سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار انتظامی استان

کشف ایران‌چک‌های جعلی در دشت‌آزادگان
اجتماعی  11:28:17 1391/09/01

919-614-5 کد خبر

رییس دادگستری دشت‌آزادگان از کشف اسکناس‌های جعلی و دستگیری یک متهم در این خصوص خبر داد.به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _منطقه خوزستان_ حمید عساکره گفت: ماموران نیروی انتظامی هنگام کنترل خودروهای عبوری در شهر، به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شدند که پس از توقف خودرو و بازرسی از آن، تعداد 60 قطعه ایران‌چک 500 هزار ریالی جعلی، هفت قوطی مشروبات الکلی دست ساز و تعدادی آلات قمار(پاسور) از این خودرو کشف و ضبط شد.وی افزود: متهم با قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات در این خصوص از طریق دادسرا ادامه دارد.

 

کشف 28 کیلوگرم موادمخدر جاسازی‌شده در بار ذغالاجتماعی  11:24:16 1391/09/01

919-514-5 کد خبر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان از کشف 28 کیلو گرم انواع مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _منطقه خوزستان_ احمدعلی خزائی اظهار داشت: به دنبال کسب اطلاع و اخبار مبنی بر این که اشخاصی به صورت باندی اقدام به قاچاق مواد مخدر از استان فارس به خوزستان می‌کنند، با صدور دستور قضایی، تیم‌های عملیاتی در محورهای مواصلاتی مستقر شدند.وی ادامه داد: به همین منظور ایستگاه بازرسی در محور پل مارون ایجاد و هنگام عبور خودروی حامل محموله مواد مخدر از این محور، خودرو متوقف شد که پس از بازرسی از آن، مقدار 15 کیلوگرم تریاک و 13 کیلوگرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در بار ذغال جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.خزائی گفت: در این رابطه دو متهم به هویت ق.ر و ع.م دستگیر و روانه زندان شدند.وی با بیان این که پرونده برای رسیدگی به شعبه اول دادیاری ارجاع شده است، افزود: خودوری حامل مواد مخدر نیز توقیف و مواد مخدر مکشوفه به انبار ویژه منتقل شد.

 

پنج سال حبس برای فروشندگان سکه‌های تقلبی در لالی
مراقب شگردهای کلاهبرداران باشید
اجتماعی  11:12:49 1391/09/01

919-414-5 کد خبر

رییس دادگستری لالی از محکومیت فروشنده‌های سکه تقلبی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) _منطقه خوزستان_ مسعود پیرداده اظهار داشت: با همکاری دادسرای شهرستان اهواز دو نفر از اعضای باند فروش سکه های تقلبی دستگیر و محاکمه شدند.وی گفت: متهمان پس از محاکمه در شعبه اول دادگاه عمومی شهرستان لالی، به پنج سال حبس و پرداخت هشتاد میلیون ریال جزای نقدی و رد مال، محکوم شدند.پیرداده با اعلام هشدار درخصوص موارد مشابهی که در این شهرستان و شهرهای اطراف به وقوع می‌پیوندد، افزود: کلاهبرداران با برقراری تماس با افرادی از نقاط مختلف کشور، افراد ساده لوح را شناسایی و با آنان طرح دوستی می‌ریزند.وی ادامه داد: سپس کلاهبرداران با جلب اعتماد دیگران در خصوص کشف سکه‌های تاریخی، این افراد را ترغیب به معامله می کنند و هنگام انجام معامله، اموال، اسناد و اوراق آنان را به سرقت می‌برند.پیرداده تصریح کرد: از شگردهای کلاهبرداران این است که یک نفر از میان خود را به عنوان چوپان ساده لوح و عامی معرفی کرده و عنوان می‌کنند که این فرد یک گنج یا مجسمه و یا کوزه سفالی پر از طلا را پیدا کرده است و ما می‌توانیم آن را به قیمت نازل از او خریداری کنیم. سپس یک نمونه سکه اصلی را به خریدار نشان می‌دهند تا با ارایه به طلافروشان قیمت آن مشخص شود.وی افزود: رویه کلاهبرداران این است که در صورت پیگیری شاکی، رضایت او را با پرداخت مقداری از اموال جلب می‌کنند و در صورت دستگیر نشدن متواری می شوند.پیرداده گفت: فریب‌خوردگان نیز در این گونه موضوعات بی‌تقصیر نیستند چرا که می‌خواهند ره صد ساله را یک شبه طی کنند.

فرمانده انتظامی ماهشهر خبر داد
کشف 102 هزار لیتر سوخت قاچاق در بندر ماهشهر

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان بندر ماهشهر از کشف 102 هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف 102 هزار لیتر سوخت قاچاق در بندر ماهشهر 

احمد معاونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: مأموران دایره مبارزه با کالای قاچاق شهرستان بندر ماهشهر براساس اطلاعات معتبر مبنی بر قاچاق انواع سوخت در این شهرستان، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی، چهار مخفیگاه نگهداری انواع سوخت قاچاق را در شهرستان بندر ماهشهر شناسایی کرده و با انجام تحقیقات نامحسوس، 5 نفر از متهمان این پرونده را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندر ماهشهر تصریح کرد: مأموران پس از هماهنگی با مراجع قضایی، در چهار عملیات مختلف و جداگانه به بازرسی از مخفیگاه متهمان پرداخت و موفق به کشف 51 هزار لیتر نفت کوره، 32 هزار لیتر نفت سفید و 19 هزار لیتر گازوییل قاچاق شدند.

معاونی اظهار داشت: در راستای مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا، این پنج متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مبارزه جدی با قاچاق کالا باید در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم استفاده از کالای ایرانی برای توسعه اشتغال‌زایی و حفظ سرمایه‌های ملی، تصریح کرد: قاچاق کالا ضمن هدر دادن سرمایه ملی، اشتغال پایدار در جامعه را از بین برده و زمینه رشد کمی و کیفی تولید ملی را از بین می‌برد.

معاونی افزود: نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر در راستای مبارزه با قاچاق کالا از هیچ تلاش و کوششی فروگذاری نکرده و قاطعانه با تخطی‌کنندگان از قانون برخورد می‌کند.

وی تأمین امنیت و جلب رضایت شهروندان را وظیفه اصلی پلیس عنوان کرد و افزود: نیروی انتظامی بندر ماهشهر در حدود اختیارات و وظایف خود با سلب کنندگان امنیت و آسایش مردم به شدت برخورد کرده و در این راستا هیچ اغماضی نمی‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندر ماهشهر، تأمین امنیت را در گرو همکاری مردم دانست و خاطرنشان کرد: شهروندان نقش بسزایی در تأمین امنیت پایدار در منطقه دارند که خوشبختانه شهروندان ماهشهری این نقش خود را تاکنون به خوبی ایفا کرده‌اند.

معاونی سامانه 110 را آماده دریافت اخبار، اطلاعات و گزارش‌های مردمی عنوان کرد و گفت: شهروندان هرگونه اطلاعات خود از تخلفات، جرایم و بزهکاری‌ها را از طریق شماره 110 به پلیس اطلاع دهند و اطمینان داشته باشند که گزارش‌های آنان به دقت مورد بررسی و اقدام قرار خواهد گرفت.

وی همچنین سامانه 197 را پل ارتباطی پلیس و مردم دانست و افزود: شهروندان می‌توانند به منظور اعلام شکایت، انتقاد، پیشنهاد و تقدیر و تشکر از عملکرد پلیس، از طریق سامانه 197 مراتب را به اطلاع دفتر نظارت همگانی بازرسی نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر برسانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد