سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارشی از وضعیت کمبود آب در خوزستان

تالاب‌های خوزستان جان می‌گیرند
رودخانه کارون به داد تالاب شادگان رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از تامین حق‌آبه ثابت برای تالاب شادگان و انتقال آب به این اکوسیستم از طریق رودخانه کارون خبر داد.

خبرگزاری فارس: رودخانه کارون به داد تالاب شادگان رسید 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، احمدرضا لاهیجان زاده در نشست بررسی وضعیت تالاب‌های استان اظهار داشت: شادگان یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های کشور است که با توجه به اهمیت آن در استان و نقش بسیار مهمی که در اکوسیستم کشور دارد، تلاش‌های زیادی برای احیاء این تالاب در دست اقدام است که یکی از آنها تامین حق‌آبه ثابت برای این تالاب است.

به گفته وی، با همکاری جمعی از مدیران استانی مصوب شده تا به صورت ثابت پنج متر مربع در ثانیه آب از طریق رودخانه کارون به تالاب شادگان انتقال یابد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: برای اجرایی شدن این کار به همفکری همکاران سازمان آب برق استان و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیاز داریم تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه این پروژه را اجرایی کنیم.

لاهیجان زاده تصریح کرد: اگرچه راهکارهای متعددی برای این طرح وجود دارد، اما می‌خواهیم از تجارب و امکانات موجود بهره گرفته و این برنامه را به بهترین نحو امکان‌پذیر اجرا کنیم.

همچنین مدیر کل دفتر زیستگاه‌های سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص برنامه این دفتر در حفاظت از تالاب‌های کشور گفت: در ایران 24 تالاب بین‌المللی وجود که همگی دارای ارزش‌های بالایی در سطح جهانی برخوردار هستند.

ناصر مقدسی ادامه داد: در کنار این این تالاب‌های بین‌المللی، 84 تالاب در سطح ملی نیز وجود دارد که زیستگاه‌های بسیار مهم کشور را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ و احیای این تالاب‌ها و طرح حفاظت پایدار و خرمندانه برنامه‌ریزی کرده تا از خشک شدن آنها جلوگیری شود، چرا که خشک شدن تالاب خطرات زیادی برای اکوسیستم منطقه خواهد داشت و جایگزینی این اکوسیستم‌ها سخت و در بسیاری از مواقع غیر ممکن است.

مقدسی خوزستان را از استان‌های پیشرو در در زمینه حفاظت از تالاب‌ها دانست و گفت: در زمینه مهار کانون‌های گرد و غبار با استفاده از تامین آب تالاب‌ها اعتبار خاصی دیده شده و برای تالاب بین‌المللی شادگان با همکاری سازمان‌های بین‌المللی، چشم‌انداز آینده این تالاب دیده شده که ما در حرکت به این سمت هستیم و انتقال آب به قسمت‌های خشک تالاب از برنامه‌های احیاء این اکوسیستم حساس است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد