سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

کد خبر: ۲۸۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲

«اخضر ابراهیمی» فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب از روز پنج‌شنبه آینده طرحی شبیه به طرح «کوفی عنان» ارائه می‌کند.به گزارش فارس، روزنامه السفیر لبنان به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی نوشت که ابراهیمی پنج‌شنبه آینده طرح خود برای حل بحران سوریه را به شورای امنیت که قرار است برای بررسی اوضاع سوریه تشکیل جلسه دهد، ارائه می‌کند.بر اساس این گزارش طرح ابراهیمی به طرح کوفی عنان استناد دارد و نقاط اصلی توافقنامه ژنو را بدون حل قضایای اصلی اختلافی اخذ کرده است.ابراهیمی در طرح خود تشکیل یک دولت ترکیبی متشکل از نمایندگان نظام سوریه و معارضین برای اداره مرحله انتقالی تا بهار سال 2014 را پیشنهاد کرده است و این دولت انتقالی از اختیارات اجرایی گسترده‌ای برخوردار خواهد بود.این طرح بر انتخابات پارلمانی و محلی پس از سپری شدن دوره تعیین شدن تحت نظارت سازمان ملل متحد تاکید دارد.در این طرح به هیچ مذاکره مستقیمی بین نظام سوریه و معارضین اشاره نشده و دولت انتقالی به منزله میز مذاکرات و گفت‌وگو به منظور اجرای اصلاحات قانون اساسی عنوان شده است.به گفته منبع دیپلماتیک اروپایی ابراهیمی رهبران سوریه را در جریان برخی جزئیات این طرح قرار داده است و رهبران سوریه نیز با هر گونه پیشنهادی برای کاهش اختیارات ریاست جمهوری مخالفت کرده‌اند.ابراهیمی معتقد است که روسیه با این طرح موافقت خواهد کرد زیرا با پیشنهادات روس‌ها در توافقنامه ژنو همسویی دارد و بخش زیادی از خواسته‌های روس‌ها را برآورده می‌کند.ابراهیمی همچنین پیشنهاد خواهد کرد که دفتر کار وی از نیویورک به قاهره انتقال داده شود.

شکایت ایران به سازمان ملل: هواپیماهای نظامی آمریکا به طور مداوم حریم هوایی کشورمان را نقض می کنند

 سفیر ایران در سازمان ملل متحد به 7 پرواز جاسوسی هواپیماهای آمریکایی به نزدیکی بوشهر (شهری که در آن نیروگاه هسته ای واقع شده) اشاره کرده است. وی در این پیام به دبیر کل سازمان ملل متحد می نویسد که هواپیماهای نظامی آمریکا به طور مداوم حریم هوایی کشور ایران نقض می کنند.

ایران به خاطر «نقض مکرر حریم هوایی توسط نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان» از ایالات متحده آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرده است.به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ محمد خزایی، سفیر ایران در سازمان ملل متحد در یک پیام ویژه به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد می نویسد که هواپیماهای نظامی آمریکا به طور مداوم حریم هوایی کشور ایران نقض می کنند.در این نامه آمده‌ است که هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا طی ماه اکتبر «در هفت مورد» بر فراز مناطق ساحلی بوشهر پرواز کرده‌اند و اخیراً نیز در تاریخ یکم نوامبر یک پهپاد آمریکایی «تمامی هشدارهای رادیویی را نادیده گرفته» و وارد حریم هوایی ایران شده‌ است.ایران در این نامه از بان گی‌مون خواسته‌ است تا به آمریکا در مورد «ادامه اعمالی که ناقض قانون بین‌الملل» است هشدار دهد و «پیامدهای نامطلوب هرگونه عمل تحریک‌آمیز و خطرناک که مسئولیت آن به پای ایالات متحده خواهد بود» را به آن کشور گوشزد کند.


وی گفت: "این یک فعالیت خطرناک بر خلاف استانداردهای بین المللی است. دولت ایالات متحده آمریکا باید مسئولیت آن را به عهده بگیرد."آمریکا هنوز واکنشی به این نامه نشان نداده است.

«بهترین کشور برای به دنیا آمدن» ، سوئیس اول شد/ رتبه ایران، ترکیه، امارات و ...

پس از سوئیس، کشورهای استرالیا، نروژ، سوئد، دانمارک، و سنگاپور در جدول بهترین کشورها برای به دنیا آمدن قرار دارند...پس از ایران نیز، به ترتیب کشورهای تونس، مصر، بلغارستان، ال‌سالوادور، فیلیپین، و سری‌لانکا قرار دارند. سه کشور قعر این جدول به ترتیب اوکراین، کنیا و نیجریه هستند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایی از کشور سوئیس

هفته نامه انگلیسی اکونومیست،‌ کشور سوئیس را بهترین کشور برای به دنیا آمدن معرفی کرد.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این هفته نامه در جدولی که نام ۸۰ کشور در آن به چشم می خورد،‌‌ نام ایران را در جایگاه پنجاه و هشتم قرار داده است.پس از ایران که در جایگاه پنجاه و هشتم قرار گرفته به ترتیب کشورهای تونس، مصر، بلغارستان، ال‌سالوادور، فیلیپین، و سری‌لانکا قرار دارند. سه کشور قعر این جدول به ترتیب اوکراین، کنیا و نیجریه هستند.پس از سوئیس، کشورهای استرالیا، نروژ، سوئد، دانمارک، و سنگاپور در جدول بهترین کشورها برای به دنیا آمدن قرار دارند.آمریکا و آلمان هر دو در رتبه شانزدهم، امارات متحده عربی در جایگاه هجدهم و ترکیه در جایگاه پنجاه‌ و یکم قرار گرفته‌اند.نیمی از ده کشور صدر جدول از کشورهای اروپایی هستند، اما در میان ده کشور نخست، در حوزه یورو تنها کشور هلند (با رتبه هشتم) دیده می‌شود.از جمله شاخص‌های مورد محاسبه در این جدول، کیفیت زندگی، میزان ابراز رضایت در نظرسنجی‌ها، اقلیم و جغرافیا، چشم‌انداز اقتصادی، شیوه کشورداری، انسجام اجتماعی و... بوده اند.قابل ذکر است، این شرکت جدول مشابهی نیز در سال ۱۹۸۸ منتشر کرده‌ بود که در آن، ایران در جایگاه ۴۸اُم قرار داشت. با این حساب، با وجود آن که در آن سال کشور ایران هشت سال جنگ با عراق را پشت سر گذاشته‌ بود، جایگاه آن هنوز ۱۰ رتبه بالاتر از رتبه کنونی قرار داشت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد