سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بررسی مشکلات اقتصادی و صنعتی خوزستان

چرا محصولات ارگانیک خوزستان متقاضی خارجی ندارد؟
اقتصادی  10:55:47 1391/09/01
919-574-5 کد خبر
RSS :: پرینت

رییس انجمن تولیدکنندگان محصولات ارگانیک خوزستان با اشاره به آغاز برداشت محصولات ارگانیک، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای صادرات این محصولات انجام شده اما با توجه به این‌که متقاضیان خارجی جهت خرید محصولات ارگانیک نداریم، کل تولیدات در بازار داخلی مصرف می‌شود.

امیر سلامتی‌زارع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان، عنوان‌کرد: بخشی از عدم صادرات محصولات ارگانیک ناشی از نبود واحدهای فراوری و بسته‌بندی این محصولات در مجاورت تولید است و محصولات بعد از برداشت به استان‌های دیگر منتقل و در آنجا فراوری و بسته‌بندی روانه بازار می‌شود.

وی افزود: کشت محصولات ارگانیک شامل سبزیجات و صیفی‌جات است و اعضای انجمن حدود سه هزار و 247 هکتار از زمین‌های کشاورزی را به کشت این محصولات اختصاص داده‌‌اند و بیش از سه هزار هکتار دیگر نیز به صورت پراکنده و در حاشیه توسط کشاورزان محلی کشت شده است.

رییس انجمن تولیدکنندگان محصولات ارگانیک بیان‌کرد: افزایش قیمت مواداولیه تولید موجب شده که تولید برای کشاورزان مقرون به صرفه نباشد و قیمت محصولات را فرایند تولید و هزینه‌های صرف شده تعیین می‌کنند.

سلامتی‌زارع اظهارداشت: در حال حاضر تقاضا برای خرید محصولات ارگانیک خوب نیست و این میزان تقاضا از نظر اقتصادی برای تولید مقرون به صرفه نمی‌باشد. به همین علت قرار است محصولات کشاورزی خوزستان در نمایشگاه آستاراخان عرضه می‌شود تا با بازاریابی مناسب برای آن‌ها، این محصولات را به متقاضی خارجی عرضه کنیم.

وی با اشاره به تاثیر بارندگی‌های اخیر در محصولات کشاورزی، خاطرنشان‌کرد: بارش‌های اخیر چون در فصل برداشت بوده، موجب رطوبت محصولات و گندیدگی آن‌ها می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد