرمشهر با نام منطقه آزاد اروند

نظارت ادامه داد: همه بخش‌های صنعتی و تجاری این شهرستان از جمله تأسیسات دریایی، اداره بندر، شهرک‌های صنعتی و ... با نام منطقه آزاد اروند نامگذاری شده و شهر نمی‌تواند هیچگونه سهمی از آن ببرد.وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تاکنون در راستای دیدار با مدیرعامل این سازمان و بیان مشکلات از طرف شهرداری اقداماتی صورت گرفته است، گفت: چند هفته‌ای ا‌ست که خواهان برگزاری نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند هستیم اما تاکنون موفق به تحقق این امر نشده و هر روز با عذر و بهانه‌ای این نشست به تعویق می‌افتد.شهردار خرمشهر ادامه داد: از سال 1387 که به این شهر آمدم تاکنون به‌دنبال این موضوع بودم که منطقه آزاد اروند را احیا کنم و ظرفیت‌های این سازمان را در راستای عمران و آبادانی هر چه بیشتر شهرهای همجوار به‌کار گیرم.

مردم در انتظار رونق و برکت بر سر سفره‌های خود هستند

نظارت خاطرنشان کرد: مردم گمان می‌کردند با شکل‌گیری سازمان منطقه آزاد اروند، دیگر مشکل اشتغال و درآمدزایی در شهر ندارند اما نه تنها هیچ‌کدام از این امور محقق نشد بلکه منطقه آزاد راهش را از مردم و شهرهای آبادان و خرمشهر کاملاً جدا کرد.

منطقه آزاد اروند با نیمچه تجارت در شلمچه، پرونده کاری‌اش را مسدود کرده است

شهردار خرمشهر با بیان اینکه منطقه آزاد اروند باید شهرهای آبادان و خرمشهر را آباد کند نه اینکه با نیمچه تجارتی در مرز شلمچه و چند پروژه عمرانی پرونده کاری خود را مسدود کند.

متضرر اصلی مردم هستند

وی همچنین عنوان کرد: خرمشهر امروز به 2 بخش تقسیم شده، بخشی به شهرداری واگذار شده و بخش دیگری به منطقه آزاد، در هیچ‌کجای دنیا یک شهر 2 شهردار ندارد.نظارت در پایان اظهار داشت: در این میان تنها مردم هستند که از دوگانگی و دودستگی مدیریت در شهرها آسیب دیده و مشکلاتشان چندین برابر می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد