سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی

دولت با برداشتن سقف واردات بازار تخم مرغ را تنظیم کند

اعتراض شکر خدا موسوی از افزایش بی رویه قیمت تخم مرغ  

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت تخمرغ طی هفته های گذشته، گفت: متأسفانه تخم‌مرغ در روزهای اخیر به شدت گران شده است و مسئولان تلاش دارند از راه کاهش تعرفه و برداشتن سقف واردات فعلا بازار این محصول را تنظیم کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت تخم مرغ طی هفته های گذشته، گفت: متأسفانه تخم‌مرغ در روزهای اخیر به شدت گران شده است و مسئولان تلاش دارند از راه کاهش تعرفه و برداشتن سقف واردات فعلا بازار این محصول را تنظیم کنند.

شکر خدا موسوی افزود: وقتی جوجه ریزی کم است مسئولین دولتی باید احساس خطر کنندودراین باره مرغداران هشدارداده بودند که اگر نهاده‌های تولید ارزان نشود جوجه ریزی کاهش می یابد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تیم کارشناسی دولت دراین گونه مواقع باید سریعا وارد عمل شده اگر مرغداران نیاز به نهاده ارزان دارند دراختیارشان بگذارند نه این که پس از کاهش تولید و گرانی وارد عمل شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تأکید کرد: عدم مدیریت منسجم، هوشمند و به موقع دولت سبب به هم ریختگی بازار مرغ شده است.

وی اظهارداشت: در صورتی که حمایت‌ها از تولیدکننده در تعیین قیمت تخم مرغ اعمال نشود، تولیدکننده باید تولید خود را متوقف کند.

موسوی در ادامه سخنانش تصریح کرد: در تعیین نرخ تخم‌مرغ باید بیش ازمصرف کننده ازتولیدکننده حمایت کرد چراکه مصرف کننده را می‌توان با اختصاص یارانه‌ای یاری کرد ولی چنین شرایطی برای تولیدکننده وجود ندارد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس، افزود: قیمت را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند به همین دلیل اگر حمایت‌ها از تولیدکننده در تعیین نرخ تخم مرغ اعمال نشود باز هم شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای اساسی مبارزه با افزایش بی رویه قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر، برخورد جدی دولت با مافیای واردات اینگونه محصولات است که به این مسئله باید توجه ویژه ای شود.

موسوی در ادامه تأکید کرد: متأسفانه تخم‌مرغ در روزهای اخیر به شدت گران شده است و مسئولان تلاش دارند از راه کاهش تعرفه و برداشتن سقف واردات فعلا بازار این محصول را تنظیم کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان یادآور شد: اگر دولت عزم جدی برای برخورد و معرفی اخلالگران بازار مرغ و تخم مرغ را داشته باشد، مجلس و کمیسیون کشاورزی نیز در این خصوص دولت را همراهی خواهد کرد، اما متأسفانه تاکنون قدم های مثبتی از سوی دولت در این زمینه برداشته نشده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد